printlogo


کد خبر: 168074تاریخ: 1395/9/6 00:00
عقب‌نشینی رسانه کذاب سعودی پس از رسوایی خبری بزرگ
استعفای سردبیر الشرق‌الاوسط

«سلمان الدوسری» مزدور خاندان سلطنتی سعودی در مهم‌ترین نشریه بین‌المللی آنها به دنبال واکنش‌های جهانی به گزارش کذب روزنامه‌اش درباره زائران اربعین مجبور به استعفا شد. با استعفای الدوسری از سردبیری روزنامه «الشرق‌الاوسط»، «غسان شربل» از سردبیری روزنامه «الحیات» کناره‌گیری کرده و جایگزین او در این نشریه چاپ لندن شد.
الشرق‌الاوسط پس از اخراج عبدالباری عطوان، روزنامه‌نگار برجسته فلسطینی از سردبیری آن از یک رسانه معتبر و مستقل تبدیل به بلندگوی خاندان سعودی شده است. هفته گذشته این روزنامه خبری کذب و وقیحانه مبنی بر بارداری‌های ناخواسته در ایام اربعین به نقل از سازمان بهداشت جهانی منتشر کرد اما با وجود تکذیبیه رسمی این سازمان، باز هم الشرق‌الاوسط آن را بازنشر کرد.
پس از آنکه مسؤولان سازمان بهداشت جهانی اعتراض رسمی‌اش را به این روزنامه تنظیم کردند، سردبیر مزدور سعودی ناگهان به یاد اصول حرفه‌ای رسانه‌ای افتاد  و ادعا کرد خبرنگار منتشرکننده خبر بی‌اساس درباره زوار کربلا را اخراج کرده است. اما موضوع به اینجا ختم نشد و ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق از این روزنامه به دلیل انتشار این خبر جعلی و اهانت‌آمیز شکایتنامه‎ای را تنظیم و به سفارتخانه عراق در لندن ارسال کرد.
در نهایت این رسوایی به جایی رسید که شخص الدوسری با فشارهای ریاض مجبور به استعفا شد تا رسانه‌های دروغ‌پرداز سعودی از واکنش‌های خشمگینانه عراقی‌ها در تعطیلی دفاترشان در این کشور در امان بمانند.
 


Page Generated in 0/0050 sec