printlogo


کد خبر: 168161تاریخ: 1395/9/7 00:00
سرلشکر باقری: کشور همچنان درگیر تحریم‌هاست
پول فروش نفت بازنگشت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  اظهار داشت: به‌رغم اجرای برجام کشور همچنان درگیر تحریم‌هاست و این تحریم‌ها مانع بازگشت پول فروش نفت به کشور شده است. او از تصور دولت نیز گفت و افزود: برداشت مسؤولان این بود که از بهمن سال گذشته پول فروش نفت به سهولت به کشور بیاید که اینگونه نشد. 
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح دیروز در همایش فرماندهان مناطق دریایی که در ستاد نداجا برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه هسته‌ای تا حدودی پیش رفتیم و توان غنی‌سازی تا ٩٥ درصد هم داریم، گفت: همین توان هسته‌ای باعث شد همه قدرت‌های دنیا پای میز بنشینند. وی با اشاره به وضعیت کشور در پسابرجام گفت: کشور گرفتار تحریم و فروش نفت و دریافت پول نفت است و بعد از برجام تحریم‌های فروش نفت تا حدودی برداشته شد اما پول فروش نفت به کشور بازنگشت.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برداشت مسؤولان این بود که از بهمن سال گذشته پول فروش نفت به سهولت به کشور بیاید که اینگونه نشد و برای همین است که دولت تاکنون که بیش از نیمی از سال گذشته، 20 درصد بودجه دفاعی را پرداخت کرده است.
سرلشکر باقری در ادامه با بیان اینکه در حوزه اطلاعات کارهای خوبی در نیروی دریایی ارتش انجام شده است، گفت: هم‌اکنون ناو شیراز در حال ساخت است که با عملیاتی شدن آن، حرکت بزرگی در حوزه اطلاعاتی صورت می‌گیرد. وی خاطرنشان کرد: باید با تجهیزاتی چون پهپادهای دریاپایه روی مسائل اطلاعاتی و دریافت اطلاعات دشمن متمرکز شویم و راهبردها و دکترین‌های ما باید همواره بروز و راهگشا و موجب بازدارندگی دشمن باشد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ما هیچگونه هم‌ترازی با دشمن استکباری در حوزه دریایی نداریم لذا روش‌های کلاسیک جوابگو نیست و باید روش‌های دیگری که حتما باید پنهان بماند را تمرین کنیم تا یک فرمانده ناو بهترین عملکرد را در صحنه نبرد داشته باشد.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه ما نیازمند یک بازی جنگ هستیم، گفت: یعنی تیمی که مسلط به روش‌های دشمن است در مقابل تیمی با راهکارهای خودی بایستد تا ابعاد پنهان جنگ برای فرماندهان جوان روشن شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در مساله حضور در دریاهای دور و مقابله با دزدان دریایی کارهای بزرگی شده است، گفت: باید مانند ناوگان دریای عمان، ناوگانی خاص اقیانوس هند داشته باشیم. نیاز به پایگاه‌هایی در دوردست داریم و شاید در زمانی امکان داشته باشد که در سواحل یمن یا سوریه پایگاه داشته باشیم یا پایگاه‌هایی در جزایر یا به صورت شناور باشد. وی با بیان اینکه باید روی این مساله فکر کرد، اظهار داشت: آیا داشتن پایگاه در دوردست کمتر از فناوری هسته‌ای است. من که می‌گویم ده‌ها برابر بیشتر است.  
 

Page Generated in 0/0129 sec