printlogo


کد خبر: 168334تاریخ: 1395/9/14 00:00
چهارگوشه

برکناری دومین وزیر سعودی  طی 5 هفته
در پی افزایش آمار بیکاری در عربستان،‌ پادشاه این کشور در فرمانی وزیر کار و توسعه اجتماعی را برکنار کرد. دستور برکناری «مفرج الحقبانی» از وزارت کار و توسعه اجتماعی، همزمان با دستورهای دیگر ملک سلمان برای اعمال تغییراتی در هیات علمای ارشد و مجلس صادر شده است. الحقبانی 29 آوریل 2015 برای تصدی این پست تعیین شده بود. این دومین وزیر سعودی است که طی 5 هفته از پست خود برکنار شده است. ملک سلمان در  اکتبر ابراهیم بن عبدالعزیز العساف را از وزارت دارایی برکنار کرد.

توصیه صدر به عربستان درباره بقیع
رهبر جریان صدر با درخواست از دولت عربستان برای بازسازی بقیع و حمایت از بارگاه پیامبر در برابر وهابیت، به این کشور توصیه کرد ارتش خود را به جای یمن و بحرین، به قدس اعزام کند. مقتدا صدر همچنین  از الازهر مصر دعوت کرد گفت‌وگویی عقیدتی بین علمای مذاهب برای وحدت اسلام و رهایی جهان اسلام از تفکرات افراطی برگزار کند. وی با درخواست برای تقویت وحدت اسلامی گفت: ما در عراق از مقدسات اسلامی در نجف، کربلا و دیگر مناطق حمایت می‌کنیم و این امر افتخاری برای ما است.

غیبت امیر امارات در جشن‌های استقلال
جشن‌های چهل‌وپنجمین سالروز استقلال امارات عربی متحده در حالی برگزار شد که شیخ خلیفه بن‌زاید آل‌نهیان، امیر امارات عربی متحده در این جشن‌ها حضور نداشت، این در حالی است که جشن‌های روز ملی امارات با حضور حکام تمام شیخ‌نشینان و نیز حاکم امارات برگزار می‌شد. کمپین فعالان اینترنتی هوادار شیخ خلیفه بن‌زاید آل‌نهیان، زیر عنوان «خلیفه کجاست» فاش کردند وی با وجود داشتن شرایط جسمی ناپایدار، به دستور برادرش محمد بن‌زاید، ولیعهد ابوظبی، در داخل کشور در اقامت اجباری به سر می‌برد.

اذعان سرکرده سعودی تروریست‌ها به شکست در برابر ارتش سوریه
60 درصد از شرق حلب آزاد  شده است
با آنکه تروریست‌ها مقاومت سرسختانه‌ای در مناطق جنوب شرقی حلب از خود نشان می‌دهند ولی نیروهای دولتی از شرق در حال پیشروی هستند. گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) که اخبار جنگ سوریه را رصد می‌کند، روز گذشته اعلام کرد نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن توانسته‌اند تقریبا 60 درصد از مناطق تحت کنترل شورشیان در شرق حلب را تصرف کنند. طبق این گزارش، نیروهای ارتش سوریه به‌همراه همپیمانانش عملیات تازه خود را علیه مواضع معارضان در شرق حلب از 15 نوامبر (25 آبان ماه) آغاز کرده و توانسته‌اند در این منطقه دست به پیشروی بزنند. رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت: «نیروهای ارتش، روز جمعه به تحکیم و تقویت نیروهای خود در 2 منطقه طریق‌الباب و حلوانیه در شرق حلب پرداخته و به عملیات خود برای تحت فشار قرار دادن شورشیان ادامه داده‌اند». این نیروها همچنین کنترل محله مسکونی الشبابی و منطقه «البحوث العلمیه» را در دست گرفتند. به گفته منابع محلی، ارتش سوریه با این پیشروی به عمق مناطق تحت سیطره مخالفان به جنوب شرقی حلب رسیده و توانسته است کنترل جاده فرودگاه بین‌المللی حلب را در دست بگیرد. رامی عبدالرحمن تاکید کرده است «به‌دنبال پیشروی‌های اخیر، نیروهای دولتی توانسته‌اند حدود
60 درصد از قلمروی شورشیان در شرق حلب را به کنترل خود درآورند».  عبدالله المحیسنی از سرکردگان ارشد گروه تروریستی جیش‌الفتح به شکست در شرق شهر حلب و ریف دمشق و پیشروی ارتش سوریه و همپیمانانش اذعان کرد. عبدالله المحیسنی سعودی، قاضی کل اتاق عملیات جیش‌الفتح، فرماندهان گروه‌های مسلح را مسؤول پیشروی ارتش سوریه و همپیمانانش در شرق شهر حلب و ریف دمشق دانست. این تروریست در مطلبی در توئیتر خود با اشاره به «تفرقه فرماندهان گروه‌های مسلح» نوشت: «این فرماندهان علت تفرقه را برای نیروهای خود توجیه می‌کنند، درحالی‌که این تفرقه باعث شکست حماسه حلب در اوایل ماه جاری شد».


Page Generated in 0/0054 sec