printlogo


کد خبر: 168030تاریخ: 1395/9/4 00:00
اخبار

نامه دبیر ستاد حقوق بشر به موگرینی درباره گروهک تروریستی منافقین
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با ارسال نامه‌ای خطاب به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی درباره جنایات گروهک تروریستی منافقین علیه کشورمان هشدار داد و خواستار رفع مصونیت قضایی از سوی کشورهای غربی به این گروهک تروریستی شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، در بخشی از نامه محمدجواد لاریجانی با اشاره به جنایات گروهک تروریستی در کشور و ترور 12 هزار انسان بی‌گناه، آمده است: مردم بی‌گناه دیگر کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه نیز شاهد جنایت‌های این گروه بوده‌اند. تنها در یکی از جنایت‌ها که به «انفال کردها» مشهور است و از فوریه تا سپتامبر 1988 در استان‌های کرکوک، دیاله، نینوا و صلاح‌الدین اجرا شد، بیش از 3000 روستا نابود و بیش از 182 هزار جمعیت بی‌دفاع با همکاری نیروهای منافقین به طرق فجیعی از جمله زنده به گور کردن، بریدن سر، تیرباران‌های جمعی و سوزاندن به قتل رسیدند. این نامه می‌افزاید: متأسفانه با این حال شاهد آن بوده و هستیم که این نهاد تروریستی با چنین کارنامه سیاهی، از همان ابتدا در برخی کشورهای اروپایی تشکیلات اداری داشته و عوامل آن به‌رغم درخواست‌های بی‌شمار و مستند جمهوری اسلامی، بدون هیچ محدودیت و پیگرد قضایی، آزادانه در کشورهای اروپایی تردد کرده و برخی از این کشورها تبدیل به مکانی امن برای آنان شده‌اند. در پایان این نامه از موگرینی و دیگر مقامات ذی‌صلاح اروپایی خواسته شده تا با درنظر گرفتن جنایت‌های گسترده ارتکابی توسط گروهک تروریستی منافقین، ضمن اقدام جدی برای جلوگیری از فعالیت آزادانه عناصر این نهاد تروریستی در اروپا، سران و عوامل جنایتکار آن را به پای میز محاکمه کشانده و پاسخگو کنند.

اراده‌ای برای مقابله با تروریسم وجود ندارد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حقیقت تلخ تروریسم معلول عدم اراده جدی سیاسی در سطح بین‌المللی برای مقابله با آن است. علی لاریجانی در دیدار باروت پاخور رئیس‌جمهور اسلوونی که در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی به کشورمان سفر کرده است، با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: حقیقت تلخی که وجود دارد حضور شوم پدیده تروریسم در منطقه ماست و طی سال‌های اخیر روند حرکت آن رشد تأمل‌‌برانگیزی داشته که معلول عدم اهتمام و اراده جدی سیاسی در سطح بین‌المللی و روش‌های نادرست مقابله با آن است. وی افزود: در عراق، دولت، نیروهای مسلح و نیروهای مردمی این کشور به توفیقات مهمی در مبارزه با گروه‌های تروریستی در موصل دست یافته‌اند. درباره سوریه نیز ما از همان ابتدای بحران در این کشور معتقد به اتخاذ رویکرد سیاسی بودیم و گذشت زمان این حقیقت را اثبات کرد که توسعه دموکراسی در یک کشور با پراکندن تروریست‌ها در خاک آن و تسلیح و حمایت از آنها امکان‌پذیر نیست. لاریجانی درباره یمن نیز تأکید کرد: اقدامات قهری علیه یمن به گسترش ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه منتج ‌شده است. در این دیدار باروت پاخور گفت: موضوع تروریسم در منطقه و جهان واقعاً شکل نگران‌کننده‌ای به خود گرفته است و در حال حاضر اراده سیاسی محکمی برای مبارزه جدی علیه آن در سطح بین‌المللی مشاهده نمی‌شود و لازم است یک تلاش همگانی در این باره صورت پذیرد.  

مراسم ختم حجت‌الاسلام پورمحمدی در تهران برگزار شد
 مراسم ختم حجت‌الاسلام شیخ عباس پورمحمدی عصر دیروز در مسجد بلال صداوسیما با حضور شخصیت‌های سیاسی برگزار شد. به گزارش فارس، در این مراسم حسین دهقان وزیر دفاع، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، سیدمجتبی خامنه‌ای فرزند رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول رئیس قوه‌قضائیه، حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رمضان شریف مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران و برخی شخصیت‌های سیاسی حضور داشتند. حجت‌الاسلام حاج‌شیخ عباس پورمحمدی شامگاه دوشنبه هفته گذشته پس از تحمل رنج بیماری جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. پورمحمدی عالم خستگی‌ناپذیر در دوران انقلاب بود و با مجاهدت‌های خود رفسنجان را به شهری انقلابی و محل رفت‌وآمد روحانیان طی دوران انقلاب تبدیل کرده بود و منزل وی یکی از پایگاه‌های انقلاب اسلامی در دوران رژیم ستمشاهی بود.
 


Page Generated in 0/0052 sec