printlogo


کد خبر: 168296تاریخ: 1395/9/14 00:00
اخبار

ایران در برابر نقض صریح برجام آمادگی مقابله دارد
عضو هیات نظارت بر اجرای برجام گفت: بدون تردید تحریم‌ها با هر عنوانی برقرار، تایید یا تمدید شود نقض صریح برجام است. به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی پس از دیدار نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: بدون تردید تحریم‌ها با هر عنوانی برقرار، تایید یا تمدید شود نقض صریح برجام است. وی با بیان اینکه «حدود 10 روز پیش هیات نظارت بر اجرای برجام به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد» افزود: جمهوری اسلامی ایران در مقابل هرگونه نقض برجام ایستادگی خواهد کرد و آمادگی‌های لازم را برای مقابله به مثل دارد. عضو هیات نظارت بر اجرای برجام تاکید کرد: دست جمهوری اسلامی ایران برای مقابله به مثل در فضای هسته‌ای بسته نیست و ما با اقتدار کار خود را در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در چارچوب مقررات بین‌المللی ادامه می‌دهیم. ولایتی با اشاره به پیروزی‌های پی در پی و ارزشمند ایران و متحدانش در منطقه خاطرنشان کرد: این کار آمریکایی‌ها برای دلگرمی دوستان و عوامل شکست‌خورده‌شان در منطقه است. وی گفت: در طول حدود 11 ماه از اجرای برجام در رفتار آمریکایی‌ها هیچ تغییری بویژه در مسائل اقتصادی صورت نگرفته است. ولایتی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در طول جلسات ایران با 1+5 قول داده بودند به هیچ‌وجه کاری نکنند که مخل روح حاکم بر برجام و بندهای آن باشد. عضو هیات نظارت بر اجرای برجام گفت: تمدید تحریم‌ها که البته هنوز به امضای رئیس‌جمهور آمریکا نرسیده است نقض صریح برجام و خلاف توافقات صورت گرفته است.

تمدید مجدد ISA نقض برجام است
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه گفت: براساس برجام، ما با طرف مقابل خود که به واقع آمریکایی‌ها هستند و بقیه خیلی نقش آنچنانی نداشتند، توافق کردیم و قرار بود تحریم‌های جدیدی را وضع نکنند و اگر وضع کنند، لغو برجام خواهد بود و الان آمریکا این کار را می‌کند. حمیدرضا آصفی در گفت‌وگو با نسیم آنلاین، با اشاره به تصویب تمدیدتحریم ISA در سنای آمریکا گفت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند نشان دهند برجام را ما نقض می‌کنیم و می‌خواهند به سمتی بروند که ناقض برجام ما باشیم که آنها هم دچار مشکل اخلاقی،  سیاسی و حقوقی با شرکای خود نشوند، چرا که آمریکا نمی‌خواهد برجام را نقض کند و این کار به نفعش نیست و نمی‌تواند شرایط را به عقب بازگرداند. وی افزود: آمریکا اهل حساب و کتاب است و می‌داند اگر برجام را نقض کند نمی‌تواند آن را جمع کند، لذا تلاش می‌کند سختگیرانه و با فشار کار را دنبال کند تا جمهوری اسلامی ایران برجام را نقض کند. سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره آینده برجام گفت: برجام با فراز و فرود و بالا و پایین شدن و به صورت شکننده و لرزان و استخوان بین زخم ادامه پیدا می‌کند البته این پیش‌بینی است و مبتنی بر تحلیل نیست، چرا که زمانی می‌توان تحلیل کرد که صبر کنیم تا ترامپ به کاخ سفید برود و تیمش را ببینیم.

«داماتو» شاکله تمام تحریم‌های ضدایرانی و نقض برجام است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید به طور حتم تمدید قانون داماتو نقض صریح برجام است زیرا تمام توطئه‌های تحریم علیه جمهوری اسلامی، ریشه در این قانون دارد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به تمدید قانون تحریم‌های 10 ساله علیه ایران در سنای آمریکا گفت: بعد از چندین سال تحریم ناعادلانه ملت ایران، توافق هسته‌ای به تصویب ایران و گروه 1+5 رسید و مقرر شد هیچ تحریم جدید علیه جمهوری اسلامی به تصویب نرسد و تحریم‌های گذشته در قالب تحریم‌های سه‌گانه برداشته شود که متأسفانه آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان عمل نکردند و مهم‌ترین اقدام آنها در نقض برجام، تمدید قانون داماتو است. نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم تمام دستگاه‌ها از جمله وزارت امور خارجه باید موضوع نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها را پیگیری کنند و دستگاه دیپلماسی در نامه‌ای به شورای امنیت و اعضای 1+5، بر حق ایران برای عمل مستقل در حفظ دستاوردهای هسته‌ای خود تأکید کند.


Page Generated in 0/0050 sec