printlogo


کد خبر: 168365تاریخ: 1395/9/15 00:00
نبض جامعه

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد
هوا سرد می‌شود
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود موج جدید بارش‌ها به کشور در 10 استان شاهدبارش برف و باران خواهیم بود. کورش محمدی با اعلام این خبر به  میزان گفته است: «به دلیل اینکه هیچ انباشت آلودگی در تهران نداشتیم، هوای پایتخت سالم است اما به نظر می‌رسد دوشنبه (امروز) روز آلوده‌ای را پشت سر بگذاریم، از این رو افرادی که دارای بیماری هستند بهتر است در هوای تهران تردد نکنند.  محمدی از ورود موج جدید بارش‌ها به کشور از عصر دوشنبه خبر داد و افزود: اگرچه این بارش‌ها  چشمگیر نیست اما باعث ایجاد تهویه و کاهش آلودگی هوا می‌شود. وی با اشاره به ورود سامانه پر بارش به کشور از روز سه‌شنبه افزود: با ورود این سامانه از شمال غرب به کشور، کرمانشاه، کردستان، ایلام، همدان، مرکزی، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، قزوین، البرز و تهران هوای بارانی و برفی خواهند داشت. با توجه به حرکت سریع این سامانه، بارش‌ها به صورت رگباری است. به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تمرکز بارش‌ها روی استان‌های سواحل خزر است و به همین دلیل روند کاهش دما ادامه دارد. در استان‌های شمالی تا اواخر هفته باز هم شاهد وزش بادهای شدید و وقوع توفان خواهیم بود.


درگیری مرگبار 2 جوان  در غرب پایتخت
پسر ۲۱ ساله‌ای طی درگیری در خیابان استاد معین مورد اصابت ۵ ضربه چاقو قرار گرفت و جان باخت. به گزارش تسنیم،  خبر مرگ پسر 21 ساله‌ای که پس از جراحت در یک درگیری به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شده بود، از سوی مدیران این بیمارستان به ماموران کلانتری 119 مهرآباد اعلام شد.  دقایقی بعد، مراتب این قتل به قاضی ایلخانی، بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد که با حضور بازپرس امور جنایی تهران، اکیپ تشخیص هویت آگاهی و کارشناسان پزشکی قانونی در بیمارستان مشخص شد مقتول شامگاه 12 آذرماه جاری در خیابان استاد معین با پسر جوانی درگیر  و پس از مجروحیت به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل می‌شود اما بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست می‌دهد. همچنین مشخص شد مقتول در درگیری مورد اصابت 5 ضربه چاقو قرار گرفته است. همزمان با انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی تلاش برای شناسایی متهم یا متهمان این پرونده آغاز شد و طی تحقیقات یک نفر در ارتباط  با این درگیری مرگبار بازداشت شد.


کشف 7 تن و 700 کیلو مواد افیونی در هرمزگان
فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 7 تن و 700 کیلو انواع موادمخدر و افزایش 49 درصدی کشفیات مواد افیونی طی آبان‌ماه امسال در سطح استان خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، سردار «عزیزالله ملکی»  فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: در راستای مقابله با سوداگران مرگ، پلیس استان هرمزگان با پیگیری و اشراف کامل اطلاعاتی بر محورهای مواصلاتی استان در آبان‌ماه امسال، 6 باند مواد افیونی را متلاشی و 630 قاچاقچی، توزیع‌کننده، معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر را دستگیر کرد. وی با اشاره به توقیف 84 دستگاه خودرو و موتوسیکلت، از کشف 7 تن و 700 کیلو انواع موادمخدر در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: از این میزان مواد کشف شده،
5 تن و 744 کیلو تریاک، یک تن و 641 کیلو حشیش، 308 کیلو هروئین و 7 کیلو سایر مواد بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 49 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم. فرمانده انتظامی استان هرمزگان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در شناسایی، کشف جرائم و دستگیری مجرمان، خطاب به افراد فرصت‌طلب و قانون‌گریز گفت: با توجه به حضور و اشرافیت پلیس در جای‌جای استان و افزایش ضریب هوشیاری و تجارب ماموران در شناسایی و کشف جرائم، از این پس با جدیت بیشتری با مجرمان برابر قانون رفتار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0059 sec