printlogo


کد خبر: 168481تاریخ: 1395/9/17 00:00
سقوط بالگرد در دریاچه شهدای خلیج‌فارس

گروه اجتماعی: خبرها از سقوط بالگرد در دریاچه شهدای خلیج‌فارس حاکی از این است که تمام ۸ نفر از سرنشینان بالگرد سالم هستند. به گزارش «وطن امروز»، به دنبال سقوط یک فروند بالگرد در دریاچه شهدای خلیج‌فارس، نیروهای آتش‌نشانی برای عملیات امداد و نجات در محل حاضر شدند. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران درباره جزئیات این حادثه گفته است: این بالگرد 8 سرنشین داشت که همه آنها به مراکز درمانی منتقل شدند. وی افزود: در این حادثه که در ساعت 11:38 روز گذشته اتفاق افتاد، 3 ایستگاه آتش‌نشانی و 2 گروه غواصی به محل حادثه اعزام شدند.  براساس این گزارش، 6 نفر از مصدومان توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان‌های فیروزگر و امام خمینی(ره) منتقل شده‌اند.
نجات یافتن سرنشینان بالگرد
همچنین در پی وقوع این حادثه، شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترسازی ایران(پنها) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام 8 سرنشین بالگرد 205 شرکت پنها توسط نیروهای امدادی نجات یافتند. در بخش‌هایی از این اطلاعیه آمده است: یک فروند بالگرد 205 متعلق به این شرکت ساعت 11:40 سه‌شنبه حین پرواز بر فراز دریاچه شهدای خلیج فارس تهران (چیتگر) سقوط کرد که سرنشینان آن، توسط امدادگران از آب خارج و به بیمارستان منتقل شدند و دلایل وقوع این سانحه از سوی کارشناسان این شرکت در دست بررسی است.  در بخش دیگری از  اطلاعیه تاکید شده است خبر ناپدید شدن برخی سرنشینان این هلیکوپتر به هیچ عنوان صحت ندارد.
2 نفر از مصدومان جان‌باختند
این در حالی است که در لحظات آخر تنظیم این گزارش سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به حادثه سقوط بالگرد در دریاچه چیتگر، اظهار داشت: 7 دستگاه آمبولانس و یک بالگرد اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. مجتبی خالدی افزود: مصدومان این حادثه پس از بیرون کشیدن از آب، به بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، فیاض‌بخش، شهید چمران و تریتا منتقل شدند. وی با بیان اینکه 2 نفر از مصدومان این حادثه جان خود را از دست داده‌اند، افزود: مصدوم 46 ساله‌ای در بیمارستان تریتا و مصدوم 53 ساله‌ای که به بیمارستان فیاض‌بخش منتقل شده بودند، جان خود را از دست دادند. سخنگوی اورژانس کشور گفت:  اقدامات درمانی مناسب برای 5 تن از مصدومان در حال انجام است.


Page Generated in 0/0066 sec