printlogo


کد خبر: 168483تاریخ: 1395/9/17 00:00
کوتاه و گویا

  فروتن، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 22 از راه‌اندازی و تجهیز سامانسرای منطقه 22 از ابتدای آذرماه در ورودی شرقی پارک چیتگر ویژه آقایان همزمان با آغاز فصل سرما خبر داد.
  انجمنی، شهردار منطقه 15 از تشییع و تدفین 2 شهید گمنام در این منطقه خبر داد و گفت: همزمان با  شهادت امام رضا(ع) پیکر مطهر 2 شهید گمنام با حضور مردم مومن و ولایی این منطقه از مسجد‌النبی(ص)  واقع در چهارراه اول مشیریه تشییع و در بوستان بنفشه این محله آرام گرفت.
  سعید کارگران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک درباره امدادرسانی به افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب گفت: با توجه به برودت و کاهش دمای هوا در شمال تهران مرکز خدمات اجتماعی شهرداری این منطقه به صورت شبانه و مستمر از ساعت 22 تا 2 بامداد به این افراد در مددسرای ازگل خدمات نظافتی و بهداشتی، غذای گرم و اسکان ارائه می‌دهد.
  مرتضی رضوانفر، عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از برگزاری مراسم‌ عزاداری ایام اربعین و 28صفر با مشارکت اهل تسنن، مسیحیان و هندوها در جزیره زنگبار خبر داد. گفتنی است، هنوز پس از گذشت چند قرن از مهاجرت ایرانی‌ها به این جزیره رگه‌هایی از اقوام شیرازی‌، بلوچ‌، شوشتری‌ و کازرونی‌ در زنگبار مشاهده می‌شود.
  مرکز تخصصی فرهنگی بسیج از مجموعه گرافیکی «خنجر از پشت» از تولیدات  اداره هنرهای تجسمی بسیج همزمان با فرارسیدن 16 آذرماه، روز دانشجو در سراسر کشور رونمایی کرد. این مجموعه در قالب اینفوگرافیک و بیلبورد شهری با موضوع استکبارستیزی در چند نقطه از شهر تهران و همچنین شهرهای سراسر کشور نصب می‌شود.
  علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران درباره پروژه‌‌های مذهبی در دست اجرا گفت: تا پایان سال از 5 پروژه فرهنگی رونمایی خواهیم کرد که شامل پروژه باغ کتاب، تئاتر خاوران، مسجد ۷۲ تن و در کنار آن پروژه سیمین جلال و مقبره‌الشهداست.
  نصرالله آبادیان، شهردار منطقه 11 با اعلام خبر راه‌اندازی مجموعه فرهنگی و اجتماعی  معلولان در مرکز پایتخت گفت: نخستین مجموعه فرهنگی و اجتماعی  ویژه معلولان  با اختصاص ساختمانی در بازارچه قدیم محله عباسی  با زیربنای2000 متر به مناسبت روز جهانی معلولان با هدف ارائه خدمات مهارت‌آموزی و کارآفرینی به بهره‌برداری می‌رسد.
  حمید محسنی، شهردار منطقه 9 تهران از تبدیل بوستان المهدی(عج) به بوستان ویژه معلولان در غرب پایتخت خبر داد.
  محمدعلی اکبریان، متخصص مغز و اعصاب در آستانه سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع اظهار داشت: حدود یک تا 6/1 درصد افراد جامعه مبتلا به صرع بوده و می‌توان گفت 700 هزار تا یک‌میلیون ایرانی دچار حملات صرعی هستند. صرع ممکن است علت ارثی و ژنتیکی داشته باشد، همچنین این بیماری در برخی افراد به دلیل ضایعات ساختاری مغز جنین در زمان تولد یا طفولیت شکل می‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0063 sec