printlogo


کد خبر: 168165تاریخ: 1395/9/7 00:00
پیام رهبر انقلاب در پی حوادث دردناک شهادت زائران در عراق و تصادف قطار
بی‌تدبیری مردم را داغدار کرد

رهبر حکیم انقلاب در پی حوادث دردناک شهادت زائران در عراق و تصادف قطار تأکید کردند دغدغه حل ریشه‌ای حوادث دردناک باید اولویت مسؤولان باشد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، در پی حوادث تلخ و دردناک شهادت ده‌ها نفر از زائران حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در عراق و همچنین جان‌ باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مسافران و زائران حضرت امام رضا علیه‌السلام، در پیامی ضمن طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و دعا برای شفای آسیب‌دیدگان، تأکید کردند: مسؤولان از این حوادث دردناک به ‌آسانی عبور نکنند و دغدغه‌ حل ریشه‌ای این مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
حادثه‌ تلخ و اندوهبار شهادت ده‌ها نفر از زوار ایرانی و غیرایرانی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در عراق و نیز حادثه‌ دردناک تصادف قطار که به جان ‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مسافران و زوار حضرت ابی‌الحسن الرضا
علیه‌السلام انجامید، اینجانب را همچون دیگر هم‌میهنان و خانواده‌های عزادار، مصیبت‌زده کرد.
در حادثه‌ اول، گرو‌ه‌های جنایتکار و شقاوت‌بار تکفیری که راهپیمایی عظیم اربعین و امنیت بی‌نظیر زائران حسینی، چشم آنان را کور و توطئه‌های خباثت‌آلود آنان را خنثی کرده است، به انتقام بزدلانه و فجیع دست زدند و بار دیگر چهره‌ خبیث و منیت پلید خود را به همه نشان دادند.
از مناطق دیگر جهان همچون نیجریه و پاکستان و افغانستان نیز خبرهای تلخ و تکان‌دهنده از جنایات هم‌مسلکان آنها می‌رسد و خطر جریان تکفیری و دولت‌های حامی آنان را بار دیگر به همه‌ مسلمانان و دلسوزان گوشزد می‌کند.
در حادثه‌ دوم نیز قصور یا تقصیر و بی‌تدبیری دست‌اندرکاران خانواده‌هایی را داغدار کرد و موجب جان‌ باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مردم عزیزمان شد.
اینجانب ضمن طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و دعا برای شفای آسیب‌دیدگان و عرض تسلیت به خانواده‌های آنان، از مسؤولان و دست‌اندرکاران در هر دو بخش داخلی و خارجی می‌خواهم که از این حوادث دردناک به‌آسانی عبور نکنند و دغدغه‌ حلّ ریشه‌ای این مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند و اکنون نیز همه‌ تلاش خود را برای علاج مصدومان و انتقال جان‌باختگان و کاستن از مصائب داغداران به کار برند.
سیدعلی خامنه‌ای
6 آذر 95
 

Page Generated in 0/0052 sec