printlogo


کد خبر: 168324تاریخ: 1395/9/14 00:00
اخبار

تولید مستندی درباره نامه‌های رهبر انقلاب به جوانان غربی
مستند «ما و اسلام، پاسخ به یک نامه» از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان تولید می‌شود. به گزارش تسنیم، مستند «ما و اسلام، پاسخ به یک نامه» با موضوع ارزیابی دیدگاه‌های مندرج در مکاتبات مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی و آمریکا توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان تولید می‌شود. این مستند که به زبان آلمانی تهیه شده، سعی دارد به معرفی اسلام از منظر و دیدگاه پژوهشگران و متفکران جامعه آلمان بپردازد. در بخشی از این مستند، نظر اندیشمندان و پژوهشگران آلمانی راجع به اسلام و اقدامات غرب بویژه آمریکا برای مقابله با آن اختصاص دارد. بخش دیگری از این مستند، به تلاش مراکز آموزشی در کشورهای غربی برای معرفی اسلام غیرحقیقی اختصاص دارد. داعش و رابطه آن با کشورهای غربی در کلام اندیشمندان و کارشناسان از دیگر بخش‌های این مستند است.

برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره غنی‌پور در هفته دوم اسفند
محمد ناصری، دبیر شانزدهمین دوره جشنواره غنی‌پور از برگزاری اختتامیه این دوره جشنواره در اسفندماه خبر داد.
به گزارش نسیم آنلاین، محمد ناصری، دبیر شانزدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال شهید غنی‌پور درباره این دوره از جشنواره گفت: اختتامیه این دوره هم مانند دوره‌های گذشته در هفته دوم اسفندماه در مسجد جوادالائمه(ع) برگزار خواهد شد. وی درباره آثار رسیده به جشنواره و روند داوری‌ها گفت:  در بخش نوجوان از میان 485 اثر 6 کتاب به عنوان نامزد نهایی معرفی شده‌ است؛ در بخش کودک هم 6 نامزد از میان 916 اثر انتخاب شده‌اند. ناصری درباره بخش‌های دیگر این جشنواره گفت: داوری‌ها در  حال انجام است و نامزدهای بخش‌های دیگر هم بزودی اعلام می‌شود.

معرفی کتاب «ققنوس فاتح» در نماز جمعه
کتاب «ققنوس فاتح» در نماز جمعه این هفته سراسر کشور معرفی شد. به گزارش تسنیم، میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در بخش معرفی کتاب پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به معرفی کتاب «ققنوس فاتح» پرداخت. میثم نیلی با اشاره به لزوم شناخت شهید وزوایی گفت: کسانی که فرمانده گردان حبیب از تیپ تازه‌تأسیس آن زمان محمدرسول‌الله(ص) را نشناسند حتما اگر فیلم سینمایی ایستاده در غبار را که اخیرا پخش شد دیده باشند با شخصیت شهید محسن وزوایی آشنا می‌شوند که از دانشجویان پیرو خط امام، دانشجویی ممتاز، جدی، انقلابی و از فاتحان لانه جاسوسی شیطان بزرگ بود.

انتشار دایره‌المعارف مصور مناطق کردنشین
جعفر شیرعلی‌نیا از تالیف «دایره..‌المعارف مصور حوادث مناطق کردنشین پس از انقلاب» و روایتی از تاریخ سپاه پاسداران خبر داد. به گزارش فارس، جعفر شیرعلی‌نیا گفت: 2 سال است مشغول تحقیق و تالیف این دایره‌المعارف بودیم که در نهایت تحویل ناشر شد و قرار است از سوی انتشارات فاتحان تا پایان سال منتشر شود. وی همچنین با بیان اینکه کتابی با محوریت سپاه در دست تحقیق است، گفت: این مجموعه در مرحله تحقیق نهایی به سر می‌برد، «روایتی از سپاه از سال 57 تاکنون» عنوان این پژوهش خواهد بود که کار نهایی تحقیق در دست انجام است و از 2 ماه آینده کار تالیف آغاز می‌شود.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره موسیقی «نوای خرّم»
مهلت ارسال آثار هنرمندان متقاضی شرکت در سومین جشنواره و جایزه موسیقی همایون خرم (نوای‌خرّم) تا پایان روز یکشنبه، ۲۱ آذر ماه تمدید شد. به گزارش تسنیم، سومین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرّم) ویژه گروه سنی کودک و نوجوان با هدف ماندگاری و گسترش فرهنگ موسیقی اصیل ایران زمین، ارتقای بینش فرهنگی- هنری جامعه، ارائه الگوهای مناسب اخلاقی و حرفه‌ای و شناخت بیشتر هنرجویان از آثار مفاخر موسیقی کشور و تقویت روحیه جمعی در کودکان و نوجوانان علاقه‌مند موسیقی ایرانی روزهای 15 تا 17 دی‌ماه سال جاری در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0048 sec