printlogo


کد خبر: 168015تاریخ: 1395/9/4 00:00
سرخط خبر

 عملکرد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نشان می‌دهد در سال‌های ۱۳۸۹ تا 5 ماه نخست ۱۳۹۵، حدود ۸۸ درصد از کل مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها به پرداخت نقدی و حدود ۲ درصد از منابع مزبور در سال‌های مورد نظر به تولید با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی اختصاص یافته است و مابقی مصارف، به حوزه سلامت، پرداخت بدهی به بانک مرکزی و خزانه، پرداخت به رزمندگان معسر و  مواردی اینچنینی پرداخت شده است.
 محمدعلی طهماسبی، معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ۷ ماهه سال‌جاری ۳۲۷ هزار تن محصولات باغی معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از کشور صادر شده است.
 کارلو کالندا، وزیر صنعت ایتالیا گفت: کشورش بدون ترسیدن از نگرانی‌های ناشی از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، همچنان از قراردادهای تجاری با ایران به ارزش احتمالی میلیاردها دلار حمایت می‌کند.
 علی‌محمد شاعری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وزارت جهاد کشاورزی در تولید برنج داخل عملکرد خوبی داشته است اما در تنظیم بازار آن موفق نبود.
 هیأت وزیران تصویب کرد: به ازای صادرات 5/1 کیلوگرم سیب درختی یا صادرات یک کیلوگرم کشمش، حقوق ورودی یک کیلوگرم موز معادل 5 درصد ارزش تعیین می‌شود.
 تعدادی از نمایندگان مجلس از طرح سوال‌شان از وزیر نفت که درباره تأثیر الگوی جدید قراردادهای نفتی در تضعیف استقلال کشور بود، انصراف دادند.
 رئیس اتاق تعاون ایران در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون و لایحه اصلاح قانون تعاون، بخش تعاون از ریشه نابود می‌شود.
 نمایندگان مجلس با 150 رأی مثبت با تقاضای تحقیق و تفحص از «بررسی روند مبارزه با قاچاق کالا و بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف» موافقت کردند.
 فرهاد احتشام‌زاده، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت واردات خودروهای غیرآمریکایی تولیدی در آمریکا را بلامانع دانست.
 ایسنا نوشت: در 7 ماه نخست امسال واردات موز بیش از ۶۳ درصد نسبت به پارسال کاهش یافته اما صادرات سیب افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی داشته است.
 بهروز آقایی، مدیرکل بنادر سیستان‌وبلوچستان از تخفیف ۸۵ درصدی انبارداری کانتینرهای صادراتی و۳۰ درصدی در هزینه باربری و انبارداری کالاهای غیرکانتینری خبرداد و گفت: ظرفیت بندر چابهار به ۱۵ میلیون تن می‌رسد.
 نخستین تفاهمنامه محرمانگی بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و یک کنسرسیوم خارجی(پرگس) متشکل از شرکت‌های کانادایی، اروپایی و آسیایی براساس مدل قراردادی خاص مناطق مناطق نفتخیز جنوب که به نوعی مدل رقیب IPC است، امضا شد. به گزارش فارس، این تفاهمنامه و قرارداد محرمانگی با هدف مطالعه ٢ میدان کرنج (مخازن آسماری، پابده و خامی) و شادگان (مخازن آسماری و بنگستان) امضا شد.
 


Page Generated in 0/0051 sec