printlogo


کد خبر: 168266تاریخ: 1395/9/13 00:00
پیروزی سرخابی‌های پایتخت در هفته دوازدهم
بازگشت نفسگیر پرسپولیس به صدر

پرسپولیس با پیروزی مقابل ماشین‌سازی تبریز در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال صدر جدول را از تیم تراکتورسازی پس گرفت. در آخرین دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف ماشین‌سازی رفت که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت. وحید امیری در دقیقه ۲۲ با یک ضربه سر برای پرسپولیس گلزنی کرد. پرسپولیس در دقیقه ۲۰ می‌توانست توسط طارمی به گل برسد ولی توپ این بازیکن با واکنش دروازه‌بان ماشین‌سازی دفع شد. 2 دقیقه بعد این وحید امیری بود که روی ارسال رامین رضاییان و با یک ضربه سر برای سرخپوشان گلزنی کرد. تلاش بازیکنان ماشین‌سازی برای جبران نتیجه تا پایان این نیمه ثمری نداشت. پرسپولیس هم بعد از گل اول نتوانست خطری جدی روی دروازه حریف ایجاد کند تا نیمه نخست با همان تک گل به اتمام برسد. در نیمه دوم پرسپولیس چهره هجومی‌تری به خود گرفت. در دقیقه ۵۲ باز هم این مهدی طارمی بود که فرصت گلزنی داشت ولی این فرصت به جایی نرسید. یکی از اتفاقات ویژه این بازی در دقیقه ۵۸ رخ داد و کاکاشویلی، بازیکن گرجستانی ماشین‌سازی با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد. به این ترتیب ماشین‌سازی در دقایق باقیمانده با یک بازیکن کمتر بازی کرد. دروازه‌بان ماشین‌سازی یکی از بازیکنان موثر این مسابقه بود و بارها با عکس‌العمل‌های خوبش مانع گل خوردن این تیم شد. از جمله در دقیقه ۵۹ که شوت محکم محسن مسلمان توسط او دفع شد. ماشین‌سازی حتی با ۱۰ بازیکن فرصت جبران نتیجه را داشت. در دقیقه ۷۰ خطای مشکوک سیدجلال حسینی روی مهاجم ماشین‌سازی، یک ضربه پنالتی برای تیم تبریزی در پی داشت. با این حال امین قاسمی‌نژاد این پنالتی را به بیرون زد تا شاگردان رسول خطیبی بهترین موقعیت گلزنی را از دست بدهند. در ادامه، پرسپولیسی‌ها باز هم صاحب موقعیت‌هایی شدند که به جایی نرسید. حملات نامنظم ماشین‌سازی هم بی‌نتیجه ماند تا در نهایت بازی با همان یک گل به اتمام برسد. با این نتیجه پرسپولیس ۲۶ امتیازی شد و جای تراکتورسازی را در صدر جدول گرفت. در دیگر دیدارهای روز گذشته ذوب‌آهن با 3 گل از سد پیکان گذشت، نفت آبادان با یک گل میزبانش سیاه‌جامگان را شکست داد و تراکتورسازی در خانه با نتیجه یک - یک مقابل پدیده متوقف شد.
پیروزی استقلال برابر تیم ۹ نفره صبا
 استقلال با برتری برابر تیم ۹ نفره صبای قم به رده چهارم جدول رده‌بندی صعود کرد. این دیدار البته جنجالی هم شد و 4 اخراجی داشت. دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم و استقلال تهران در هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر پنجشنبه در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار شد که این دیدار با برتری ۲ بر صفر استقلال به پایان رسید. کاوه رضایی در دقیقه ۱۹ و علی قربانی ۷۵ برای استقلال گل زدند. مهم‌ترین اتفاق نیمه اول این دیدار اخراج رضا عنایتی، کاپیتان تیم فوتبال صبای قم بود که در پست دفاع آخر بازی می‌کرد و در دقیقه ۴۰ با دریافت دومین کارت زرد از زمین اخراج شد. در نیمه اول برتری با استقلال بود و این تیم زمان بیشتری توپ را در اختیار داشت و بازی بهتری را هم به نمایش گذاشت. شاگردان علیرضا منصوریان که در نیمه اول نمایش بهتری داشتند و با برتری یک بر صفر راهی رختکن شدند در نیمه دوم هم برتری خود را حفظ کردند که اخراج دومین بازیکن صبا اوضاع را برای شاگردان مرفاوی بدتر هم کرد و این تیم گل دوم را نیز دریافت کرد. در دقایق پایانی  بازی جنجالی شد و روی برخورد یعقوب کریمی با بازیکن صبا درگیری فیزیکی بین محمد خرمگاه، مربی استقلال و ساکت الهامی، مربی صبا رخ داد و برای دقایقی بازی به جنجال کشیده شد، جالب اینکه این بار این درگیری بیرون زمین و کنار نیمکت‌ها بود. این درگیری به جنجال کشیده شد و سایر نیمکت‌نشینان هم وارد ماجرا شدند و داور هر دو مربی را از روی نیمکت اخراج کرد.  استقلال با این برد ۱۸ امتیازی شد.
منصوریان: به حواشی بازی صبا و استقلال نپردازید!
سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه برد برابر صبا هدیه بازیکنان در روز تولدم بود، گفت: از فردوسی‌پور می‌خواهم به حواشی این بازی نپردازد. علیرضا منصوریان شامگاه پنجشنبه در نشست خبری پس از دیدار صبای قم و استقلال تهران که در هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برتری ۲ بر صفر استقلال در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار شد، اظهار داشت: از نتیجه راضی هستیم و 3 امتیاز خوب از شهر مورد علاقه‌ام به دست آوردیم. وی افزود: در ۲۰ دقیقه آخر می‌توانستیم به گل‌های بیشتری برسیم و بازی بار فنی خوبی داشت که ۲ گل در آن به ثمر رسید. سرمربی استقلال گفت: درباره مسائل حاشیه‌ای نمی‌توانم پاسخگو باشم و روز خوبی از لحاظ اخلاقی برای فوتبال نبود و به اعتقاد من باید عقبه ما و عقبه دوستان را در نظر بگیرید و ما را قضاوت کنید. منصوریان بیان داشت: به همه مجموعه‌های مقابل احترام می‌گذاریم و به خاطر فوتبال دوست نداریم توهین بکنیم یا بشنویم. وی عنوان کرد: صبا در شرایطی که ۹ نفره هم شد می‌خواست نتیجه را عوض کند و حریف سختی بود اما متأسفانه شرایط بیرون بازی از دست ما خارج شد. سرمربی استقلال تصریح کرد: در روز باخت و برد، داوری را نقد نمی‌کنیم و همین که در سطح اول دنیا داوران خوب داریم قابل قبول است و کارشناسان قضاوت می‌کنند و اگر اشتباه داشته باشند هم عمدی نیست. البته ما هم چیز بدی ندیدیم. منصوریان گفت: ما در روند بازی جلو بودیم که بازیکن صبا اخراج شد. تیم‌های 10 نفره بهتر از تیم‌های ۱۱ نفره هستند ولی بعد از ۹ نفره شدن به ما کمک شد. قم برایم خوش‌یمن بوده و سال‌های پیش با تیم‌های قبلی خوب نتیجه گرفتم. در سمت چپ هم یعقوب باید قبول کند که یک دفاع چپ خوب می‌تواند باشد و تیم بالانس می‌شود. ای‌کاش اتفاقات بیرون زمین نمی‌افتاد تا برد بیشتر به من بچسبد. این برد هدیه بازیکنان به من در روز تولدم بود. در ضمن از فردوسی‌پور می‌خواهم به اتفاقات امروز نپردازد، چون چیز خوب و جدیدی در فوتبال ما نیست.
پیروزی گسترش فولاد برابر سپاهان
گسترش فولاد تبریز دوازدهمین دیدار خود در رقابت‌های لیگ برتر را با برتری به پایان برد. گسترش فولاد تبریز و سپاهان اصفهان در زمین اختصاصی تیم تبریزی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر یک تیم میزبان به پایان رسید. احسان حاج‌صفی (دقیقه ۱۲) برای سپاهان و مسعود ابراهیم‌زاده (دقیقه ۲۸) و لوسیانو پریرا (دقیقه ۴۵) از روی نقطه پنالتی برای گسترش گل زدند. شاگردان فراز کمالوند با این برتری ۱۳ امتیازی شدند و در رده دهم جدول جای گرفتند. تیم سپاهان نیز که نوسان زیادی در این فصل داشته با ۱۵ امتیاز در رده هشتم قرار دارد.
تغییر روی نیمکت نارنجی‌ها
مسؤولان باشگاه سایپا پس از استعفای حسین فرکی با سرمربی پیشین تیم فوتبال ذوب‌آهن تماس گرفتند تا زمینه حضور وی روی نیمکت نارنجی‌های تهران را فراهم کنند. حسین فرکی پس از شکست 2 بر صفر عصر روز پنجشنبه تیمش برابر استقلال خوزستان استعفایش را اعلام و تاکید کرد دیگر کاری از دستش برنمی‌آید و امیدوار است مسؤولان باشگاه سایپا استعفایش را بپذیرند.  خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد پس از این استعفا مسؤولان سایپا با یحیی گل‌محمدی، سرمربی پیشین تیم فوتبال ذوب‌آهن تماس گرفته‌ و مذاکرات ابتدایی را با وی انجام داده‌اند. قرار است طی یکی، دو روز آینده نشست نهایی بین طرفین برگزار شود. در صورتی که یحیی گل‌محمدی به هر دلیلی با مسؤولان سایپا به توافق نرسد مسؤولان این باشگاه با پرویز مظلومی وارد مذاکره خواهند شد تا وی را جانشین حسین فرکی کنند.
 جدال نودوهشتی‌ها را سعداوی از دایی برد
تیم فوتبال فولاد خوزستان جدال مربیان نودوهشتی را به سود خود خاتمه داد تا نفت شکست سومش در لیگ برتر را تجربه کند. آخرین دیدار روز نخست از هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر شامگاه پنجشنبه بین تیم‌های فولاد خوزستان و نفت تهران در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد که طی آن سرخپوشان اهوازی به برتری ۴ بر ۲ دست پیدا کردند. در این دیدار که جدال تفکرات نعیم سعداوی و علی دایی، 2 بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ بود، ساسان انصاری(۳۱، ۹۰- پنالتی و ۹۲) و ایوب والی(۸۵) برای فولاد و عیسی آل‌کثیر(۷۹) و مدافع فولاد برای نفت گل زدند. دقایق پایانی این دیدار بسیار هیجانی دنبال شد و چند گل نیز رد و بدل شد، ضمن اینکه میلاد فخرالدینی هم در دقیقه آخر وقت‌های اضافه از سوی داور از زمین اخراج شد. نفت تهران با وجود این شکست ۱۹ امتیازی و در همان جایگاه سوم ماند. فولاد خوزستان هم با 3 امتیاز این دیدار ۱۶ امتیازی شد و در رده ششم جدول قرار گرفت.
 


Page Generated in 0/0053 sec