printlogo


کد خبر: 168460تاریخ: 1395/9/16 00:00
چهارگوشه

سفارتخانه جعلی آمریکا در غنا
مقامات کشور غنا توانسته‌اند یک ساختمان را که به عنوان سفارتخانه جعلی آمریکا در پایتخت این کشور فعالیت می‌کرده و توسط یک شبکه از مجرمان برای مدت حدود یک دهه اداره می‌شد کشف و تعطیل کنند. گفته می‌شود ماموران این سفارتخانه شهروندان ترکیه بوده‌اند که انگلیسی و هلندی صحبت می‌کردند. صدور ویزای تقلبی و مدارک تحصیلی، مدارک بانکی، ثبت احوال و... از خدمات این سفارتخانه بوده و برای این خدمات تا ۶ هزار دلار از شهروندان غنا دریافت می‌شد.

سونامی فساد جنسی مقامات اسرائیل
رژیم صهیونیستی این روزها بشدت درگیر اخبار داغ مربوط به تحقیقات درباره تجاوزات جنسی و روابط نامشروع مسؤولان فعلی و سابق این رژیم است. رسانه‌های صهیونیستی در همین راستا از دست داشتن مسؤول بلندپایه سابق دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پرونده تجاوز جنسی در طول دوره تصدی یک منصب دولتی خطیر در دفتر بنیامین نتانیاهو خبر می‌دهند که پلیس وی را به خاطر همین پرونده در بازداشت خانگی قرار داده است. در این رسوایی‌های جنسی حتی مسؤولان و فرماندهان نظامی ارتش صهیونیستی هم نقش دارند.

استعفای عجیب نخست‌وزیر نیوزیلند
نخست‌وزیر نیوزیلند، در اقدامی ‌پیش‌بینی نشده، از پست خود استعفا و دلیل این تصمیم را دلایل خانوادگی اعلام کرد. جان کی که از راست‌گرایان میانه‌رو نیوزیلند است، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که پس از 8 سال نخست‌وزیری، زمان کناره‌گیری از این پست فرا رسیده است،. بیل اینگلیش، معاون نخست‌وزیر، بیشترین شانس را برای تصدی جانشینی جان کی دارد.

حمله مرگبار به سربازان لبنانی
عناصر مسلح، روز دوشنبه در واکنش به بازداشت یکی از همقطاران خود، به یکی از مراکز ارتش در منطقه بقاع صفرین حمله کردند که بر اثر آن 2 سرباز به شهادت رسیدند. در پی این حمله تروریستی، ارتش نیروهای خود را در منطقه بقاع صفرین- الضنیه افزایش داد و چندین خودروی نظامی و زرهی به آن منطقه اعزام کرد.

میرضیایف رئیس‌جمهور ازبکستان شد
براساس شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری ازبکستان، شوکت میرضیایف به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور آسیای میانه برگزیده شد. او پس از مرگ اسلام‌ کریم‌اف به عنوان رئیس‌جمهوری موقت انتخاب شد و از سوی حزب
لیبرال - دموکراتیک نامزد شده بود. با پیروزی میرضیایف در انتخابات ازبکستان، احتمال متمایل شدن هر چه بیشتر سیاست‌های دولت تاشکند به سمت مسکو وجود دارد. انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان یکشنبه چهارم دسامبر برگزار شد و علاوه بر میرضیایف، 3 نامزد دیگر هم شرکت داشتند.

آزادسازی سرت از اشغال داعش
عملیات آزادسازی شهر سرت در لیبی دومین پایتخت خودخوانده داعش که از حدود ۹ ماه قبل آغاز شده با
پیش روی ارتش لیبی در مرکز شهر به پایان رسیده است. داعش حدود یک سال گذشته با سوءاستفاده از خلأ امنیتی و استقرار در چند منطقه شهر سرت واقع در 500 کیلومتری شرق طرابلس، شهر سرت را مرکز ولایت خودخوانده نامید. داعش پیش‌تر هم در شهر درنه ولایت اسلامی اعلام کرده بود اما ارتش لیبی شهر درنه را به محاصره خود درآورد.

مشارکت امارات در ساخت رزم‌ناوهای اسرائیل
روزنامه عبری‌زبان یدیعوت‌آحارونوت برای دومین بار در یک هفته اخیر، در تیتر اصلی خود فاش کرد ابوظبی در تولید رزم‌ناوهای جدید مدل ساعر۶ برای نیروی دریایی اسرائیل مشارکت دارد و بخشی از این رزم‌ناو در حوضچه متعلق به شرکت «ابوظبی مار» ساخته می‌شود. بر این اساس، در سال ۲۰۱۵ قرارداد بزرگی میان اسرائیل و شرکت «تیسین کروپ» آلمان برای خرید 4 رزم‌ناو ساعر۶ امضا شد که هدف از آن حفاظت از سکوهای گازی موجود در دریای مدیترانه بود. این روزنامه اسرائیلی جمعه گذشته نیز  مدعی مشارکت یک شرکت سرمایه‌گذاری وابسته به ایران در شرکت تیسن کروپ برای ساخت زیردریایی‌های جدید شده بود.
 


Page Generated in 0/0056 sec