printlogo


کد خبر: 168049تاریخ: 1395/9/4 00:00
اخبار

منیژه حکمت با انتقاد از اداره شدن فامیلی دولت:
دوران آقای روحانی بدترین دوران کاری من بود
منیژه حکمت در یک برنامه اینترنتی با انتقاد از وضعیت موجود در دولت روحانی گفته است: «دوران آقای روحانی بدترین دوران کاری من بود، من در دوره قبل که خیلی مشکلات داشتم به مراتب شرایطم بهتر بود. با صدای بلند این را می‌گویم. قبلا هم گفته‌ام و چرایش را باید آن طرف جست‌وجو کرد، ما خودمان را در این دولت مسؤول می‌دانستیم و حتی به جاهایی که دستمان می‌رسید گوشزد کرده‌ایم، البته الان که دستمان به جایی نمی‌رسد. گوشزد کردیم که نگذارید مردم ناامید شوند». به گزارش «وطن‌امروز»، این سینماگر با بیان اینکه اصلا قبول ندارد دولت تحت فشار است، می‌افزاید: «اصلا قائل به این نیستم که کاری نکنیم و بگوییم فشار هست. چه فشاری روی آنهاست؟ چه مشکلاتی داشتند؟ دوران احمدی‌نژاد متفاوت بوده؟ همه دولت‌ها این مشکلات را داشته‌اند، هر مدیری یک حلقه از دوستانش را کنارش گذاشته است و بده‌بستانی با آنها دارند، بقیه مردم چه ارتباطی با این دولت دارند؟ روابط عمومی‌هایشان چه کسانی هستند؟ روابط عمومی‌های آنها حلقه اتصال دولت با مردم هستند، چه مشارکتی را از مردم خواسته‌اند؟» حکمت در بخش دیگری از این گفت‌وگو با انتقاد از اداره فامیلی دولت گفت: «وظیفه دولتی که با مشکلات معیشتی مردم روبه‌رو است این است که فامیل‌هایش را در بافت حکومتی وارد نکند. ملت در فقر است و پول‌های میلیاردی جابه‌جا می‌شود اما اطلاعات درستی به مردم داده نمی‌شود. قرار نیست همه‌اش ابزار سیاسی برای زدن دولت قبل باشد. خسته شدیم آنقدر مدام می‌گویند دولت قبلی! الان چه کرده‌اید؟!» حکمت در بخش دیگری از این گفت‌وگو می‌گوید: «تعداد فیلم‌هایی که این دوره ممنوع شد به مراتب از دوره آقای شمقدری بیشتر است. باید و نباید‌ها در شورای پروانه ساخت به مراتب بیشتر است».

همراهی کودکان روسیه با «پیامبر و قصه‌هایش»
کتاب «پیامبر و قصه‌هایش» شامل حکایاتی درباره زندگی پیامبر اعظم(ص) به زبان روسی ترجمه می‌شود. به گزارش تسنیم، کتاب «پیامبر و قصه‌هایش» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حیدری‌ابهری، نویسنده، از سوی انتشارات جمال منتشر شده است. این کتاب که ویژه گروه سنی کودک و نوجوان نوشته شده به بررسی جنبه‌های مختلف زندگی
پیامبر اکرم(ص) در قالب داستان می‌پردازد. نویسنده تلاش دارد در این اثر علاوه بر پرداختن به زندگی پیامبر(ص)، با افزودن بخش «بیشتر بخوان، بهتر بدان» مطالب خواندنی دیگری را به مخاطب ارائه کند. قرار است این اثر از سوی بنیاد مطالعات اسلامی به زبان روسی ترجمه و در کشورهای مقصد توزیع شود.

اجرای 3 نمایش به همت بسیج هنرمندان تهران
بسیج هنرمندان تهران به مناسبت هفته بسیج 3 نمایش را در خانه نمایش و تماشاخانه همای سعادت روی صحنه می‌برد. به گزارش تسنیم، به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ با برگزاری جشنواره‌ای با  3 بخش تئاتر صحنه‌ای، نمایشنامه‌خوانی و تئاتر خیابانی توسط هنرمندان بسیجی این سازمان در خانه نمایش اداره تئاتر و تماشاخانه همای‌سعادت پذیرای علاقه‌مندان به هنر تئاتر می‌شود.  نمایش «قلب‌های فرسوده» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی رضا بهنامی یکی از 2  نمایشی است که در قالب این جشنواره در خانه نمایش روی صحنه می‌رود. این نمایش سوم تا نهم آذرماه (به جز یکشنبه 7 آذر) رأس ساعت 19:30 در خانه نمایش اجرا می‌شود.

ثبت‌نام بیش از 220 اثر در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر
بیش از  220 فیلمساز و تهیه‌کننده برای حضور در بخش مستند و چشم‌انداز سینمای ایران (فیلم‌های بلند سینمایی، فیلم‌های اول، هنر و تجربه و انیمیشن)  فرم شرکت در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر را پر کردند. براساس اعلام دبیرخانه جشنواره، براساس مقررات جشنواره فیلمسازان متقاضی که فرم را تکمیل کردند باید نسخه اولیه فیلم، عکس‌های صحنه و پشت‌صحنه و تیزر 3 دقیقه‌ای را جهت بررسی و نمایش آثار برای هیات انتخاب به دبیرخانه تحویل دهند. در میان آثاری که فرم جشنواره را پر کردند، فیلم سینمایی «آپاندیس» نخستین ساخته بلند سینمایی حسین نمازی که تهیه‌کنندگی آن را مقصود جباری برعهده دارد آخرین مراحل فنی خود را پشت‌سر می‌گذارد.


Page Generated in 0/0221 sec