printlogo


کد خبر: 168310تاریخ: 1395/9/14 00:00
قضایی

رئیس کل دادگستری سیستان خبر داد
فرار 3 محکوم به اعدام از زندان زاهدان
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از فرار 3 زندانی محکوم به اعدام از زندان زاهدان خبر داد. حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در پاسخ به این پرسش که آیا خبر فرار 3 زندانی محکوم به اعدام از زندان زاهدان صحت دارد یا خیر، به تسنیم گفته است: «اصل موضوع صحت دارد و مشغول بررسی جزئیات موضوع هستیم.» رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا افسر نگهبان زخمی‌شده، زنده است یا خیر، گفت: در حال حاضر نمی‌توانم اظهارنظری انجام دهم و مشغول بررسی جزئیات هستیم. گفتنی است، صبح شنبه برخی شبکه‌های اجتماعی از فرار 3 زندانی محکوم به اعدام از زندان مرکزی زاهدان خبر دادند.


پرداخت مطالبات سال 91 خانواده‌های شهدا
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، از پرداخت کامل مطالبات سال ۱۳۹۱ خانواده شهدا خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، حجت‌الاسلام  سیدمحمدعلی شهیدی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به انباشت مطالبات ایثارگران از سال‌های گذشته و به‌رغم محدودیت‌های مالی، تدابیری اتخاذ شد که در پایان سال ۱۳۹۳ مطالبات ایثارگران عزیز که از سال ۱۳۷۶ باقی‌مانده بود و مطالبات خانواده‌های معظم شهدا که از سال ۱۳۸۶ پرداخت نشده بود تا پایان سال ۱۳۹۰ با تأمین اعتباری معادل ۳ هزار میلیارد تومان پرداخت شود. معاون رئیس‌جمهوری درباره مطالبات سال ۱۳۹۰ به بعد ایثارگران افزود: با پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه معوقات پاداش بازنشستگی سال ۱۳۹۱ خانواده شهدا که ۲۹ هزار نفر مشمول دریافت آن بودند با تأمین اعتباری معادل
۵۳۶ میلیارد تومان پرداخت شده و از روز یکشنبه ۱۴ آذرماه قابل برداشت است.

بزرگداشت شهدای گمنام در دارالشهدای تهران
مراسم نخستین سالگرد تدفین شهدای گمنام ابوذر با حضور علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، مهدی عباسی شهردار منطقه 17، حجت‌الاسلام رضا عبدالمطلبی امام جماعت مسجد جامع ابوذر و خانواده‌های معظم شهدای منطقه 17 در خیمه‌گاه شهدا، جنب شهرداری منطقه 17 برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»،  در بخش‌هایی از این مراسم مهدی عباسی، شهردار منطقه 17 اظهار داشت: خدا را شاکرم در منطقه‌ای خدمت می‌کنم که با 4 هزار شهید به نام دارالشهدای تهران مزین است. البته اگر آمار شهیدان مدافع حرم را به آن اضافه کنیم این عدد از 4 هزار شهید گذشته است.  وی افزود: امروز در هر کجای کشور و شهر تهران سخنی از شهادت و ایثار گفته می‌شود منطقه 17 سرآمد همه است. فرهنگ شیعه، فرهنگ علوی و فاطمی همگی مشترک هستند، ایثار و شهادت یکی از شعوب مهم فرهنگ شیعی است. این توفیق نصیب مردم این دیار شده که بیشترین سهم در عرصه ایثار و شهادت از آن خود کنند.


برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی تپه هگمتانه
«تهیه برنامه راهبردی برای انجام اقدامات لازم در راستای ثبت جهانی تپه هگمتانه باید در اولویت قرار گیرد.»  ‎‎به گزارش «وطن امروز»، زهرا احمدی‌پور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حفظ میراث فرهنگی استان همدان گفته است: «تهیه و تدوین یک برنامه راهبردی به منظور انجام اقدامات و فعالیت‌های لازم در راستای ثبت جهانی تپه هگمتانه باید در اولویت قرار گیرد.» ‎معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از آثار تاریخی و فرهنگی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای حفظ میراث فرهنگی، افزود: قانون حفظ آثار تاریخی و فرهنگی از سال 1309 تصویب شده است و باید  تهیه و تدوین یک برنامه راهبردی به منظور انجام اقدامات و فعالیت‌های لازم در راستای ثبت جهانی تپه هگمتانه باید در اولویت قرار گیرد.


Page Generated in 0/0059 sec