printlogo


کد خبر: 168083تاریخ: 1395/9/6 00:00
اخبار

سپاه در صورت نقض برجام از رهبری مجلس و دولت حمایت می‌کند
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هرچه رهبری معظم، مجلس، دولت و مسؤولان نظام تصمیم بگیرند سپاه به طور مطلق از آنها حمایت و در همان چارچوب حرکت می‌کند.سرلشکر محمدعلی جعفری صبح روز پنجشنبه در جشنواره مالک اشتر بسیج در جمع خبرنگاران درباره اظهارات مسؤولان حشدالشعبی درباره حرکت به سمت سوریه پس از فتح موصل، اظهار کرد: به لطف خدا در عراق نیروهای مجاهد عراقی و حشدالشعبی آنقدر توانمند هستند که به نیروهای ایرانی نیازی ندارند. البته ممکن است تعداد معدودی نیروهای مستشاری از ایران در آنجا حضور داشته باشند اما به هیچ‌وجه در آنجا نیروی ایرانی نداریم و نیروهای حشدالشعبی و نیروهای ارتش عراق با یکدیگر کار می‌کنند. وی با بیان اینکه «جهان اسلام امروز احتیاج به کمک و پشتیبانی از یکدیگر دارند»،‌ افزود: ممکن است نیروهای حشدالشعبی به سوریه عازم شوند و به آنها کمک کنند. فرمانده کل سپاه در پاسخ به این پرسش که در صورت نقض برجام واکنش سپاه چه خواهد بود، با بیان اینکه «سپاه بخشی از نظام جمهوری اسلامی ایران است»، اظهار کرد: هرچه رهبری معظم، مجلس، دولت و مسؤولان نظام تصمیم بگیرند سپاه به طور مطلق از آنها حمایت و در همان چارچوب حرکت می‌کند.

«مقاومت» تنها نسخه نجات‌بخش در برابر تهدیدات است
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: تنها نسخه نجات‌بخش در برابر تهدیدات، مقاومت است. به گزارش تسنیم، سرلشکر محمد باقری در جشنواره مالک‌اشتر با بیان اینکه بسیج مایه عزت و اقتدار و امنیت بی‌نظیر برای کشور است، افزود: مدافعان حرم برای برقراری امنیت ایران و اسلام پیش‌قدم شدند و به شهدای مدافع حرم درود می‌فرستیم. وی تصریح کرد: نام مقاومت با بسیج عجین شده و این مشی‌ای است که در برابر بزرگ‌ترین توطئه‌های دشمن جواب داده و اکنون تنها نسخه نجات‌بخش در برابر تهدیدات است.وی با اشاره به حضور مستشاری بسیجیان در سوریه گفت: تعداد محدودی از نیروهای بسیجی به‌منظور دفاع از حرم به سوریه اعزام شدند. بسیجیان ما نخبه‌ترین رزمنده‌ها و گل سرسبد آنجا هستند. بسیجی نظامی می‌تواند گره‌گشا باشد و اگر رهبری اجازه دهند صدها هزار بسیجی می‌توانند به آن صحنه  اعزام شوند.

اسناد «کرسنت» وحشتناک است
علیرضا زاکانی می‌گوید اسناد فساد کرسنت در سازمان بازرسی در حال خاک خوردن است در حالی که این اسناد وحشتناک باید ترجمه و منتشر شود. نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با برنامه دست‌خط، با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی،‌ نظارت خود را فراموش کرده یا دستخوش سیاسی‌کاری هستند، گفت: کسی کمک کرد و کسی مسؤول شد و آن مسؤول کمک می‌کند ایشان رئیس بانک شود. رئیس بانک که شد به یک جریان فاسد وام می‌دهد؛ وامی که مجلس تصویب کرده به تولید داده شود. آن عنصر فاسد این پول را به اسم کارخانه می‌گیرد و در شمال شهر تهران برج می‌سازد. یک واحد را ۵۱ میلیارد تومان می‌فروشد. وی اشاره‌ای نیز به فساد کرسنت داشت و گفت: اسناد فساد کرسنت سال ۸۷ به سازمان بازرسی کل کشور رفت و برای مدت‌های مدیدی در این سازمان خاک خورده است. باید این اسناد را ترجمه و منعکس کنند. اسناد وحشتناک است.

تکذیب مذاکره جدید بین ایران و آمریکا درباره برجام
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیچ مذاکره جدیدی بین ایران و طرف‌های دیگر برجام برای هرگونه تغییر در مفاد برجام انجام نشده و این موضوع کاملاً دروغ است.به گزارش آنا، بهرام قاسمی در واکنش به گزارش وال‌استریت ژورنال ضمن تکذیب این گزارش گفت: هیچ مذاکره جدیدی بین ایران و طرف‌های دیگر برجام برای هرگونه تغییر در مفاد برجام انجام نشده و این موضوع کاملاً دروغ است. وی مطالب منتشر شده در این روزنامه را کذب و خبرسازی صرف و بی‌اساس برشمرد. بنا بر ادعای این نشریه، طرف‌های مذاکره ایران در گفت‌وگوهای هسته‌ای، با پیروزی «دونالد ترامپ» برای رفع نگرانی‌های ناشی از این پیروزی غیرمنتظره مذاکراتی جدید را با ایران از سر گرفته‌اند.


Page Generated in 0/0055 sec