printlogo


کد خبر: 168208تاریخ: 1395/9/9 00:00
رویدادها

«آلودگی هوا»  موضوع مسابقه «بزنگاه»
گروه طنز و کاریکاتور «بزنگاه» ماهانه اقدام به برگزاری مسابقه پیرامون موضوعات مختلف روز می‌کند که دومین دوره از مسابقه با موضوع «آلودگی هوا» برگزار می‌شود. به گزارش فارس، گروه طنز و کاریکاتور «بزنگاه» ماهانه اقدام به برگزاری مسابقه پیرامون موضوعات مختلف روز می‌کند که هنرمندان حرفه‌ای یا آماتور می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. براساس اعلام دبیرخانه گروه طنز و کاریکاتور «بزنگاه»، آلودگی هوا موضوع مسابقه کاریکاتور آذرماه است و علاقه‌مندان تا 20 آذر فرصت دارند آثارشان را از طریق تلگرام به نشانی95 Bezangah@ ارسال کنند. ضمن اینکه اسامی برندگان بیست‌وپنجم همین ماه اعلام و جوایز همان روز پرداخت خواهد شد. مسابقات ماهانه کارتون و کاریکاتور بزنگاه به همت سازمان فضای مجازی سراج برگزار می‌شود.

لغو مراسم افتتاحیه «سلام بمبئی»
سازندگان فیلم سینمایی «سلام بمبئی» مراسم افتتاحیه این فیلم را که قرار بود 11 آذرماه در برج میلاد برگزار شود لغو کردند. به گزارش فارس، با توجه به انتقادات گسترده‌ای که به قیمت بلیت مراسم افتتاحیه «سلام بمبئی» وارد شد، اطلاعیه‌ای از سوی سازندگان فیلم ارائه و مراسم افتتاحیه فیلم لغو شد. در متن اطلاعیه آمده است: «بدین‌وسیله به اطلاع مخاطبان محترم فیلم سینمایی «سلام بمبئی» می‌رساند به دلیل عدم صدور مجوزهای لازم که از قبل هماهنگی آن صورت پذیرفته بود و در شرایط کنونی و با هماهنگی انجام شده با پخش‌کننده محترم به این نتیجه رسیدیم به‌رغم استقبال خوب مردم عزیز برای حضور در مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «سلام بمبئی» در برج میلاد، این مراسم با عرض پوزش کنسل و تبدیل به حضور عوامل و بازیگران فیلم در اکران‌های مردمی شد که متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد. ضمنا همه کسانی که از طریق سایت سینما تیکت بلیت تهیه کرده‌اند مبلغ آنها از سایت فوق مجددا به حساب‌شان واریز خواهد شد و مبلغ جذب شده از طریق اسپانسر به یکی از خیریه‌ها واگذار می‌شود».

انتقاد گلعلی بابایی از وضعیت ترجمه کتاب‌های دفاع‌مقدس
گلعلی بابایی گفت: کتاب‌های دفاع‌مقدس در زمینه ترجمه سروسامان خوبی ندارند و باید متولی این حوزه مشخص شود. به گزارش فارس، گلعلی بابایی، نویسنده و پژوهشگر با حضور در برنامه «شابک» درباره دوران دفاع‌مقدس گفت: هر ملتی پیشینه‌ای دارد و دوران 8 سال دفاع‌مقدس هم پیشینه‌ای برای تاریخ کشور ما است و کسانی که معاصر با جنگ بودند و نسل بعد از آن که در حال حاضر در این کشور نفس می‌کشند باید بدانند چه اتفاقاتی برای این ملت افتاده است. وی ادامه داد: کتاب‌هایی که من در حوزه دفاع‌مقدس خوانده‌ام و از آنها لذت برده‌ام و بارها آن را خوانده‌ام کتاب «به روایت همت» است که در 3 جلد منتشر شده و مجموعه سخنرانی‌ها و خاطرات و جلسات شهید همت در دوران فرماندهی است که آقای حسین بهزاد آن را جمع‌آوری کرده‌اند. وی افزود: همچنین کتاب دیگری از آقای احمد دهقان به نام «روزهای آخر» که تمام وقایع چند ماه آخر جنگ را بسیار ساده و روان به نگارش درآورده است و دیگر کتاب‌هایی که مقام معظم رهبری برای آنها تقریظ نوشته‌اند برای مطالعه مناسب هستند. این پژوهشگر در ارتباط با ترجمه آثار دفاع‌مقدس عنوان کرد: کتاب‌های دفاع‌مقدس در زمینه ترجمه سروسامان خوبی ندارند و باید متولی این حوزه مشخص شود، مثلا سازمان فرهنگ و ارتباطات می‌تواند بخشی از این مهم را به عهده بگیرد و کتاب‌های دفاع‌مقدس را به خارج از کشور برساند.

جایزه جهانی برای «نفس» آبیار
مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره فیلم «شب‌های سیاه تالین» با اختصاص یافتن 3 جایزه به سینمای ایران پایان یافت. به گزارش ایسنا، نرگس آبیار که امسال با فیلم جدیدش «نفس» نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی بود، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره «شب‌های سیاه تالین» در کشور استونی را دریافت کرد. همچنین نوید دانش نیز که با فیلم «دوئت» در این رویداد سینمایی حاضر بود، 2 جایزه بهترین فیلم اول جشنواره و همچنین جایزه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه) را کسب کرد.


Page Generated in 0/0050 sec