printlogo


کد خبر: 168065تاریخ: 1395/9/6 00:00
تساوی سرخابی‌ها در ایستگاه دوازدهم
همه چیز به کام تراکتور

پرسپولیس در هفته یازدهم لیگ برتر مقابل پیکان با نتیجه تساوی متوقف شد. این تساوی در حالی رقم خورد که پرسپولیس با اخراج انصاری در نیمه دوم، بازی را ۱۰ نفره دنبال کرد. پیکان و پرسپولیس در چارچوب مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. پرسپولیس بازی را با ترکیب رادو‌شوویچ، سیدجلال حسینی (کاپیتان)، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه، حسین ماهینی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی و علی علیپور آغاز کرد. سرخپوشان از همان ابتدا بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دادند و توانستند در یکی، دو صحنه توسط مهدی طارمی دروازه پیکان را تهدید کنند. پیکان اما با آمادگی «گادوین منشا» مهاجم خارجی خود در دقیقه ۹ اولین خطر جدی را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد. گادوین در این دقیقه با دروازه‌بان پرسپولیس در حالت تک به تک قرار گرفت و می‌توانست گل اول تیمش را به ثمر برساند که محسن ربیع‌خواه مدافع پرسپولیس مانع شد. پیکان روی پاس‌های پشت دفاع و حرکت‌های گادوین برنامه ویژه‌ای داشت. این بازیکن یک‌بار دیگر در دقیقه ۲۰ به حالت تک به تک با گلر پرسپولیس قرار گرفت که این‌بار رادوشوویچ توپ گادوین را دفع کرد. در ادامه مهدی طارمی می‌توانست در دقیقه ۲۳ روی پاس وحید امیری گل اول مسابقه را به ثمر برساند که ضربه وی با اختلاف از بالای دروازه حریف به بیرون رفت تا در نهایت تلاش بازیکنان 2 تیم در نیمه نخست ثمری نداشته باشد و نیمه اول بازی با تساوی بدون گل به اتمام برسد. بازی هجومی 2 تیم در نیمه دوم هم ادامه یافت و هم شاگردان مجید جلالی و هم شاگردان برانکو ایوانکوویچ فرصت‌هایی را روی دروازه تیم مقابل ایجاد کردند. با این حال اخراج محمد انصاری مدافع وسط پرسپولیس در دقیقه ۶۶ معادلات مسابقه را تغییر داد. انصاری با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد تا برانکو خیلی زود رامین رضاییان را به جای علی علیپور وارد زمین کند. به این ترتیب حسین ماهینی به دفاع وسط منتقل شد و رضائیان در دفاع راست بازی کرد. هرچند پرسپولیس بعد از ۱۰نفره شدن عقب نکشید ولی پیکان در دقایق پایانی فشار بیشتری روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد. با این حال این مهدی طارمی بود که در دقیقه ۸۹ می‌توانست کار را تمام و برای پرسپولیس گلزنی کند ولی رحمان احمدی دروازه‌بان پیکان مانع شد. همچنین در دقیقه ۹۲ گادوین منشأ تا آستانه بازکردن دروازه پرسپولیس رفت ولی سیدجلال حسینی این توپ را دفع کرد تا بازی در نهایت با همان تساوی بدون گل تمام شود. به این ترتیب جدال برانکوی «پروفسور» با جلالی «آقا معلم» برنده‌ای نداشت.
2 امتیازی که کی‌روش از برانکو گرفت
نمایشِ سرخپوشان پایتخت در نیمه اول مسابقه با پیکان برای هواداران این باشگاه امیدوارکننده به نظر می‌رسید. شاگردان برانکو در بیشتر دقایق این نیمه مالکیت توپ را در اختیار داشتند و چند موقعیت نسبتا خطرناک روی دروازه حریف خلق کردند. ادامه این روند می‌توانست پرسپولیس را به گل برتری برساند اما برخلاف اتفاقی که در جریان مسابقه با نفت آبادان رخ داده بود، این بار پرسپولیس نتوانست فرم نیمه اول را در نیمه دوم حفظ کند و ضربه نهایی را به حریف بزند. اصلی‌ترین دلیل برای تنزل نیمه دوم پرسپولیس، افت بدنی بازیکنان ملی‌پوش این تیم بود. مهره‌هایی که بتازگی از اردوی طولانی‌مدت کارلوس کی‌روش به ایران بازگشتند تا 2 امتیاز حساس را در پیکانشهر از دست بدهند و صدرنشینی‌شان در جدول لیگ برتر را به خطر بیندازند. مسابقه با پیکان، یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های مهدی طارمی در لباس پرسپولیس بود. او که در هفته دهم گل 3 امتیازی تیمش را وارد دروازه نفت آبادان کرده بود، روبه‌روی تیم مجید جلالی ابدا نتوانست به استانداردهای همیشگی بازی‌اش نزدیک شود. مهاجم شماره 9 تیم برانکو چند بار با بی‌دقتی محض و ناتوانی در کنترل توپ، از ساخته‌شدن موقعیت‌های گلزنی برای تیمش جلوگیری کرد. طارمی که در زمین افتضاح بازی با سوریه نیز برای تیم‌ملی به میدان رفته بود، آشکارا خسته به نظر می‌رسید اما ایوانکوویچ گزینه بهتری روی نیمکت برای تعویض کردن این بازیکن نداشت. آقای گل فصل گذشته لیگ برتر در دقیقه ششم بازی با رحمان احمدی تک به تک شد اما این فرصت را با سهل‌انگاری از دست داد. او در همین نیمه پاس خوب وحید امیری را با یک ضربه بد هدر داد، در دقیقه 60 مسابقه با یک ضربه سر بد یک فرصت طلایی دیگر را تباه کرد و سرانجام در آخرین لحظات با یک کنترل توپ ضعیف، موفق نشد از سانتر طلایی رضاییان استفاده کند. در کنار طارمی، محمد انصاری نیز روز کابوس‌واری را سپری کرد و برای اولین بار از زمان پیوستن به پرسپولیس، از زمین مسابقه اخراج شد. او چند بار شوتزنی به سمت دروازه حریف را آزمایش کرد و ضرباتش هر بار ناامیدکننده‌تر شد. حسین ماهینی نیز در این بازی از فرم خوب ابتدای فصل دور بود و کمال کامیابی‌نیا به‌رغم نمایش خوب دقایق ابتدایی، در نیمه دوم توپ‌های زیادی را لو داد. به جز سیدجلال حسینی که بدون نوسان در تیم برانکو خوش درخشید، همه ملی‌پوش‌های دیگر این تیم پایین‌تر از سطح انتظار ظاهر شدند. در اختیار داشتن تعداد زیادی بازیکن ملی‌پوش شاید در نگاه اول برای روحیه تیمی پرسپولیس مفید باشد اما به لحاظ جسمی این تیم را تحت فشار قرار می‌دهد. لیگ برتر در این فصل به صورت مداوم به تعطیلاتی طولانی‌مدت پیوند می‌خورد و بعد از هر سکته در جریان بازی‌ها، برانکو مجموعه‌ای از ستاره‌های خسته را از تیم‌ملی تحویل می‌گیرد. این موضوع در روزهای آغاز بازی‌های آسیایی پرسپولیس، بیشتر به چشم خواهد آمد، چرا که تمرکز حضور در همه رقابت‌های ملی و باشگاهی، به ندرت در فوتبالیست‌های ایرانی دیده می‌شود. در شرایط فعلی به نظر می‌رسد پرسپولیس تا پایان فصل نخواهد توانست امتیازهای زیادی از بازی‌های بعد از اردوهای تیم‌ملی بگیرد. آنها برای حفظ صدرنشینی، باید تا قبل از اردوی بعدی تیم کی‌روش با تیم دوم جدول فاصله ایجاد کنند. حالا فیفادی، اصلی‌ترین رقیب پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر محسوب می‌شود.
استقلال بازی برده را مساوی کرد
استقلال که امیدوار بود با برتری برابر گسترش فولاد تبریز به رده چهارم جدول صعود کند، بازی برده را در شرایطی با تساوی به پایان برد که تیم حریف ۱۰ نفره شده بود. روز دوم از هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر  جمعه با برگزاری دیدار تیم‌های استقلال تهران و گسترش فولاد تبریز پیگیری شد که این دیدار با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید. محسن کریمی(۱۳ و ۲۳) برای استقلال و پریرا (۴۳) و علی نقی‌زاده(۸۰) برای گسترش فولاد گل زدند. استقلال تصور می‌کرد بعد از پیش افتادن 2 بر صفر براحتی پیروز میدان است اما شاگردان کمالوند در ادامه توانستند 2 گل خورده را در آزادی جبران کنند تا آب‌سردی بر پیکر هواداران
استقلال بریزند.
تراکتورسازی صدر جدول را از پرسپولیس گرفت
تراکتورسازی با شکست دادن صبای قم به صدر جدول لیگ برتر رسید. تراکتورسازی که میزبان صبای قم بود، با شکست دادن این تیم توانست به صدر جدول لیگ برتر برسد. تراکتورسازی با نتیجه 2 بر یک حریف را شکست داد. گل‌های تیم تبریزی را محمد ابراهیمی و محمد ایران‌پوریان در دقایق 54 و 66 به ثمر رساندند. تک گل صبای قم را هم احمد حسن‌زاده در دقیقه 71 زد. با این برد تراکتورسازی 23 امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس،‌ در صدر جدول قرار گرفت. در مسابقه همزمان، تیم پدیده میزبان ماشین‌سازی تبریز بود. پدیده این مسابقه را با نتیجه یک بر صفر برد. تک گل مسابقه را معین عباسیان در دقیقه 21 به ثمر رساند. این هفتمین باخت ماشین‌سازی در لیگ شانزدهم بود. این تیم از 11 مسابقه، 7 بازی را باخته که آمار بسیار بدی است.


Page Generated in 0/0150 sec