printlogo


کد خبر: 168478تاریخ: 1395/9/17 00:00
اخبار

هشدار سازمان هواشناسی
شمال کشور ۱۰ درجه سردتر می‌شود
 سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا از پنجشنبه در سواحل شمالی کشور و استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، مرکزی، قم و سمنان آغاز شود. به گزارش مهر، سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه خود اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی حاضر به طور ضعیف محدود به شمال شرق کشور خواهد شد و بتدریج با گذر جبهه سرد سرعت وزش باد در مناطق مرکزی، تهران و شرق کشور افزایش نسبی خواهد یافت. براساس این اطلاعیه، از روز پنجشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت شمال و شمال غرب به سواحل دریای خزر نفوذ می‌کند که پیامد آن افت نسبی دما در نوار شمالی کشور از روز پنجشنبه تا صبح شنبه
(۷ تا ۱۰ درجه سلسیوس) و وزش باد شدید در روز پنجشنبه (سرعت باد ۳۶ تا ۵۴ کیلومتر بر ساعت) و بارش باران در جلگه و برف در مناطق فراساحلی و ارتفاعات البرز خواهد بود. انتظار می‌رود شدت بارش طی بعدازظهر پنجشنبه تا اوایل صبح جمعه باشد. در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: طی روز پنجشنبه دریای خزر مواج و توفانی پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود ارتفاع موج در مناطق نزدیک ساحل به بیش از ۲ متر برسد. براساس این اطلاعیه با گذر تدریجی این سامانه طی پنجشنبه تا صبح شنبه، علاوه بر سواحل دریای خزر، دمای هوا در نوار شمالی کشور با افت نسبی دما (۵ تا ۱۰ درجه) مواجه می‌شود.


برگزاری نهمین جشنواره
نوآوری و پژوهش
«همزمان با نهمین دوره جشنواره نوآوری و پژوهش از 7 هزار و 582 اثر ارسالی، 4 هزار و 135 اثر به مرحله اول داوری راه یافتند». به گزارش «وطن امروز» بابک نگاهداری، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به نهمین دوره جشنواره نوآوری و پژوهش، با اعلام این مطلب گفته است: «در این دوره از همایش 37 کشور در بخش بین‌الملل با ما در ارتباط هستند و این در حالی است که ۳۳۲ اثر بین‌المللی را در نمایشگاه و کنفرانس علمی امسال داریم.» نگاهداری با بیان اینکه در نهمین دوره جشنواره نوآوری و پژوهش از
7 هزار و 582 اثر ارسالی، 4 هزار و 135 اثر به مرحله اول داوری راه یافتند، خاطرنشان کرد: این جشنواره در روزهای 21 و 22 آذر ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. وی افزود: در کنار تقدیر از برگزیدگان مطالعات شهری در این جشنواره، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مدیریت شهری و سومین دوره کنفرانس علمی نیز برگزار می‌شود. نگاهداری گفت: شبکه تحلیلگران شهری متشکل از اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی بوده و در برنامه‌ریزی‌های شهری فعالیت می‌کنند. رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به نهمین دوره جشنواره نوآوری و پژوهش گفت: در کنار نمایشگاه، دستاوردهای پژوهشی شهری در 50 غرفه متشکل از دانشگاه‌ها، سازمان‌ها، معاونت‌های شهرداری و مراکز تحقیقات شهری مانند وزارت مسکن برپا می‌شود.


اجرای طرح « لشکر فرشتگان»
طرح «لشکر فرشتگان» ویژه دختران در متوسطه دوم اجرا می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی با تشریح طرح لشکر فرشتگان گفت: لشکر فرشتگان دوره‌های سرگذشت پژوهی و پاسداشت زنان مجاهد مسلمان است که از سال ۹۲ در امتداد طرح همکلاسی آسمانی به صورت تخصصی در حوزه دختران مطرح شد و توسط اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی سراسر کشور همه ساله عملیاتی می‌شود. دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی افزود: در لشکر فرشتگان تمرکز بر روی 2 اولویت اصلی است که می‌توان به جاری‌سازی موضوع شهید و شهادت به عنوان یک ظرفیت تربیتی در مدارس دخترانه و بررسی و واکاوی ابعاد مجاهدت‌های یک قانون در عرصه‌های مختلف جهاد اشاره کرد. وی تصریح کرد: لشکر فرشتگان توسط گروه‌های سرگذشت پژوهشی در مدارس و گروه‌های برگزارکننده یادواره‌های شهری در قرارگاه‌های عملیات شهری اجرا می‌شود. علامتی تاکید کرد: این طرح در حال حاضر ویژه دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه دوم است.


Page Generated in 0/0063 sec