printlogo


کد خبر: 168094تاریخ: 1395/9/6 00:00
اخبار

رئیس سازمان نوسازی مدارس خبر داد
79 هزار کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی مناسب!
«107 هزار کلاس درس با سیستم گرمایشی مناسب استانداردسازی شده‌اند و سامانه حرارت مرکزی جایگزین بخاری‌های گازی شده است.» به گزارش میزان، مرتضی رئیسی، معاون عمرانی و رئیس سازمان نوسازی مدارس با اعلام این مطلب گفت:  در سال‌های گذشته اقدامات زیادی درباره مقاوم‌سازی، نوسازی و حذف مدارس غیراستاندارد در مدارس کشور صورت گرفته است. وی افزود: از سال 92 تا 94  تعداد 107  هزار کلاس با سیستم گرمایشی مناسب استانداردسازی شدند و سامانه حرارت مرکزی جایگزین بخاری‌های گازی شد. رئیس سازمان نوسازی مدارس  افزود: در حال حاضر 79 هزار کلاس درس در کشور باقی مانده است که هنوز از استاندارد لازم برخوردار نیستند و با بخاری‌های گازی گرم می‌شوند. رئیسی با بیان اینکه از نیمه دوم سال 95 اقدام به راه‌اندازی سیستم گرمایشی مناسب در مدارس فاقد استاندارد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: محدودیت منابع دولت یکی از دلایلی است که باعث شده تا الان این تعداد کلاس درس از سیستم گرمایشی مناسب برخوردار نباشند. وی افزود: تا به امروز دولت مبلغ 630 میلیارد تومان برای استانداردسازی مدارس هزینه کرده است.

اعزام 300 هزار دانش‌آموز در قالب کاروان‌های راهیان‌نور
از 10 مهر ماه سال جاری تاکنون بیش از 300 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی در قالب کاروان‌های راهیان‌نور اعزام شده‌اند. سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان این مطلب به فارس گفته است: «در صورت تأمین اعتبار، امسال یک میلیون و 37 هزار دانش‌آموز به این مناطق اعزام می‌شوند». وی با اشاره به اربعین حسینی افزود: در این ایام، تمام ظرفیت‌های خود را در اختیار زائران قرار داده‌ایم اما پس از پایان این مراسم، روند اعزام دانش‌آموزان در قالب کاروان‌های راهیان‌نور کشور ادامه پیدا می‌کند. سردار فضلی یادآور شد: روند اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی ادامه دارد و میزان سقف حداکثری اعزام در سال جاری، یک میلیون و 37 هزار دانش‌آموز است. جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اظهار امیدواری از اینکه در روند اعزام‌ها مشکل اعتباری وجود نداشته باشد، اظهار داشت: همه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم و از همه کشور به این مناطق اعزام می‌شوند. جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه 7 استان میزبان کاروان‌های راهیان‌نور هستند، تصریح کرد: استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر و هرمزگان از استان‌های مورد نظر در اعزام دانش‌آموزان هستند.


تجلیل از ده‌ها خانواده شهدای مدافع حرم
همزمان با دهه آخر ماه صفر و هفته بسیج با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران ارشد شهری در دومین کنگره یاران خورشید از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای آتش‌نشان و ایثارگران بازنشسته شهرداری تهران تجلیل شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در این کنگره که به پاس تجلیل از خانواده‌های شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران بازنشسته شهرداری تهران در برج میلاد تهران برگزار شد، از حسن بیات بازنشسته شهرداری و پدر شهید مدافع حرم، محمدرضا بیات، خانواده شهید علی قانع آتش‌نشان شهید سال ۹۵ شهر تهران، خانواده شهیدان برات‌محیطی و دانه‌گانه و ۱۳ خانواده شهید و ایثارگر بازنشسته شهرداری تهران تجلیل به عمل آمد.  در این کنگره، منتظرالمهدی، مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری دومین کنگره یاران خورشید، وجود بیش از ۷۰۰ شهید و جانباز و ایثارگر بازنشسته را سند افتخاری برای سازمان بازنشستگی شهرداری تهران دانست و با اشاره به خدمات گسترده بسیجیان شهرداری در دوران دفاع‌مقدس خاطرنشان کرد: این عزیزان در سال‌های دفاع و حماسه در 2 جبهه دفاع از کیان کشور و خدمت به شهروندان تهرانی مجاهدت کردند و اکنون به عنوان جهادگران پیشکسوت شهرداری تهران، شایسته تقدیر و تکریم هستند.
 


Page Generated in 0/0051 sec