printlogo


کد خبر: 168297تاریخ: 1395/9/14 00:00
اخبار

حکم اعدام بابک زنجانی در دیوانعالی تأیید شد
معاون نظارت دیوانعالی کشور از تایید حکم اعدام بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی در دیوانعالی خبر داد. غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با میزان تصریح کرد: حکم اعدام مهدی شمس و حمید فلاح‌هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده فساد نفتی نقض و به شعبه هم‌عرض ارجاع شد. براساس این گزارش، دی‌ماه سال 93 بود که سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با خبرنگاران از صدور قرار مجرمیت بابک زنجانی خبر داد و گفت: قرار مجرمیت بابک زنجانی 2000 صفحه است و باید هر صفحه مطالعه شود و زمان می‌برد تا تایید شود و پرونده بسیار سنگین و شامل 209 جلد است که با ملزومات آن هر جلد 200 صفحه دارد. بررسی پرونده بابک زنجانی ادامه داشت تا اینکه 11 مهرماه سال گذشته جلسات محاکمه بابک زنجانی و 2 متهم دیگر پرونده فساد نفتی براساس کیفرخواست 237‌ صفحه ای به صورت علنی و به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد  و دادگاه در 26 جلسه و با حضور خبرنگاران به اتهامات این 3 نفر رسیدگی کرد.  در نهایت 16 اسفندماه سال گذشته حکم این پرونده صادر و بابک زنجانی متهم ردیف اول، مهدی شمس متهم ردیف دوم و حمید فلاح‌هروی متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی به اعدام، رد مال و جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم شدند.    در نهایت این پرونده 20 اردیبهشت به دیوانعالی رفت و دیوان نیز این حکم را تایید کرد.

رفتار مجلس در پرونده حقوق‌های نجومی ملاحظه‌کارانه بود
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار مجلس در بررسی پرونده حقوق‌های نجومی ملاحظه‌کارانه بود و بررسی‌های ضعیفی صورت گرفت. محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه گزارش کمیسیون اصل ۹۰ هم در این باره ضعیف بود، ادامه داد: رئیس دیوان محاسبات نیز گزارشی را بدون اینکه بین نمایندگان توزیع کند، قرائت کرد و اعلام کرد حقوق ۴۰۰ مدیر ارشد و میانی بررسی شده است که تخلفاتی در این زمینه وجود داشته است اما اسامی این افراد به قوه‌قضائیه اعلام نشد. وی با انتقاد از پیگیری ضعیف دیوان محاسبات در بازگشت حقوق‌های نجومی به بیت‌المال گفت: مبلغ کمی از حقوق‌های نجومی مسترد شده و برخورد با متخلفان نیز ضعیف بوده است. پورمختار با تاکید بر اینکه این ۴۰۰ نفر صلاحیت ادامه خدمت در دولت را ندارند، گفت: باید اسامی این افراد اعلام شود، در این راستا تعدادی از نمایندگان به دیوان محاسبات نامه‌ای نوشته‌ایم و منتظر اعلام اسامی این افراد هستیم. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس نهم اظهار داشت: به‌رغم قول رئیس‌جمهور مبنی بر پیگیری پرونده حقوق‌های نجومی، دولت تا امروز در این راستا اقدامی انجام نداده است. پورمختار گفت: طرح نمایندگان نیز دچار مساله سیاسی شد و جناح خاصی اجازه نداد این طرح در صحن علنی تصویب شود.

روحانی اشتباهاتش در برجام را صادقانه با مردم در میان بگذارد
آخرین سفیر ایران در شوروی معتقد است روحانی باید اشتباهاتش در برجام را با مردم صادقانه در میان بگذارد. ناصر نوبری در گفت‌وگو با مهر، درباره مواجهه ایران با آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ گفت: در این شرایط ما نیازمند شیوه و اتخاذ تصمیمات جدیدی هستیم، ما باید شیوه و تاکتیک را تغییر دهیم تا بتوانیم شیوه جدیدی که در عرصه بین‌الملل نقش بسته است را تغییر دهیم. وی افزود: یکی از اشتباهات دولت آقای روحانی این بود که معامله نقد به نقد انجام نداد. به همین دلیل آمریکا دبه درآورد و آنقدر معطل کرد تا ادامه کار به دولت بعد برسد. مشخص است؛ ترامپ هم می‌گوید: من که تعهدی ندادم. اگر این کار دوطرفه انجام می‌شد دیگر نگران انتخاب ترامپ نبودیم، ریشه این مشکلات در استراتژی سیاست خارجی ما بود. سفیر ایران در شوروی تصریح کرد: آقای روحانی می‌تواند خیلی قدرتمندانه اشتباهات خودش را اصلاح کند. بهتر است روحانی صادقانه با مردم صحبت کند و بگوید ما یک مسیری را رفتیم ولی نیازمند اصلاح است. زمانی که جامعه را با یک موضع‌گیری صادقانه همراه خودش کرد، آن وقت براساس یک آرایش جدید، مواجهه را شروع کند. نوبری ادامه داد: ایران می‌تواند در این کارزار جدید با صلابت بیرون بیاید اما شرط آن این است که دکتر روحانی صادقانه اشتباهاتش را بگوید و با مردم در میان گذارد.


Page Generated in 0/0066 sec