printlogo


کد خبر: 168063تاریخ: 1395/9/6 00:00
اخبار

چاپ مجدد کتاب «اعترافات» محمدرضا زائری
کتاب «اعترافات» مجموعه یادداشت‌های فرهنگی محمدرضا زائری به چاپ دوم رسید. به گزارش فارس، کتاب اعترافات گزیده‌ای از یادداشت‌های زائری است که پیش از این در قالب 2 کتاب با عنوان‌های (حکایت بیرونی و محرمانه مستقیم) منتشر شده بود و در این کتاب همه این 46 یادداشت با موضوعات مختلف فرهنگی گنجانده شده است.

برگزاری دومین کنگره «یاران خورشید»
دومین کنگره «یاران خورشید» با هدف پاسداشت شهدا، رزمندگان و ایثارگران شهرداری تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد. به گزارش تسنیم، دومین کنگره یاران خورشید با هدف پاسداشت جهادگران پیشکسوت و تجلیل از جایگاه شهدا، آزادگان، ایثارگران و جانبازان شهرداری تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار شد. در این مراسم مصطفی منتظرالمهدی رئیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در سخنانی اظهار کرد: بازنشستگان ایثارگر شهرداری تهران که در طول 8 سال دفاع‌مقدس رشادت‌های بزرگی انجام دادند، امروز به الگویی برای کارکنان شاغل در این سازمان تبدیل شده‌اند و 700 خانواده شهید شهرداری بهترین الگو برای پرسنل شهرداری و مردم شهر تهران هستند. شعرخوانی صابر خراسانی و حمیدرضا برقعه‌ای، اجرای قطعات شب دهم توسط علیرضا قربانی، خاطره‌گویی رزمندگان دفاع‌مقدس و تجلیل از خانواده شهید محمدرضا بیات از شهدای مدافع حرم و  خانواده 12 شهید، جانباز و ایثارگر شهرداری تهران از دیگر برنامه‌های دومین کنگره یاران خورشید بود.

هنرنمایی ۶۰ شاعر ملی در کنگره شعر «پیامبر مهربانی» در زاهدان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: کنگره شعر «پیامبر مهربانی» ۲۲ و ۲۳ آذر ماه همزمان با هفته وحدت با حضور ۶۰ شاعر برجسته کشوری و شاعرانی از کشورهای عمان، هندوستان، پاکستان و افغانستان در زاهدان برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم از زاهدان، حسین مسگرانی در جلسه برنامه‌ریزی کنگره شعر «پیامبر مهربانی» که در اداره‌کل ارشاد سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره 22 و 23 آذرماه همزمان با هفته وحدت با هدف اهمیت به مقولات دینی، فقهی و قرآنی در زاهدان برگزار می‌شود. وی بیان کرد: فراخوان این کنگره به سراسر کشور ارسال شده و با توجه به استقبال شاعران، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش که پیش از این تا 30 آبان‌ماه بود، تا 12 آذرماه تمدید شده است.

انتشار «سرو در بند» درباره زندگینامه شهید محمد چمنی
کتاب «سرو در بند» عنوان کتاب جدید گروه شهید ابراهیم هادی که به زندگینامه شهید محمد چمنی پرداخته است منتشر می‌شود. به گزارش تسنیم، کتاب «سرو در بند» زندگی‌نامه و خاطرات شهید محمد چمنی یکی از اسطوره‌های خطه نیشابور است.جوانی که رتبه برتر کنکور و دانشجوی مکانیک صنعتی شریف بود اما اطلاعات دینی او کمتر از معلومات مهندسی‌اش نبود. از او اختراع کوره‌های کوچک ثبت شد و یکی از نخبه‌های کشوری به حساب می‌آمد. با شروع جنگ این جوان دانشجو راهی جبهه شد و در همان روزهای ابتدای جنگ به اسارت گروه‌های تروریستی در کردستان درآمد و برایش حکم اعدام صادر کردند.

«الفبای زمان»  رمانی با موضوع آخر‌الزمان
هادی تقی‌زاده، در حال نگارش رمان جدید خود با عنوان «الفبای زمان» است که موضوعی آخرالزمانی دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هادی تقی‌زاده نویسنده گفت: یک رمان به نام «الفبای زمان» در دست نوشتن دارم. رمانی با موضوع آخرالزمان است و ماجراهای آن 500 سال آینده را در بر می‌گیرد. وی افزود: همچنین بازنویسی اولین رمانم «شب بخیر سلطان» هم تمام شده و تغییرات کمی در متن اولیه دادم که به نظرم ضروری می‌آمد. این رمان هم که سال 82 چاپ شده تقریبا برای چاپ دوم آماده شده است.  تقی‌زاده عنوان کرد: چاپ دوم «گراف گربه» هم بزودی به بازار خواهد آمد.


Page Generated in 0/0054 sec