printlogo


کد خبر: 168068تاریخ: 1395/9/6 00:00
اخبار

نخستین بازیکن متولد قرن  21 در لیگ قهرمانان
نخستین بازیکن متولد قرن ۲۱ در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد. سه‌شنبه‌شب مویس کین، بازیکن ۱۶ ساله تیم یوونتوس که در روز ۲۸ فوریه سال ۲۰۰۰ به دنیا آمده، در نیمه دوم دیدار مرحله گروهی بین یوونتوس و سویا وارد بازی شد. در دیداری که یوونتوس می‌خواست با کسب هر سه امتیاز بازی، صدرنشین جدول شود، وقتی که بازی ۱-۱ مساوی بود، مویس کین در دقیقه ۸۴ به‌جای میرالم پیانیچ، بازیساز ۲۶ ساله اهل بوسنی و هرزگوین وارد میدان شد. دقایقی پس از ورود، مویس کین در به ثمر رسیدن دومین گل یوونتوس نقش داشت. پس از آنکه او و مدافعان سویا برای بردن توپ ارسال شده تلاش کردند، توپ برگشتی به لئوناردو بونوچی، مدافع ایتالیایی یوونتوس رسید و او هم با یک ضربه دیدنی دروازه سویا را باز کرد. چند دقیقه بعد، ماریو ماندژوکیچ پس از ورود به محوطه جریمه و عبور از مدافع پیش رو، سومین گل بازی را برای راه‌راه‌پوشان شهر تورین به ثمر رساند تا یوونتوس با کسب پیروزی ۱-۳ و به دست آوردن هر سه امتیاز بازی، صدرنشین گروه شود. البته کین پیش از این، نخستین بازیکن متولد قرن ۲۱ بود که در سری آ بازی کرد. این بازیکن جوان در دقایق آخر بازی یوونتوس و پسکارا  که  3بر صفر به سود تیم یوونتوس به پایان رسید، به عنوان سومین تعویض تیمش وارد بازی شده بود.

ماجرای درگیری 2 بازیکن پیکان و ارتباط آن با خط دفاع پرسپولیس
دلیل مشاجره لفظی 2 بازیکن پیکان در جریان دیدار این تیم مقابل پرسپولیس مشخص شد. 2 بازیکن پیکان در جریان بازی این تیم مقابل پرسپولیس به شکل عجیبی با یکدیگر مشاجره لفظی داشتند و چه بسا اگر همبازیان آنها بموقع پادرمیانی نمی‌کردند بعید نبود امیر‌حسین صادقی و گادوین منشا در همان جریان بازی حسابی از خجالت یکدیگر دربیایند. اینکه چه عاملی باعث شد مهاجم سیه‌چرده پیکان در این بازی به یکباره از کوره در برود، برمی‌گردد به فریاد‌های پی در پی صادقی بر سر او که دلیل جالبی داشت. مدافع پیشین استقلال قبل از مسابقه تیمش با پیکان به منشا می‌گوید با توجه به شناختی که از مدافعان میانی پرسپولیس دارد آنها در صورت جا ماندن و دریبل خوردن سریع اقدام به خطای پنالتی می‌کنند. با توجه به این موضوع صادقی به منشا که از تکنیک بالایی برخوردار است، توصیه می‌کند در محوطه جریمه پرسپولیس با مدافعان این تیم درگیر شود تا پنالتی بگیرد. صادقی در طول بازی چند بار از منشا خواسته خود را مطرح کرده تا در نهایت او بتواند پنالتی بگیرد و وقتی می‌بیند این اتفاق رخ نمی‌دهد بار آخر با خشونت اقدام به این کار می‌کند که این بار منشا از کوره در رفته و نسبت به این رفتارهای مدافع تیمش عکس‌العمل نشان می‌دهد. البته این دو بازیکن در تمرین امروز تیم‌شان با یکدیگر آشتی و اتفاق رخ داده را فراموش کردند.

نیمار: خدا مرا از این مخمصه نجات خواهد داد
مهاجم برزیلی تیم فوتبال بارسلونا معتقد است مقطع بحرانی‌ای که سپری می‌کند خیلی دوام نخواهد داشت و جنجال‌ها درباره ماجرای قرارداد او با آبی‌و‌اناری‌ها سرانجام به پایان خواهد رسید. به دنبال انتشار اخباری در رسانه‌های اسپانیایی مبنی بر اینکه نیمار 24 ساله ممکن است به 2 سال حبس محکوم شود، او پستی در صفحه اینستاگرامش گذاشته تا نشان دهد نگران رخ دادن چنین اتفاقی نیست. نیمار 24 ساله متهم است 40 درصد از رقم مبلغ قرارداد انتقالش از سانتوس با بارسلونا را به شریک تجاری‌اش، گروه DIS برزیل نپرداخته است و به همین دلیل دادستان این پرونده برای او و پدرش که مدیربرنامه‌هایش نیز هست، 2 سال حبس و 10 میلیون یورو جریمه نقدی درخواست کرده است. علاوه بر این دو، مادر مهاجم برزیلی بارسلونا نیز شریک جرم بوده و برای او نیز یک سال حبس و جریمه نقدی 10 میلیون یورویی تقاضا شده است. مهاجم بارسلونا در واکنش به این اتفاق در صفحه اینستاگرامش نوشته است:«من همیشه می‌دانستم افتادن نام بر سر زبان‌ها و معروف شدن مساوی است با جنجال، اختلاف، حسادت، چشم‌های شیطانی و تمام چیزهای بد. خدای من خدایی است که راه مرا روشن و مرا در مسیر خودش هدایت می‌کند». نیمار در ادامه نوشته است: «می‌دانیم که تمام مبارزات مقابل شاهزادگان و قدرت‌های جهنمی است اما ما به عنوان یک خانواده در کنار هم می‌توانیم در این مبارزه پیروز شویم. می‌دانیم که چیزهایی بیشتر از این در انتظارمان است اما ما آماده‌ایم... ما خدا را داریم».


Page Generated in 0/0144 sec