printlogo


کد خبر: 168420تاریخ: 1395/9/16 00:00
پسابرجام

مسؤولان در برابر نقض برجام اقدام عملی انجام دهند
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با بیان اینکه مصوبه تمدید تحریم‌ها نقض صریح برجام است، اظهار داشت: توقع ما از مسؤولان این است که در برابر این بدعهدی و عمل زشت آمریکا سریعاً اقدام عملی انجام دهند. به گزارش رسا، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید روز دوشنبه در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، تمدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا را محکوم و تاکید کرد: طبق نظر کارشناسان و صاحبنظران این مصوبه نقض صریح برجام است. آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: توقع ما از مسؤولان این است که در برابر این بدعهدی و عمل زشت آمریکا سریعاً اقدام عملی انجام دهند. وی دروغ، فریب، بدعهدی و نیرنگ را در ذات آمریکایی‌ها دانست و گفت: ملت ایران سال‌ها است با خوی فریبکاری و خباثت آمریکایی‌ها آشنا هستند و این دولت جنایتکار لحظه‌ای از حیله‌گری و خصومت علیه جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران دست بر نداشته است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی  با انتقاد از بی‌توجهی دولت:
حقوق‌های نجومی حرامخواری است
رئیس قوه‌قضائیه با انتقاد از رفتار دولت در حمایت از مدیران دارای حقوق‌های نجومی، بر برخورد قوه‌قضائیه با نجومی‌بگیران تاکید کرد و گفت حقوق‌های نجومی مصداق خرامخواری است. آیت‌الله شیخ صادق آملی‌لاریجانی دیروز در جلسه مسؤولان عالی قضا با اشاره به رسیدگی‌های دستگاه قضا به پرونده‌های موسوم به «حقوق‌های نجومی» و «شهرداری تهران» گفت: نقدهایی به دستگاه قضا وارد می‌کنند که شاید برخی از آنها نیز به حق باشد اما توقع ما این بود که دولت محترم که این حقوق‌ها عمدتا در آنجا وجود داشت، خودش اقدام موثری انجام می‌داد. این در حالی است که متاسفانه با وجود تاکید اولیه‌شان بر لزوم برخورد با این موضوع، عملاً شاهد اتفاق خاصی نبودیم و حتی در برخی موارد از بعضی افراد که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند، تمجید شد!
آیت‌الله آملی‌لاریجانی افزود: شاید بتوان گفت که لزوماً تمام این دریافت‌ها مجرمانه نبوده است اما به هر حال به عقیده بنده وقتی یک شخص در هیات‌مدیره یک صندوق وقت محدودی می‌گذارد و از قبال آن وام چندصد میلیونی و حقوق چندده میلیونی دریافت می‌کند، عمل او مصداق بارز
«اکل مال بالباطل» است و برای مردمی که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند به هیچ عنوان پذیرفته نیست لذا توقع داشتیم دولت محترم این موارد را منعکس کند اما تاکنون حتی یک مورد گزارش در این زمینه از دولت به دست ما نرسیده است. رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه به‌رغم این امر، دادستانی از طریق گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور و برخی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در حال انجام بررسی‌های قضایی است، تصریح کرد: تا امروز چندین مورد احضار داشته‌ایم و بنده به مردم این اطمینان را می‌دهم که قوه‌قضائیه در حد امکانات و اطلاعاتی که در اختیار دارد، قاطعانه به این موضوع رسیدگی خواهد کرد تا برخی حقوق‌های غیرحق بازگردانده شود. آیت‌الله آملی‌لاریجانی خاطرنشان کرد: درباره پرونده شهرداری نیز همینطور است و اگرچه افتراهایی هم در این زمینه به قوه‌قضائیه می‌زنند اما بنای ما این است که بدون جنجال و سروصدا و در فضایی حقوقی و قضایی به موضوع رسیدگی کنیم که در همین راستا تاکنون بیش از 15 نفر احضار شده‌اند و رسیدگی‌ها نیز ادامه دارد. گفتنی است براساس قواعد فقهی مصادیق «اکل مال بالباطل» طبق نص صریح 4 آیه از قرآن مجید، فعل حرام و از گناهان بزرگ است.

«خدا برجام را آورد» اما برای مشخص‌شدن چهره واقعی آمریکا
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من هم مانند آقای روحانی معتقدم خدا برجام را آورد و خیلی چیزها بویژه چهره واقعی آمریکا مشخص شد. به گزارش تسنیم، عزت‌الله ضرغامی در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان در برنامه‌ای با عنوان «دانشجو و رسانه» با بیان اینکه مذاکره برد - برد با شیطان خیلی معنا ندارد، تصریح کرد: با وجود اینکه آمریکایی‌ها ادعای حقوق بشر و طرفداری از افکار عمومی دارند، حتی در پایان دوره ریاست‌جمهوری اوباما به افکار عمومی بی‌توجه هستند. وی گفت: من هم مانند آقای روحانی اعتقاد دارم برجام را خدا آورد و خیلی چیزها بویژه چهره واقعی آمریکا مشخص شد، این چهره‌ امروز ذره‌ای پیچیدگی ندارد و نشان می‌دهد آمریکا مثل گوریل وحشی است که زنجیر پاره کرده و متکی به قدرت خود است.


Page Generated in 0/0213 sec