printlogo


کد خبر: 168325تاریخ: 1395/9/14 00:00
رویدادها

انتقاد یک تهیه‌کننده از عدم حمایت فیلمنامه‌هایی درباره مقاومت
محمد قهرمانی، تهیه‌کننده سینما از عدم حمایت مسؤولان سینمایی از فیلمنامه‌هایی با موضوع مقاومت انتقاد کرد. به گزارش مهر، قهرمانی درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: فعلا هیچ کار جدیدی را شروع نکرده‌ام زیرا نمی‌توانم برای آثار سرمایه‌گذار پیدا کنم. هرچند حوزه‌هایی که ما کار می‌کنیم عموما مربوط به جنگ نرم و مقاومت می‌شود اما با این وجود نتوانستیم برای چنین آثاری هم سرمایه‌گذار جذب کنیم، این در حالی است که ارگان‌ها و نهادها حتی به ما نمی‌گویند فیلمنامه‌های شما ضعیف است یا چه مشکلی دارد. تهیه‌کننده «فرشتگان قصاب» ادامه داد: ما در این میان آثار متفاوتی را به ارگان‌ها و نهادهای مختلف برای مطالعه ارائه دادیم اما هیچ کدام از آنها پاسخی به ما ارائه نداده و جواب تلفن ما را هم ندادند.

انتشار عکس‌های «روزهای انقلاب» توسط عکاس فرانسوی
کتاب عکس «میشل ستبون» عکاس فرانسوی از رخدادهای دوران انقلاب اسلامی ایران با عنوان «روزهای انقلاب» توسط انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس منتشر شد. به گزارش مهر، سیدعباس میرهاشمی، مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس درباره انتشار عکس‌های میشل ستبون گفت: کتاب عکس‌های میشل ستبون از دوران انقلاب اسلامی ایران با عنوان «روزهای انقلاب»  با حضور این عکاس در افتتاحیه پنجمین همایش ۱۰ روز با عکاسان، جمعه ۱۹ آذرماه در خانه هنرمندان ایران رونمایی می‌شود. میرهاشمی افزود: در این کتاب حدود ۲۷۰ عکس سیاه‌وسفید و رنگی براساس سیر وقایع و پیروزی انقلاب اسلامی در ۳۳۶ صفحه منتشر شده است. میشل ستبون از عکاسان مطرح بین‌المللی در بسیاری از وقایع دوران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷حضور داشته و به این دلیل مجموعه عکس قابل اعتنایی دارد.

انتشار مجموعه آثار پیشکسوتان شعر و داستان
سخنگوی انجمن قلم از انتشار مجموعه آثار پیشکسوتان شعر و داستان خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «برج110» بزودی نشست نقد و بررسی این اثر در انجمن با حضور نویسنده برگزار می‌شود. به گزارش فارس، محسن پرویز سخنگوی انجمن قلم ایران پیرامون برنامه‌های پیش روی این انجمن اظهار داشت: طرح چاپ و عرضه مجموعه آثار پیشکسوتان شعر و داستان در دست انجام است، البته وقفه‌ای در این امر پیش آمد اما با قوت در دست انجام است و بزودی تعداد دیگری از آثار منتشر خواهد شد. وی افزود: در این طرح انتشار مجموعه آثار 10 نفر از پیشکسوتان به تصویب رسید؛ از جمله این آثار می‌توان به انتشار مجموعه اشعار عباسعلی براتی‌پور و مجمدجواد محبت در بخش شعر و در بخش نقد و داستان به انتشار مجموعه آثار کامران پارسی‌نژاد اشاره کرد.  به گفته سخنگوی انجمن قلم، موضوع دیگری که در جلسه
هیات مدیره درباره آن بررسی صورت گرفت پیرامون کتاب «برج 110» فیروز زنوزی‌جلالی بود. با توجه به اینکه در نمایشگاه کتاب رونمایی مختصری برای این کتاب برگزار شد بر این اساس قرار شد با حضور نویسنده و علاقه‌مندان در انجمن قلم جلسه نقد برگزار شود.

سری جدید «همیشه خونه»  از شبکه آموزش
سری جدید برنامه «همیشه خونه» از ساعت 21 دیشب (13 آذرماه) از شبکه آموزش با تهیه‌کنندگی مجید صحاف روی آنتن رفت. به گزارش فارس، سری جدید این برنامه 60 دقیقه‌ای با اجرای زوج هنرمند امیر منوچهری و مریم جلینی پخش خواهد شد. در این برنامه که هر شب به یک موضوع و مساله مبتلابه در خانواده‌ها و جامعه می‌پردازد، سعی شده است آگاهی نسبت به مسائل خانوادگی، تربیتی، اجتماعی و... که لازمه‌ دانایی یک «خانواده ایرانی» است، در قالب‌های جذاب و متنوع به تصویر کشیده شود.

«مبارک» در زمستان می‌آید
انیمیشن سینمایی «مبارک» در زمستان 95 اکران می‌شود.  به گزارش فارس، اولین رئال- انیمیشن سینمای ایران با بازی الناز شاکردوست زمستان 95 به سرگروهی سینما آزادی اکران می‌شود. «مبارک» اولین  ساخته سینمایی محمدرضا نجفی‌امامی است که پس از 5 سال کار مداوم و  با استفاده از فناوری‌های روز انیمیشن‌سازی جهان بالاخره پس از نخستین اکران خود در جشنواره‌های معتبر بزودی در گروه سینمایی آزادی به نمایش درمی‌آید.


Page Generated in 0/0107 sec