printlogo


کد خبر: 168207تاریخ: 1395/9/9 00:00
اخبار

کتاب‌های الکترونیکی پرفروش سوره مهر
انتشارات سوره مهر توانست تعداد کتاب‌های الکترونیک عرضه شده خود را به عدد 900 عنوان برساند. به گزارش فارس، تعداد کتاب‌های عرضه شده این ناشر در آمازون و گوگل‌بوک حدود 120 عنوان است و کتاب‌هایی که اخیرا در آمازون عرضه شده‌اند نیز عبارتند از: «هی یو» و «کتاب بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد». همچنین پرفروش‌ترین‌های سوره مهر در آمازون عبارتند از: «زیتون سرخ»، «ارتباط ایرانی»، «گربه یک مهندس است» و «واژه‌نامه شعر بیدل». براساس اعلام ناشر پرفروش‌ترین‌های الکترونیک عبارتند از: «آبنبات هل‌دار»، «پایی که جا ماند»، «دختر شینا»، «لشکر خوبان» و «فیض‌بوک».

استقبال هنرمندان از چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت
چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت ۲۰ آذر ماه در مؤسسه فرهنگی- هنری صبا افتتاح می‌شود. به گزارش فارس، چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت ساعت 16 روز بیستم آذر ماه در مؤسسه فرهنگی- هنری صبا افتتاح می‌شود. ضمن اینکه آیین اختتامیه و اهدای جوایز روز 18 دی ماه مصادف با میلاد امام حسن عسگری علیه‌السلام برگزار خواهد شد. بنا بر این گزارش، کل آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در رشته‌های نقاشی، کارتون و کاریکاتور، پوستر و آثار حجمی به ۴ هزار و ۳۶۲ اثر رسیده که در بخش بین‌المللی هزار و ۴۰۶ اثر و در بخش هنرمندان ایرانی ۲ هزار و ۹۵۶ اثر دریافت شده است و نشان از استقبال هنرمندان از این جشنواره دارد، چنانکه هنرمندان 71 کشور در این جشنواره شرکت کرده‌اند و بیشتر آثار هم مربوط به رشته کاریکاتور است و در مجموع
۲ هزار و ۲۷۵ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

انتشار «راز مروارید» در سوره مهر
خاطرات یکی از طراحان و فرماندهان عملیات مروارید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در کتابی با عنوان «راز مروارید» منتشر می‌شود. به گزارش مهر، کتاب «راز مروارید» شامل خاطرات ناخدا دوم سعید کیوان‌شکوهی، از طراحان و فرماندهان نیروی دریایی در عملیات مهم مروارید است که توسط مونس عبدی‌زاده گردآوری شده و در انتشارات سوره مهر مراحل آماده‌سازی را سپری می‌کند. این خاطرات به دوران دانشجویی تا زمان بازنشستگی ناخدا دوم سعید کیوان‌شکوهی اختصاص دارد که عمده خاطرات به عملیات مروارید اشاره دارد. شکوهی یکی از فرماندهان و طراحان عملیات مروارید بود که نقشی اساسی در پیشبرد این عملیات داشت.

آرزوی بهرنگ علوی برای بازی در نقش ترامپ
بهرنگ علوی، بازیگر سینما و تلویزیون از آرزویش برای بازی در نقش «دونالد ترامپ» گفت. به گزارش ایسنا، بازیگر سریال «هشت‌ونیم دقیقه» گفت: از وقتی که سیاستمدارها در جهان امروز سلبریتی شدند، من هم تصمیم گرفتم نقش‌های سیاسی را تجربه کنم که در این بین در طول یک سال گذشته سه‌گانه نقش‌های سیاسی را با 3 کاراکتر و 3 ایدئولوژی مختلف تجربه کردم و حالا بعد از نقش حسین فردوست دوست دارم نقش ترامپ را هم بازی کنم!

تولید فیلم‌هایی کوتاه با موضوع مفاخر ایران
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران از ساخت فیلم‌هایی با موضوع بررسی زندگی، آثار و جایگاه مفاخر فرهنگی، دینی و ملی ایران تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش مهر، به منظور حمایت از جایگاه خاص مفاخر و بزرگان ایرانی- اسلامی، انجمن سینمای جوانان در نظر دارد ساخت فیلم‌های کوتاه مستند ۱۵ دقیقه‌ای با موضوع نکوداشت بزرگان کشور در تمام دفاتر استانی را در دستور کار خود قرار دهد. در این‌باره فرید فرخنده‌کیش از پروژه‌هایی مانند «ساخت مستند از هفت چهره استانی» با حضور سینماگران بومی سخن گفت که حاصل آن تولید ۱۴ اثر کوتاه مستند و داستانی ظرف مدت یک سال آینده خواهد بود. وی افزود: این انجمن آمادگی دارد در صورت همراهی و مشارکت دیگر استان‌ها و ظرفیت بخش‌های دیگر، این پروژه ملی را گسترش دهد. به منظور تحقق این هدف و در نخستین گام، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران تفاهمنامه‌ای را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ هرمزگان منعقد کرده است.


Page Generated in 0/0048 sec