printlogo


کد خبر: 168426تاریخ: 1395/9/16 00:00
اخبار

پاداش بازنشستگی براساس ۲ سال آخر خدمت
حقوق همه کارمندان و کارگران به هنگام بازنشستگی براساس ۲ سال آخر خدمت حساب می‌شود. حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بتازگی خبری کارمندان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی را نگران کرده است مبنی بر اینکه طبق برخی قوانین، حقوق‌ها براساس میانگین 5 سال پایان خدمت حساب می‌شود. وی افزود: دیروز کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مصوبه‌ای داشت که براساس آن در صورتی که نرخ رشد حقوق و دستمزد اعلام‌شده بیمه‌پردازان صندوق‌های تأمین اجتماعی لشکری و کشوری در 2 سال آخر خدمت آنها بیش از نرخ رشد طبیعی دستمزد بوده و با سال‌های قبل سازگار نباشد، مشروط به آنکه افزایش دستمزد به دلیل ارتقای شغل و تغییر کارگاه نباشد، صندوق‌های یادشده علاوه بر دریافت مابه‌التفاوت میزان کسور سهم کارفرما و کارگر به نسبت دستمزد واقعی و دستمزد اعلام‌شده سال‌های قبل از کارفرمای دیگر، خسارت وارده به صندوق‌ها را براساس آیین‌نامه‌ای که توسط وزارت تعاون با همکاری وزارت بهداشت و وزارت دفاع و سازمان تأمین اجتماعی تهیه شده و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد،‌ از کارفرمایان دریافت خواهند کرد.


 افزایش 67 درصدی عوارض فروش برق به مردم
پس از افزایش ۱۰ درصدی تعرفه فروش برق به مشترکان خانگی و تجاری، دولت در قالب لایحه بودجه سال ۹۶ هم پیشنهاد افزایش عوارض فروش برق به مردم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است. به گزارش مهر، دولت در قالب لایحه بودجه سال ۹۶ پیشنهاد افزایش حدود ۶۷ درصدی عوارض فروش برق به مردم را ارائه کرده است. بر این اساس در صورت موافقت مجلس با پیشنهاد دولت، عوارض فروش برق به مشترکان خانگی از ۳  تومان فعلی به 5 تومان به ازای هر کیلووات ساعت افزایش می‌یابد. دولت در لایحه بودجه پیش‌بینی کرده است سقف درآمدها از محل افزایش عوارض فروش برق، در توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و انرژی‌های تجدیدپذیر از 700 میلیارد تومان به یکهزار و 100 میلیارد تومان افزایش یابد. پیش از این هم وزارت نیرو نسبت به افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق مشترکان خانگی از ابتدای مردادماه امسال اقدام کرده که در قبوض صادر شده از ابتدای مهر امسال این افزایش قیمت با گنجاندن بند جدید به نام «بدهی گذشته» از مشترکان دریافت شده است. با این وجود افزایش بار مالی صورتحساب‌های برق مشترکان سبب شده است شرکت توانیر با صدور بخشنامه‌ای، انتشار اطلاعیه قطع برق با اضافه هزینه ۴ تا ۱۲ هزار تومانی برای مشترکان با بدهی کمتر از ۵۰ هزار تومان را ممنوع کند.


تولید خودرو افزایش یافت
تولید انواع خودرو در آبان‌ امسال 7/131 درصد افزایش یافته است. به گزارش «وطن‌امروز»، براساس جدیدترین آمارهای رسمی، تولید انواع خودرو از ۵۵ هزار و ۶۹۳ دستگاه در آبان پارسال به ۱۲۹ هزار و ۳۱ دستگاه رسیده است. در این مدت تولید انواع سواری 2/138 درصد رشد داشته و از ۵۰ هزار و ۹۱۴ دستگاه در آبان پارسال به ۱۲۱ هزار و ۲۷۲ دستگاه رسیده است. تولید انواع وانت نیز 1/76 درصد افزایش یافته و از ۳۹۵۸ دستگاه به ۶۹۷۲ دستگاه افزایش یافته است. اما تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس 8/46 درصد افت داشته و از ۶۲ دستگاه در آبان پارسال به ۳۳ دستگاه رسیده است. در این مدت تولید انواع اتوبوس برخلاف مینی‌بوس رشد داشته و با افزایش 8/22 درصدی از ۷۹ دستگاه به ۹۷ دستگاه رسیده است. همچنین تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده با افت 4/3 درصدی از ۶۸۰ دستگاه به ۶۵۷ دستگاه رسیده است.
 


Page Generated in 0/0051 sec