printlogo


کد خبر: 168446تاریخ: 1395/9/16 00:00
رویدادها

رونمایی از نسخه الکترونیک کتاب «کجا باید بخوابم؟»
نسخه الکترونیک کتاب «کجا باید بخوابم؟» قبل از انتشار نسخه کاغذی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. به گزارش تسنیم، نخستین‌بار است که پیش از انتشار نسخه کاغذی کتابی، نسخه الکترونیک آن عرضه می‌شود و مخاطبان می‌توانند منتظر طی شدن زمان چاپ نشوند و کتاب را خیلی خیلی داغ بخوانند.

انتشار رمان «برادر انگلستان» علیرضا قزوه
علیرضا قزوه نخستین رمان خود را برای چاپ به انتشارات سوره مهر سپرد.
به گزارش تسنیم، شاعر و مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری از چاپ نخستین رمان خود خبر داد و گفت: این اثر با عنوان «برادر انگلستان» برای انتشار به سوره مهر سپرده شده است. وی ادامه داد: این اثر که در قالب رمان نوشته شده، در حوزه رمان انقلاب می‌گنجد. در این کتاب که قریب به 350 صفحه دارد، داستان در بستر تاریخی از کودتای 28 مرداد سال 32 تا پس از انقلاب روایت و موضوعات امروز را نیز شامل می‌شود.

افتتاح پردیس تئاتر تهران تا 2 ماه دیگر
محمود صلاحی با معرفی علی‌اصغر خسروی به عنوان دبیر چهارمین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه گفت: سومین دوره سوگواره خمسه به نحو احسن کار خود را آغاز کرد و در جوار مزار شهدای مدافع حرم با حضور بهترین هنرمندان کشور برگزار شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: هنرمندان با هنرشان و نویسندگان با قلم‌شان ارادت خود را نسبت به شهدای مدافع حرم ابراز کردند و من نمی‌دانم با چه زبانی می‌توان از شما تشکر کرد. ‌ای‌کاش می‌شد گوشه‌ای از این نمایش‌ها را صداوسیما به مردم می‌رساند. رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران تصریح کرد: استقبال قابل توجه مردم از آثار نمایشی این سوگواره بیانگر این است که هم مردم اهل دیدن نمایش‌های خوب هستند و هم هنرمندان ما اهل ارائه آثار باکیفیت هستند. رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری در پایان سخنانش همچنین درباره راه‌اندازی هرچه زودتر سالن نمایشی در باغ‌کتاب تهران در عباس‌آباد اظهار امیدواری کرد. وی افزود: آیین افتتاح این دوره سوگواره خمسه با کسب رخصت به واسطه حضور بر مزار شهدای مدافع حرم آغاز شد و امروز نیز پرونده سومین دوره را با یاد این عزیزان به پایان می‌رسانیم تا مورد عنایت خمسه آل‌عبا قرار گیریم. در ادامه این مراسم با پخش نماهنگی از سعید کشن‌فلاح از خانواده این هنرمند پیشکسوت به پاس سال‌ها فعالیت در حوزه نمایش کشور تقدیر به عمل آمد.

موزه مرحوم سبزواری همچنان در انتظار تدبیر
فرزند مرحوم حمید سبزواری از عدم همکاری و افتتاح موزه مرحوم سبزواری خبر داد و گفت: فعلا به شکل موقت هدایا و دست‌نوشته‌ها به موزه شهر سبزوار منتقل شده است تا تصمیم‌گیری انجام شود. به گزارش فارس، محسن ممتحنی فرزند مرحوم حمید سبزواری پیرامون قرار دادن کتاب و وسایل شخصی مرحوم سبزواری در موزه‌ای در سبزوار گفت: هنوز کاری صورت نگرفته است. وی که چندی پیش اعلام کرده بود «وعده اهدای این وسایل را داده بودم، بر این اساس بخشی از وسایل و هدایای پدر به سبزوار منتقل شده» توضیح داد: با توجه به انتقال این هدایا و وسایل به سبزوار اما موزه آماده نشد و در حال حاضر به شکل موقت این وسایل به موزه شهر سبزوار منتقل شده است. ممتحنی همچنین با بیان اینکه مکانی که قرار بود مبدل به موزه شود همان خانه‌ای است که پدرم در آنجا متولد شد و در ادامه نوجوانی و جوانی خود را گذراند، ابراز داشت: این خانه قدیمی متعلق به اواخر دوره قاجار است که از 3 حیاط تشکیل شده است. بر این مبنا نظر ما این است بخش میانی موزه و در ادامه اطراف آن مبدل به خانه فرهنگ شود. فرزند مرحوم سبزواری از مسؤولان درخواست کرد تا مقدمات و همکاری‌های لازم برای ایجاد این فضا انجام شود و وسایل به این محل منتقل و در معرض دید عموم قرار گیرد.
 


Page Generated in 0/0073 sec