printlogo


کد خبر: 168498تاریخ: 1395/9/17 00:00
چهارگوشه

ارتباط داماد اردوغان با نفت داعش
پایگاه ویکی‌لیکس اسنادی منتشر کرد که نشان می‌دهد میان داماد رجب طیب اردوغان با واردات نفت داعش به ترکیه ارتباط‌هایی وجود دارد. آنکارا در سال 2012، شرکت پاورترانس که به واردات نفت از داعش متهم شده را از منع واردات، صادرات و انتقال نفت یا مشتقات آن را مستثنا کرد. اسناد افشا شده از سوی ویکی‌لیکس شامل 57 هزار و 934 پیام از پست الکترونیکی داماد اردوغان است.  این اسناد که تاریخ آن آوریل 2000 تا 23 سپتامبر 2016 است نامه‌نگاری میان برات آلبایراک و شخصیت‌های سیاسی، تجاری و اعضای خاندان حاکم است.

دولت نیجریه در پی محاکمه زکزاکی
به‌رغم صدور حکم آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، مقام‌های یکی از ایالت‌های این کشور همچنان بر محاکمه و زندانی شدن وی پافشاری می‌کنند. شیخ زکزاکی بیش از یک سال است که بدون هیچ محاکمه‌ای در زندان به سر می‌برد. مقام‌های ایالت کادونا در نیجریه روز دوشنبه اعلام کردند زکزاکی باید بنا بر آنچه آنها ایجاد «بی‌قانونی» اعضای جنبش اسلامی نیجریه در 3 دهه اخیر خواندند، محاکمه شود. مقام‌های ایالت کادونا در ماه اکتبر در راستای سرکوب جنبش اسلامی نیجریه، این جنبش را غیرقانونی خواندند. مقام‌های کادونا همچنین روز دوشنبه این گروه را به «وابستگی به یک قدرت خارجی» متهم کردند.

سقوط اف-16 ارتش اردن
یک جنگنده آمریکایی اف-16 نیروی هوایی ارتش اردن سقوط کرد. خبرگزاری رسمی اردن گزارش داد این جت جنگی روز دوشنبه بعد از تلاش ناموفق خلبانش برای بلند شدن از روی باند یکی از پایگاه‌های نظامی آموزشی اردن دچار نقص فنی شده و سقوط کرده است. به گفته یک منبع نظامی نیروی هوایی ارتش اردن اف-16 به طور کامل منهدم و خلبان آن کشته شده است.
 


Page Generated in 0/0064 sec