printlogo


کد خبر: 168177تاریخ: 1395/9/9 00:00
با پاکسازی 40درصد از محلات شرقی 10هزار نفر از مردم رهایی پیدا کردند
حلب یک گام تا آزادی کامل

ارتش سوریه و متحدانش بخش‌های بزرگی از شرق و شمال شهر حلب را از چنگ عناصر تروریست مورد حمایت غرب خارج کردند. با کامل شدن محاصره تروریست‌ها در شرق و شمال حلب و  آزادی حدود 40 درصد از محلات تحت کنترل آنها، این شهر یک گام دیگر به پاکسازی کامل نزدیک‌ شد. (نقشه مقابل) دیروز با آزادی 12 محله در شمال حلب، نیروهای متحد در کمربند شمالی با نیروهای ارتش و مقاومت دست دادند تا محاصره تکفیری‌ها و کنترل بر بزرگراه فرودگاه کامل شود. اکنون تنها بخش جنوبی از نیمه شرقی حلب تحت اشغال تروریست‌ها باقی مانده که به صورت جزیره‌ای محصور در میان نیروهای متحد آزادیبخش است. نیروهای مردمی کرد در ادامه پیشروی سریع خود با حمایت ارتش سوریه موفق شدند منطقه حی‌بستان پاشا در شمال شرق حلب را به طور کامل آزاد کنند.  به گزارش المنار، پیش از این نیز ارتش و نیروهای مقاومت محله‌ «جبل بدرو» و پل «الصاخور» در شرق حلب را از لوث وجود تروریست‌های تکفیری همپیمان با جبهه النصره پاکسازی کرده بودند.  همچنین جمعه پیش نیروهای کماندویی ارتش سوریه محله هنانو را به‌طور کامل از تروریست‌ها پس گرفته بودند و تا بزرگراه جنوب پیشروی کرده و به آستانه محله الحیدریه، جبل بدرو و الصاخور رسیده بودند و به جداسازی محله‌های شرقی تحت تسلط تروریست‌ها از یکدیگر و تقسیم آنها به 2 بخش در راستای تشدید حلقه محاصره تکفیری‌ها پرداخته بودند. این پیشروی‌ها باعث شد صدها تروریست از شرق حلب پا به فرار بگذارند و به تبع آن حدود ده‌هزار غیرنظامی که در حقیقت در شرق حلب گروگان آنها بودند از مناطق تحت اشغال تروریست‌ها خارج شدند. مرکز آشتی حمیم در لاذقیه هم اعلام کرد بیش از 900 غیرنظامی و فرد مسلح به سمت مناطق تحت کنترل  ارتش سوریه در شرق حلب رفتند. براساس این گزارش، تروریست‌ها، ساکنان القادسیه، الحیدریه و مساکن هنانو را مجبور به ترک این محله‌ها کرده بودند.  همچنین 5 محله و بیش از 2هزار ساختمان در شرق حلب از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی شده است.
بمباران شهرک‌های شیعه‌نشین توسط ترکیه
یک عضو پارلمان سوریه از شناسایی ماهیت جنگنده‌‌ای خبر داد که شهرک شیعه‌نشین الزهرا در حومه شمالی حلب را 4 بار بمباران کرده بود. به گزارش تسنیم، «محمد فواز» از نمایندگان مجلس الشعب فاش کرد جنگنده متعلق به ترکیه  و تحت فرمان ائتلاف آمریکایی بوده است. نماینده مردم «نبل» در پارلمان سوریه اظهار داشت: ساعت 22:30 یکشنبه‌شب یک فروند جنگنده دشمن منازل مردم در جنوب شرقی شهرک  الزهرا‌ را بمباران کرد که به شهادت 3 غیرنظامی و زخمی شدن 15 نفر دیگر منجر شد. گروه‌های تکفیری نیز در شهرک بیانون، شهرک‌های نبل و الزهراء را بلافاصله پس از پایان حمله جنگنده ترکیه‌ای به شهرک الزهراء با موشک هدف قرار دادند. به گفته فواز، ترکیه و همپیمانانش به دنبال منحرف کردن نگاه‌ها از توجه به پیروزی‌های ارتش سوریه در شرق حلب هستند، آنها همچنین می‌خواهند از مردم حلب که بر ضد مزدوران تروریست‌ آنها ایستادگی کردند، انتقام بگیرند.
 حمله اسرائیلی‌ها به جولان
ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد صبح روز دوشنبه یک ساختمان مربوط به داعش را در جولان سوریه هدف قرار داده است. رادیو اسرائیل به نقل از سخنگوی ارتش این رژیم مدعی شد این حمله در پاسخ به تیراندازی به سوی گروهی از نیروهای ارتش در جولان صورت گرفته است. این سخنگو افزود: ساختمانی که مورد هدف قرار گرفت قبلا متعلق به سازمان ملل بوده و عناصر داعش از آن استفاده می‌کردند حال آنکه رژیم تل‌آویو یکی از حامیان آشکار تروریست‌های جولان و مناطق جنوب غربی سوریه محسوب می‌شود.


Page Generated in 0/0132 sec