printlogo


کد خبر: 168369تاریخ: 1395/9/15 00:00
آوای شهر

مدیر صدور آرم سازمان ترافیک خبر داد
آغاز نام‌نویسی طرح ترافیک  ۹۶ از ۱۸ آذرماه
مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک از آغاز نام‌نویسی آرم‌های سالانه ورود به محدوده طرح ترافیک از پنجشنبه ۱۸ آذرماه خبر داد.  به گزارش «وطن امروز»، مصطفی قنبرنژاد، مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه لایحه پیشنهادی طرح ترافیک سال 96 بزودی به شورای اسلامی شهر ارائه می‌شود، گفت: متقاضیان از تاریخ 18 آذرماه فرصت دارند با مراجعه به سایت اینترنتی www.tehran.ir نسبت به ثبت‌نام در این سامانه برای دریافت طرح سالانه ترافیک اقدام کنند. متقاضیان به مدت 2 هفته تا سی‌ام آذر فرصت دارند اقدام کنند. وی با اشاره به اینکه مطابق سال‌های گذشته ثبت‌نام آرم طرح ترافیک الکترونیکی بوده و از طریق سایت شهرداری تهران صورت می‌گیرد، بیان داشت: برابر قانون مجوز طرح ترافیک برای خودروهای فرسوده صادر نمی‌شود. در عین حال در این دوره نیز مانند دوره قبل، جز آمبولانس‌های اورژانس تهران، خودروهای امدادی آتش‌نشانی، خودروهای پلیس و همچنین اتوبوس‌های شرکت واحد تهران و تاکسی‌های تهران که تمام یا بخشی از مسیر آنها در محدوده طرح ترافیک قرار دارد، تمام خودروهای عمومی و امدادی که نیاز به مجوز دارند، باید نسبت به اخذ مجوز طرح ترافیک اقدام کنند. در غیر این صورت ورود آنها به محدوده، به منزله تخلف ورود ممنوع خواهد بود. وی در پایان از شهروندان خواست در صورتی که ورود هر روزه ایشان به محدوده طرح ترافیک ضرورت دارد، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، در غیر این صورت از آرم‌های روزانه و هفتگی استفاده کنند.

برگزاری جشنواره فرش و دستبافته‌های عشایری
جشنواره سراسری فرش و دستبافته‌‌های عشایری و روستایی ایران از 15 تا 19 آذرماه در باغ‌موزه قصر برگزار می‌شود. در این جشنواره انواع قالی، قالیچه، گلیم، جاجیم، گبه و دیگر دستبافته‌های هنرمندان عشایر ایلا‌ت قشقایی، شاهسون، لر بزرگ و کوچک،  بختیاری و دیگر ایلات کشور به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین بافندگانی از شهر‌های کرمان، قم، تبریز، تهران، همدان، اصفهان، شیراز، گرگان و مشهد مقدس به ارائه دستبافته‌های خود می‌پردازند. این جشنواره تا نوزدهم آذرماه همه روزه  از ساعت 14:30  تا 21:00  در گالری ملک‌الشعرای بهار باغ‌موزه قصر پذیرای بازدیدکنندگان است.


عضو انجمن علمی طب سنتی ایران:
خواب عمیق در تاریکی مطلق  اتفاق می‌افتد
نعمت‌الله مسعودی، متخصص طب سنتی درباره تکنیک‌های مناسب خواب در طب سنتی گفته است: «اتاق در هنگام خواب بویژه برای بچه‌ها باید تاریک باشد، چون روح بچه‌ها لطیف و حساس است و تنها در تاریکی مطلق خواب عمیق صورت می‌گیرد». وی افزود: بهتر است دمای اتاق خواب معتدل باشد، اتاق نباید سرد یا گرم باشد، همچنین انداختن لحاف سنگین باعث اختلال در خواب و رشد می‌شود. اتاق نباید مخوف و بدبو باشد. بالش خیلی بلند یا خیلی کوتاه و قرار گرفتن سر کمی بالاتر از سطح بدن نیز از خواب آرام و مناسب جلوگیری می‌کند. این متخصص طب سنتی درباره تشک خواب مناسب افزود: تشک خواب نباید خیلی نرم یا سفت باشد و اطبای قدیم این علم بر اساس موقعیت جغرافیایی تشک‌های مختلف را تجویز می‌کنند. برای مثال در منطقه آذربایجان باید از تشک‌های پشمی و نمد، در منطقه کرمان و یزد، پنبه و در هرمزگان و بوشهر از تشک کتان استفاده شود. همچنین جنس تشک باید مطابق مزاج هماهنگ شود؛ جنس و ویژگی‌های تشک اگر مناسب نباشد باعث انباشته شدن رطوبت در بدن و بیماری و خستگی می‌شود.


  عباس صمدیان، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2 درباره طرح تفکیک پسماند در مبدأ گفت: حدود 152 مجتمع مسکونی بالای 50 واحد و 16 شهرک مسکونی در سطح منطقه وجود دارد که قرار است تا 15 آذرماه سال جاری مخازن ویژه پسماند خشک در همه این مکان‌ها جانمایی و آموزش‌های لازم به شهروندان داده شود.


Page Generated in 0/0056 sec