printlogo


کد خبر: 168234تاریخ: 1395/9/13 00:00
حقیقت به روایت ویکی‌پدیای استعمارگران
ابوهریره در اهواز؟!

دکتر زهرا طباخی: شاید باورش سخت باشد اما «بنیاد ویکی» گرداننده دانشنامه گزینشی و تحریفگر ویکی‌پدیا بناست همایش سالانه خود را ذیل نشان «وزارت کشور» مزین به نام مقدس خداوند یکتا، در دانشگاه شهید چمران اهواز همین امروز و فردا برگزار کند! برای درک اهمیت این رخداد تاریخی، اطلاعات ذیل صرفا با هدف آشنایی مردم فهیم ایران، مراجع عظام تقلید، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز و آیت‌الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به منظور شناخت دقیق و صحیح اهداف برگزاری «همایش ویکی‌پدیا» در خاک جمهوری اسلامی ایران تقدیم می‌شود.  
  اشغال سایبری
 شعار همایش اعلامی ویکی‌پدیا در اهواز همچون همایش 4 سال قبل سالانه ویکی‌پدیا که در حیفا و تحت تدابیر امنیتی رژیم غاصب صهیونیستی برگزار شد «حمایت از گردش آزاد اطلاعات» است. این کنفرانس توسط اعراب و فلسطینی‌ها به علت توهین‌های ویکی‌پدیا به عقاید مسلمانان و مقابله با به رسمیت شناخته شدن «فلسطین» تحریم شده بود. در مقابل «تومر آشور»، رئیس مجمع ویکی‌مدیا در رژیم صهیونیستی با انتقاد از «افراط‌گرایان تحریم‌کننده کنفرانس ویکی‌پدیا» به «جروزالم‌پست» گفته بود: وظیفه مهم ویکی‌مدیا، انتقال آن به کشورهای در حال توسعه است. پیشگام این پروژه، «آسف بارتوف» عضو پیشین ویکی‌مدیای اسرائیل خواهد بود.
«گردش آزاد اطلاعات» رمز عملیات «اشغال تمدنی» سایر جوامع با به رسمیت شناختن ارزش‌ها و قوانین ترویجی در برنامه سایبری غرب است. کل پروژه نفوذ سایبری در ایران از اقدامات صورت گرفته توسط نزار ذکا، افسر ویژه آژانس توسعه فراملی آمریکا در لبنان و ایران در هماهنگی با لابی متهم وزارت ارتباطات تا ایجاد سمن‌های مجری مفاهیم متناظر بر این موضوع مطابق قول و قرارهای امضا شده در کنفرانس‌هایی همچون سران جامعه اطلاعاتی –WSIS- به منظور تحقق «گردش آزاد اطلاعات» با تعریف غربی است.
  تاریخ تشیع و ایرانیان
بر این اساس اطلاعاتی قابل قبول و ارزشمند است که توسط نهادها و مراکز تمدنی غرب تهیه و با استفاده از امکانات فناورانه دنیای سایبر توزیع انبوه جهانی می‌شود. هدف مطابق رویه شکست‌خورده در جهان غیرمجازی، «تسلط بر ملت‌ها» از مسیر مهندسی تاریخ گذشته و ریل‌گذاری آینده آنها با اطلاعات گزینشی ارائه شده است.
منبع قضاوت همه اقوام و نسل‌ها و ملت‌ها «اطلاعات» است. ما به واسطه آنچه می‌دانیم و می‌خوانیم راه و روش «زیستن» را یاد می‌گیریم و به نسل‌های آینده نیز منتقل می‌کنیم. پس با دست بردن در دانسته‌ها و نادانسته‌های انسان‌ها می‌توان قضاوت و زندگی و بصیرت و تصمیم‌سازی‌های آینده آنها را تحت تاثیر قرار داد. دقیقا به همین دلیل است که ویکی‌پدیا در راستای گسترش ارزش‌های غربی، بعد از غائله انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر اسلام، به بازنشر این آثار نفرت‌برانگیز به عنوان بخشی از سیاست‌های لایتغیر خود افتخار می‌کند، از بهاییان و منافقین حمایت ساختاری به عمل می‌آورد، ادیان الهی و پیامبرانش را آشکارا تخریب می‌کند و آن روی «وهابی» خود را در توصیف امامان شیعه و حضرت زهرای مرضیه بروز می‌دهد به نحوی که خواننده گمان می‌کند ویکی‌پدیا از ترویج روایت‌های دروغین درباره نحوه شهادت دختر پیغمبر اسلام «سود» می‌برد! کما اینکه در نگارش تاریخ فلسطین و فلسطینیان نیز نژادپرستی آشکاری مشابه یک صهیونیست بی‌ریشه را به نمایش عام می‌گذارد.
   دیکتاتور صهیونیست
ویکی‌پدیا از ترجمه مفاهیم تاریخی دقیق در «نسخه فارسی» خود پرهیز می‌کند و صرفا اطلاعات گزینشی، مخدوش و ناکافی برای قضاوت درباره مفاهیم و چهره‌ها و ملت‌ها را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد، در حالی که در «نسخه انگلیسی» موضوعات را اغلب با ذیل رویه تاریخی و جزئیات به مخاطب عرضه می‌کند. «بنیاد ویکی‌مدیا» از منظر مالی کاملا وابسته به صهیونیست‌هاست. ویکی همه این تحریف‌های بین‌المللی را زیر عَلَم «گردش آزاد اطلاعات» به نام «مشارکت کاربران» توجیه می‌کند و چنین خلقت معیوبی را در توصیف خود با صدای بلند فریاد می‌زند:
«ویکی‌پدیا دانشنامه‌ای است همگانی و آزاد؛ بدین معنی که همه می‌توانند به نوشتن و ویرایش نوشتارهای موجود در آن بپردازند. البته این نوشتارها و ویرایش‌ها باید مطابق اساسنامه ویکی‌پدیا باشد، یعنی مطالب بی‌طرفانه و بدون پایمال کردن حق نشر دیگران نوشته شده باشد.
مدیریت بررسی نوشتارها به وسیله گروهی از گردانندگان انجام می‌شود. کسانی که در امر تکمیل این پروژه بی‌پایان مشارکت می‌کنند، به همزبانان خود یاری رسانده‌اند در امر گردآوری بی‌همتاترین دانشنامه جهانی سهمی داشته باشند. ویکی‌پدیا کلونی نیست و اصول کلی در آن راه را برای هر عضو به جهت بهبود ساختارش روشن می‌کند، پس پراگماتیک نیز هست. ویکی‌پدیا شامل درخشان‌ترین اصول همکاری‌های نزدیک گروهی در تاریخ بشری است که تاکنون نظیر آن در تاریخ مشاهده نشده، از آن جمله ویکی‌پدیا محل تمرین دموکراسی نیست...یا «هرگز درباره چیزی رأی نگیرید مگر آنکه واقعا ناگزیر از انجام آن باشید...»
جملات بالا عینا تعاریفی است که ویکی‌پدیا در وصف خود به کار برده اما آنچه در این میان جالب توجه است اشاره مستقیم ویکی به نظم نوینی است که در ذیل تعریف معتقد نبودنش به مسیرهای دموکراسی به آن اشاره کرده است. ویکی‌پدیا «پراگماتیک» است! این عبارت دقیقا در برابر تعریف سیاسی «محافظه‌کاری» به کار می‌رود و به معنای عمل‌گرایی است. از دیدگاه پراگماتیسم، معیار حقیقت عبارت است از سودمندی، فایده، نتیجه و نه انطباق با واقعیت عینی!
پیامبر دروغین در اهواز!
با این احتساب دعوت از ویکی‌پدیا برای حضور در ایران را می‌توان با دعوت از تحریفگران ادیان الهی، کتب و سنت‌ها و تاریخ حق و باطل از دالان تاریخ متناظر دانست. آیا در ایران اسلامی جایی برای رجال کذابی همچون «ابوهریره» و یاران عبدالوهاب و روایتگران صهیونیست که همچون پیامبران دروغین بشریت را از مسیر حق منحرف و با حیله‌ورزی به باطل جذب می‌کنند، هست؟
روش دشمن همواره چنین بوده که ابتدا «مرجعیت نخبگانی» را با وابسته کردن مخاطب به خود و ایجاد انحصار اطلاعاتی از میان برده و سپس نتیجه تمدنی مطبوع خود را در غبار فتنه‌های خبری و اطلاعاتی، از میان قربانیانی که قدرت تشخیص «حقیقت» و «قضاوت صحیح» را از دست می‌دهند، برداشت می‌کند.
راه احمقانه مقابله با چنین ساختار خطرناکی این است که ما نیز همچون ارتش سایبری «هاسبرا»ی صهیونیست‌ها  تلاش کنیم در کنار حیفا در اهواز کنفرانس ویکی‌پدیا برگزار و با ارتش سایبری یواشکی خودمان مرتب متون ویکی را به نفع تاریخ ایران و تشیع دستکاری کنیم و آنها نیز با قدرت مطلق ساختاری همه رشته‌ها را با یک «کلیک» پنبه کنند! بدیهی‌ترین نتیجه این روند، پذیرش «سازوکار اشغال سایبری» و حرکت در مسیر ارزش‌های غرب با اتکا به دریافت پاداش‌های جزئی و حداقلی در ذیل نظم غیرعادلانه مدیریت سیستم است.
تجربه عالی ویکی فقه
راه عاقلانه و منطقی این است که مشابه آنچه در برخی نهادهای کشورمان و سایر حاکمیت‌های دارای برنامه سایبری ملی و منطقه‌ای مشاهده می‌شود، سازوکار بومی با قابلیت گسترش فراملی ترتیب بدهیم تا برای برقراری ارزش‌های هویتی نیازمند گدایی از دشمن نباشیم. «ویکی فقه» نمونه بسیار خوبی از تلاش‌های صورت گرفته در همین زمینه است اما روند مذکور تا زمانی که یوغ بندگی ساختار دشمن را بر گردن داشته باشیم نهادینه نخواهد شد.
این طبیعی نیست که دولت نگارش تاریخ و رقم زدن آینده ایرانیان را با استدلال‌های بی‌پایه‌ای همچون «پرهیز از مقاومت در برابر تکنولوژی» به دشمن واگذار کرده و ارزش‌های ویکی‌پدیای صهیونیست نئوکان نژادپرست را در دانشگاه شهید چمران اهواز به رسمیت بشناسد! بحث بر سر حاکمیت ملی بر تکنولوژی و چارچوب‌های نوین فناورانه است نه «نفی فناوری» که اگر غیر از این بود هزینه‌کرد کشورهای توسعه‌یافته برای بومی‌سازی تکنولوژی و سازماندهی آن با ارزش‌های ملی عاقلانه نبود و تلاش برای گسترش «بستر خدمات رایگان سایبری» در کشورها و مناطق دیگر جهان با صرف هزینه‌های چند صد برابری، حماقت محض قلمداد می‌شود.
«ویکی پدیا» به عنوان اسب تروای دشمن در حوزه «تاریخ» و «آینده» تمدن ایرانیان نه‌تنها اجازه برگزاری دوره اشغال سایبری اطلاعات در ایران را به لطف عقلا و نخبگان جامعه ایرانی- اسلامی کشورمان نخواهد یافت، بلکه به علت خیانت به مخاطب در مهندسی استعماری «حقیقت» نیازمند محدودیت جدی و جایگزینی با دانشنامه‌های بومی است.

 


Page Generated in 0/0069 sec