printlogo


کد خبر: 167999تاریخ: 1395/9/4 00:00
چهارگوشه

سیاست ریاضت اقتصادی عمان
دولت عمان اعلام کرد، در راستای اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ ثبات اقتصادی این کشور پس از بروز مشکلات ناشی از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، پاره‌ای از سیاست‌های ریاضتی را در دستور کار خود قرار داده است. موسسه مالی الوطنی ‌که یکی از نهادهای مالی معتبر در حوزه جنوبی خلیج‌فارس تلقی می‌شود، با صدور گزارشی اعلام کرد، دولت عمان برای سال 2017 نیز دوره کسری بودجه را پیش‌رو خواهد داشت و مسؤولان حوزه مالی این کشور چاره‌ای جز صرفه‌جویی ندارند.

پای سامسونگ به پرونده پارک باز شد
مأموران تحقیق درباره اتهام فساد پارک گئون هی، رئیس‌جمهور کره جنوبی، به دفاتر شرکت سامسونگ و صندوق بازنشستگی ملی یورش بردند. این مأموران در حال تحقیق درباره این موضوع هستند که آیا پارک این صندوق را برای حمایت از ادغام سامسونگ تحت‌فشار قرار داده است یا خیر. سامسونگ متهم شده است به چوی سون سیل، دوست پارک کمک مالی کرده است. چوی متهم شده از دوستی خود با رئیس‌جمهور برای به دست آوردن منابع مالی سوءاستفاده کرده است.

ژنرال شریف خداحافظی می‌‌کند
روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرده است ژنرال راحیل شریف در واپسین روزهای ماموریت 3 ساله خود به عنوان فرمانده ارتش این کشور، دیدارهای خداحافظی خود را آغاز کرده است. پیش‌تر برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال تمدید دوره فرماندهی ژنرال شریف حکایت می‌کردند. بسیاری در پاکستان معتقدند ژنرال شریف توانست بویژه با انجام عملیات گسترده «ضرب عضب» علیه طالبان در مناطق قبایلی، گام‌های بلندی در تقویت امنیت کشور بردارد.

تخریب مدارس شیعیان در نیجریه
دولت نیجریه در راستای سرکوب شیعیان این کشور، مدارس متعلق به این اقلیت مهم و بی‌دفاع را تخریب کردند. جنبش اسلامی نیجریه در بیانیه‌ای این تخریب را که هفته قبل در شهر زادیا در ایالت کادونا انجام شد، غیرقانونی خوانده و تصریح کرده است پیش از این اقدام هیچ اطلاعیه‌ای صادر نشد و حتی دستور دادگاه نیز برای این اقدام وجود نداشته است. این بیانیه افزود: مدارس اسلامی یاد شده در زاریا موسسات آموزشی دارای مجوز و وابسته به جنبش اسلامی نیجریه هستند که شامل بخش‌های مهد کودک، دبستان و دبیرستان با صدها دانش‌آموز می‌شود.

محاکمه شیخ قاسم به تعویق افتاد
دادگاه بحرین جلسه محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم را به 14 آذر موکول کرد. جلسه محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر برجسته و پدر معنوی شیعیان بحرین قرار بود دیروز برگزار شود. مسؤولان نظام آل‌خلیفه آیت‌الله عیسی قاسم و شیخ حسن المدروس، مدیر دفترش و میرزا الدرازی را به اتهامات ساختگی چون «پولشویی» محاکمه می‌کنند. پس از بازداشت آیت‌الله عیسی قاسم، مردم بحرین در مقابل منزل وی به نشانه اعتراض علیه سرکوبگری‌های آل‌خلیفه علیه شیعیان تحصن کردند.

ادامه اخراج نظامی‌های ترکیه
در موج تازه‌ای از پاکسازی عناصر وابسته به گروه گولن در درون نیروهای مسلح و امنیتی ترکیه، 7 هزار و 586 نفر از نیروی پلیس اخراج شدند و فعالیت صدها نهاد مدنی نیز منع شد. بر اساس بخشنامه تازه دولت آنکارا که در حکم قانون تلقی می‌شود، 259 تن از نیروی زمینی، 391 نفر از نیروی دریایی، 338 نفر نیروی از هوایی و 403 نفر از نیروی ژاندارمری اخراج شدند. آنکارا به دنبال کودتای نافرجام 15 جولای، بیش از 140 هزار نفر را از دستگاه‌های دولتی پاکسازی و صدها شرکت را مصادره کرده است.

لغو حکم زندان ابد مرسی
دادگاه تجدیدنظر، حکم زندان ابد محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مخلوع را در ارتباط با یکی از اتهامات او لغو کرد. این حکم در ارتباط با یکی از اتهامات مرسی تحت عنوان «جاسوسی برای حماس و توطئه ضد کشور» صادر شده بود. دادگاه تجدید نظر، محاکمه دوباره مرسی را در ارتباط با این پرونده خواستار شد. دادگاه تجدید نظر قاهره، چند روز پیش حکم حبس ابد محمد بدیع و چند نفر از رهبران اخوان‌المسلمین را درباره پرونده حوادث مسجد استقامت لغو کرد.
 


Page Generated in 0/0057 sec