printlogo


کد خبر: 168064تاریخ: 1395/9/6 00:00
رویدادها

وزیر ارشاد عنوان کرد
اهدای جایزه ویژه «مؤذن‌زاده» به برترین مداحان کشور
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با معرفی یک روز در طول سال به یاد استاد سلیم مؤذن‌زاده، جایزه ویژه «مؤذن‌زاده» به برترین مداحان کشور اهدا می‌شود. به گزارش فارس، سیدرضا صالحی‌امیری عصر دیروز در مراسم ختم استاد سلیم مؤذن‌زاده در مسجد اعظم اردبیل اظهار کرد: سلیم مؤذن‌زاده افتخار ایران زمین و منطقه آذربایجان و اردبیل است که امیدواریم در پاسداشت او در طول سال برنامه‌های مختلفی در استان اردبیل و به همت مسؤولان برگزار شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل خواست با احداث بنای نمادین در بهشت زهرا برای این مرد بزرگ مداحی و خاندان مؤذن‌زاده، از ایشان تجلیل همیشگی داشته باشند. صالحی‌امیری تصریح کرد: ما به صورت ملی یک روز را در طول سال در تجلیل از مؤذن‌زاده نامگذاری می‌کنیم تا در استان اردبیل با محوریت استاد سلیم مؤذن‌زاده جایزه ویژه به مداحان برتر کشور اهدا شود. وی گفت: با چنین اقدامات و برنامه‌هایی تلاش می‌کنیم تا نام سلیم برای همیشه در این کشور جاودانه و زنده بماند.

چاپ سی‌وچهارم کتابی
درباره پیامبر(ص)
کتاب «فروغ ابدیت» نوشته آیت‌الله جعفر سبحانی توسط موسسه بوستان کتاب به چاپ سی‌وچهارم رسید. به گزارش فارس، فروغ ابدیت یکی از کتاب‌های بسیار معروف درباره زندگی حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله است و بی‌شک می‌توان گفت یکى از مقاطع بى‌‏نظیر تاریخ، دوران حضرت رسول(ص) از تولد تا رحلت است. در این ‏باره، کتاب‏هاى بسیارى از سوى مسلمانان و غیرمسلمانان نوشته شده است که متأسفانه در بیشتر آنها، نقایص بیشمارى به چشم می‌خورد. «فروغ ابدیت» با قلمى روان و گویا، وقایع مهم و اساسى زندگى پیامبر اسلام(ص) را از اساسى‏‌ترین مدارک تاریخى اسلام نقل کرده  است و به تجزیه و تحلیل آنها نشسته و ایرادها و شبهه‏‌هاى موجود را با دلایل قوى، جواب داده است. «عرب پیش از اسلام»، «نیاکان پیامبر(ص) نخستین جلوه حقیقت»، «افسانه غرانیق»، «معراج از نظر قرآن و حدیث و تاریخ» و «سفیران پیامبر(ص)» عنوان بعضى از فصول این کتاب است.

اعلام فراخوان نخستین جشنواره جهانی کارتون «جامعه ایمن»
همزمان با اجلاس جهانی جامعه ایمن مشهد ۲۰۱۷، نخستین جشنواره جهانی کارتون «جامعه ایمن» با موضوع «شهرهای آینده را بدون ایمنی چگونه تصور می‌کنید؟» برگزار می‌شود. به گزارش فارس، همزمان با اجلاس جهانی جامعه ایمن مشهد 2017، نخستین جشنواره جهانی کاریکاتور «جامعه ایمن» با محورهای متعددی از جمله ایمنی و حمل‌ونقل درون شهری، ایمن‌سازی پیاده‌روها، سلامت، بهداشت، محیط زیست و جامعه ایمن، جامعه ایمن و سلامت روح و روان، تغذیه و جامعه ایمن، ایمنی در اماکن و محیط‌های شهری، محیط زیست و جامعه ایمن، هوشمندسازی و جامعه ایمن، آموزه‌های دینی و جامعه ایمن برگزار می‌شود. «شهرهای آینده را بدون ایمنی چگونه تصور می‌کنید؟» موضوع این جشنواره است و آثار راه یافته به نمایشگاه در کتاب جشنواره چاپ و یک نسخه به کسانی که آثارشان در کتاب منتشر می‌شود، اهدا خواهد شد. مهلت ارسال آثار تا پنجم اسفند 1395 است و زمان برگزاری اختتامیه و نمایشگاه آثار 16 تا 18 اسفند ماه خواهد بود.

انتشار 2 ضمیمه نشریه طنز «راه‌راه»
مجله طنز «راه‌راه» با راه‌اندازی 2 ضمیمه «شبستان و نیمکت» برای نوجوانان و مخاطبان مساجد محتوای متناسب تولید می‌کند. به گزارش فارس، شماره صفر ضمیمه‌های «نوجوان» و «مسجد» مجله و سایت طنز «راه‌راه» با نام‌های «نیمکت و شبستان» منتشر شدند. «شبستان راه‌راه»، عنوان هفته‌نامه‌ای الکترونیکی است که در 2 صفحه و در قطع A3 روزهای سه‌شنبه منتشر می‌شود. این هفته‌نامه طنز حاوی مطالبی با موضوعات دینی، سبک زندگی، بصیرت‌افزایی، ناهنجاری‌های اجتماعی، روابط خانوادگی و... است. تولید محتوای مناسب برای نمازگزاران و اهالی مسجد در قالب طنز و افزودن آنها به مصرف‌کنندگان محصولات طنز سالم و انقلابی از جمله اهداف «شبستان راه‌راه» است. همچنین شماره صفر یا همان پیش‌شماره هفته‌نامه «نیمکت راه‌راه»، با جامعه هدف نوجوان در 2 صفحه و در قطع A3 منتشر شد. این هفته‌نامه قرار است روزهای دوشنبه در فضای مجازی منتشر شود.


Page Generated in 0/0114 sec