printlogo


کد خبر: 168430تاریخ: 1395/9/16 00:00
مرکز پایش آلودگی هوا اعلام کرد
هوای سالم در آستانه خروج از پایتخت

مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست استان تهران شاخص آلودگی هوای تهران را ۹۹ و در وضعیت «سالم» اعلام کرد. عدد ۱۰۰ مرز هوای ناسالم در نظر گرفته می‌شود. به گزارش مهر، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در
۲۴ ساعت گذشته در وضعیت «سالم» بوده است. وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن سالم (۶۱)، ازن پاک (۲۱)، دی‌اکسید نیتروژن سالم (۸۸)، دی‌اکسید گوگرد پاک (۲۵)، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون سالم (۶۳) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون سالم (۹۹) بوده است.
کاهش 5 تا 10 درجه‌ای دمای هوا
همچنین کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران در 15 استان کشور خبر داد. فریبا گودرزی، کارشناس هواشناسی به میزان گفت: در برخی نقاط کشور از جمله استان‌های خوزستان، لرستان و چهارمحال‌وبختیاری بارش محسوس باران را خواهیم داشت. وی افزود: در ارتفاعات این استان‌ها، احتمال بارش برف نیز وجود دارد. وی با اشاره به پیش‌بینی بارش باران و برف در 15 استان کشور اظهار داشت: بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، قزوین، تهران، البرز، گیلان، مازندران، لرستان، بخش شمالی استان خوزستان، غرب و شمال اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، سمنان، خراسان‌شمالی و خراسان‌رضوی به صورت نامحسوس آغاز خواهد شد و این بارش‌ها شدت می‌یابد.  وی از کاهش محسوس دمای هوا در برخی استان‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: در برخی استان‌های کشور از جمله گیلان و مازندران تا پایان هفته کاهش محسوس 5 تا 10 درجه‌ای دمای هوا را خواهیم داشت.


Page Generated in 0/0051 sec