printlogo


کد خبر: 168195تاریخ: 1395/9/9 00:00
نبض جامعه

امروز انجام می‌شود
تشییع پیکر مطهر ۴ شهید مدافع حرم
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۲۰ از برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری 4 شهید از شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون امروز سه‌شنبه 9 آذرماه از جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام عبدالحسین مسلمی با بیان اینکه پیکر شهیدان عظیمی، حسینی،  حیدری و امیری از میدان اصلی شهرری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تشییع خواهد شد، افزود: جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت بین مردم شهیدپرور، مومن و انقلابی شهرستان ری، در شهر تهران و سطح کشور منحصر به‌ فرد است و نیز پیکر شهدای مدافع حرم با استقبال پرشور شهروندان منطقه ۲۰  تشییع خواهد شد. مسلمی با بیان اینکه باید سیره و منش شهدا به‌عنوان فرهنگ و الگو بین مردم معرفی شود تا روحیه شهدا در جامعه ماندگار شود، خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که می‌تواند در ترویج فرهنگ شهادت مؤثر باشد، زنده نگه‌داشتن یاد و حماسه‌سازی‌های شهدا، بویژه شهدای کربلا و به تبع آن شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و تبیین این مطلب که «ما مدیون خون شهدا هستیم»، است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اعلام کرد
تشکیل گردان‌های سایبری دانش‌آموزی
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی از راه‌اندازی گردان‌های سایبری با حضور دانش‌آموزان در سطح کشور خبر داد. علی صابرماهانی، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی درباره «برنامه‌های این سازمان برای حضور در شبکه‌های اجتماعی و آشنایی دانش‌آموزان با آسیب‌های آن» به فارس اظهار داشت: در سازمان بسیج دانش‌آموزی قسمتی به نام شورای فضای مجازی ایجاد کرده‌ایم. وی افزود: دوره‌ای را به صورت اختصاصی برای دانش‌آموزان در فضای مجازی ایجاد کرده‌ایم که این دوره، 5 روزه است و در تابستان سال جاری با عنوان «اینجا مرکز عالم است» برگزار شد. سرهنگ صابرماهانی افزود: در این طرح می‌خواهیم به دانش‌آموزان اعلام کنیم هرکدام از آنها خود یک افسر جوانی در عرصه فضای مجازی هستند که می‌توانند در آن نقش‌آفرین باشند. ماهانی با اشاره به محتوای آموزشی فضای مجازی عنوان کرد: بیشتر آشنایی دانش‌آموزان با خود فضای مجازی است که چطور از محتوای آن استفاده کرده و آموزش‌های لازم را نیز به دوستان خود منتقل کنند. وی افزود: در سطح کشور گردان‌های سایبری را با حضور دانش‌آموزان راه‌اندازی کرده‌ایم. ماهانی متذکر شد:
200 دانش‌آموز از سراسر کشور را به صورت متمرکز و در دوره متوسطه دوم آموزش داده‌ا‌یم. رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: اساتید این دوره‌ها از اساتید برتر فضای مجازی هستند و هر استان نیز به سمت ایجاد یک گردان سایبری حرکت می‌کند.

ترافیک پرحجم  در جاده‌های شمالی
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک پرحجم در محورهای شرقی و شمالی کشور خبر داد. سرهنگ نادر رحمانی با اشاره به وضعیت ترافیکی به تسنیم گفت: شاهد ترافیک پرحجم در محورهای مواصلاتی منتهی به استان‌های قم و خراسان‌رضوی هستیم. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا افزود: همچنین این وضعیت در محورهای شمالی نیز ادامه دارد و ترافیک پرحجم خودروها در محور
کرج- چالوس تا تونل شماره 5 این محور گزارش شده است. وی گفت: علاوه بر این، در محدوده گزنک- فیروزکوه و تونل منجیل در محور رشت- قزوین نیز شاهد ترافیک پرحجم هستیم. به گفته رحمانی، سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.
 


Page Generated in 0/0051 sec