printlogo


کد خبر: 168421تاریخ: 1395/9/16 00:00
اخبار

عده‌ای در ایران دلواپس از دست‌رفتن آبروی آمریکا هستند
نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: با تورقی در مطبوعات و سایت‌ها پی می‌بریم برخی در داخل، دلواپس از دست رفتن آبروی آمریکا هستند نه دلواپس هزینه‌هایی که ملت ایران داده است. علی ادیانی، نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تمدید تحریم‌های داماتو علیه ایران در 2 مجلس نمایندگان و سنای آمریکا گفت: اینگونه تصمیمات بدون اثرگذاری بر منافع ملی ما نخواهد بود.وی مصوبه کنگره آمریکا را در تضاد با برجام عنوان کرد و افزود: این اقدام آمریکا نقض صریح و مغایر با توافق انجام‌شده در برجام است و از طرفی این اقدام مغایر با سیاست‌های ابلاغی و شرایط و قیوداتی است که مقام معظم رهبری برای اجرای برجام فرموده‌اند. نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: قرار بود پس از برجام در زندگی مردم، فرجی حاصل شود اما ظاهراً باید مراقب باشیم فلج نشوند. وی با تصریح اینکه بیش از این هزینه دادن در چارچوب مصالح عمومی نیست، اضافه کرد: کاری که با عجله انجام شد و البته با انگیزه‌های خیرخواهانه از سوی طرف ایرانی نیز صورت گرفت اما باید توجه داشت به این گرگی که طرف ما است نمی‌شود اعتماد کرد. ادیانی گفت: متأسفانه در داخل با کسانی مواجهیم که به عمق شیطنت آمریکا پی نبرده‌اند و در طول این 4 دهه انقلاب از ناحیه برخی کسانی که دل به آمریکا بسته‌اند ضربه خورده‌ایم.

دومین شکایت دولت از سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس
دولت از نقوی‌حسینی به‌دلیل نطق در جلسه رأی اعتماد به دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش‌وپرورش شکایت کرد. به گزارش تسنیم، دولت پس از نطق سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه 11 آبان در جریان بررسی رأی اعتماد به 3 وزیر پیشنهادی دولت در مخالفت با برنامه‌های فخرالدین دانش‌آشتیانی وزیر آموزش‌وپرورش از وی به‌دلیل ایراد تهمت به دانش‌آشتیانی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرد. این شکایت از طریق معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان واصل شده و قرار است در جلسات آتی این هیات با حضور نماینده دولت و نقوی‌حسینی بررسی شود. این دومین باری است که دولت یازدهم از نقوی‌حسینی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت می‌کند. در شکایت قبلی وی تبرئه شده بود. سیدحسین نقوی‌حسینی در جلسه علنی روز 11 آبان و در جریان بررسی برنامه‌های دانش‌آشتیانی از برنامه‌ها و عملکرد وی در فتنه 88
انتقاد کرده بود.

«برجام» به عنوان فاجعه در مدارس تدریس شود
مدیرمسؤول روزنامه کیهان گفت: می‌گفتند برجام باید در مدارس تدریس شود! بله؛ باید به عنوان یک فاجعه تدریس شود. به گزارش تسنیم، حسین شریعتمداری صبح دیروز دوشنبه با حضور در دانشگاه صداوسیما در مراسم روز دانشجو، با بیان اینکه آمریکا در حالی که می‌داند تمدید تحریم‌ها نقض برجام است اما قصد دارد با این کار دهن‌کجی کند، یادآور شد: اینکه با آمریکا سازش کنیم به معنی دست کشیدن از همه چیز است. سازش با آمریکا هیچ سود و منفعتی برای کشور ندارد. وی افزود: خوشحالیم رئیس‌جمهور در مجلس با صراحت اعلام کرد برجام نقض شده و امیدواریم پاسخ قاطعی داده شود. ما چاره‌ای جز برگشت از راه خطایی که رفتیم نداریم. می‌گفتند برجام باید در مدارس تدریس شود! بله؛ باید به عنوان یک فاجعه تدریس شود. مدیرمسؤول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: وقتی تیم مذاکره‌کننده را می‌فرستیم و می‌گوییم خزانه خالی است یا آقای وزیر می‌گوید آمریکا با یک بمب می‌تواند همه تاسیسات ما را نابود کند معلوم است که حریف برداشت دیگری از این  اظهارات می‌کند. وی با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای همه چیزمان را تحویل دادیم، گفت: آقایان می‌گویند ما به جایی رسیدیم که آب سنگین و اورانیوم صادر می‌کنیم در حالی که ما را مجبور کردند آب سنگین و اورانیوم‌مان را از کشور خارج کنیم. تا زمانی که روی اصول خود پافشاری کنیم حریف کوتاه می‌آید.
 


Page Generated in 0/0064 sec