printlogo


کد خبر: 168078تاریخ: 1395/9/6 00:00
چهارگوشه

انتقاد عفو بین‌الملل از انگلیس
 سازمان عفو بین‌الملل از دولت انگلیس به علت همدستی با آل‌خلیفه بحرین در نقض حقوق مردم بحرین شدیداً انتقاد کرد. این سازمان از انگلیس به علت دست داشتن در نقض حقوق مردم بحرین و توجیه جرمش انتقاد کرده است. سازمان عفو بین‌الملل از انگلیس خواسته است آموزش به بازجویان و بازپرسان دستگاه قضایی بحرین که اصول و مبانی آزادی‌های عمومی و حقوق‌بشر را نقض می‌کند، متوقف شود.

پیشروی ارتش در شرق حلب
ارتش سوریه در جریان پیشروی‌های خود در شرق حلب، یکی از مهم‌ترین مواضع گروه‌های شورشی مسلح در این منطقه را تقریبا به طور کامل به کنترل خود درآورده است. نیروهای مسلح دولتی سوریه از پنجشنبه شب استحکامات و نقاط آتشباری تروریست‌ها در این محله استراتژیک را به‌طور دقیق گلوله‌باران کردند. یک منبع مطلع شرکت‌کننده در عملیات پاکسازی شرق حلب  تأکید کرد، ارتش سوریه در نتیجه این درگیری‌ها بیش از 80 درصد محله مساکن هنانو را آزاد کرده است.

بازداشت سرکرده داعش در لبنان
مقام‌های لبنانی از دستگیری احمد محمد امون، سرکرده امنیتی داعش در شهرک عرسال لبنان خبر دادند. دستگیری احمد امون در عملیات ویژه جمعه ارتش لبنان در محله وادی الارانب در عرسال در نزدیکی اردوگاه پناهندگان پس از تبادل شلیک گلوله میان ارتش، امون و گروه تروریستی وی صورت گرفت. امون 27 ساله از ابتدای بحران سوریه به دلیل همکاری با تروریست‌های مسلح از جمله انتقال سلاح، مهمات و تروریست‌ها به منطقه القصیر و حمله به مواضع ارتش سوریه از سوی ارتش لبنان و سوریه تحت تعقیب بوده است.

هلاکت 4 نظامی ترکیه در سوریه
طی روزهای پنجشنبه و جمعه 4 نظامی ترکیه در درگیری‌های شمال سوریه کشته و شماری نیز زخمی شدند. نخست‌وزیر ترکیه اخیرا بار دیگر به سوریه درباره حمله هوایی به نظامیان ترک مستقر در شمال سوریه هشدار داده بود. نظامیان ترکیه هم‌اکنون عملیاتی را به نام سپر فرات در شمال سوریه به ادعای مبارزه با داعش و جلوگیری از حمله نیروهای مسلح پ‌ک‌ک و متحدانش به خاک ترکیه اجرا می‌کنند.

رأی پارلمان اروپا ضد ترکیه
پارلمان اروپا با اکثریت قاطع، توقف موقت گفت‌و‌گوها و مذاکرات پیرامون عضویت ترکیه در اتحادیه اروپایی را تصویب کرد. این اقدام، تندترین پاسخ به رئیس‌جمهور ترکیه به دلیل اقدامات سیاسی پس از کودتا محسوب می‌شود. این رای الزام‌آور نیست اما با هدف افزایش فشار بر رجب طیب اردوغان صادر شده است. رجب طیب اردوغان در واکنش، تهدید کرد اگر اروپا از حد خود در برخورد با ترکیه تجاوز کند، مرزهای کشورش را به روی اروپا می‌گشاید تا پناهندگان و مهاجران به این قاره سرازیر شوند.

کشف اجساد بی‌سر در مکزیک
مقام‌های مکزیک، جسد دست‌کم ۳۲ نفر و ۹ سر بی‌تن در چند گور دست‌جمعی در ایالت گه‌گوره جنوب مکزیک پیدا کرده‌اند. جسدها و سرها احتمالا باقی‌مانده‌ درگیری‌های تبهکاران و قاچاقچیان مواد مخدر است. گه‌‌گوره همان ایالتی‌ است که 2 سال پیش ده‌ها دانشجوی معترض در آن ناپدید شدند؛ موضوعی که توجه رسانه‌ها در جهان را به خود جلب کرد. مقام‌های مکزیک گفته‌اند دانشجویان ناپدیدشده، احتمالا سوزانده‌ شده و خاکستر آنها نیز در رودخانه یا زباله‌دانی‌ها ریخته شده‌ است.

پهپادهای آمریکایی در تونس
رئیس‌جمهور تونس اذعان داشت که پهپادهای آمریکایی برای انجام ماموریت‌های اطلاعاتی بر فراز آسمان کشورش در حرکت هستند. باجی القائد السبسی گفت ماموریت اصلی این پهپادها جمع‌آوری اطلاعات درباره افراد مسلح است و مسؤولان تونسی یک نسخه از این اطلاعات را دریافت می‌کنند. گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی نیز طی ماه گذشته از وجود یک پایگاه نظامی آمریکایی در تونس برای فعالیت پهپادها خبر داده بودند اما مسؤولان این کشور این گزارش‌ها را رد کردند.
 


Page Generated in 0/0051 sec