printlogo


کد خبر: 168500تاریخ: 1395/9/17 00:00
چرا جعفر کاشانی روی بی‌خوابی طارمی تأکید دارد؟
آغاز سقوط یک مهاجم

مهدی طاهرخانی: جعفر کاشانی در کسوت یکی از اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس انتقاداتی را متوجه مهدی طارمی کرد که بسیاری از رسانه‌ها به آن پرداختند و از سوی مقابل طارمی و دوستانش هم در مقام دفاع بر آمدند. اما مستندات حرف‌های کاشانی چیست؟ او چرا این همه روی بی‌خوابی طارمی تاکید دارد؟ اگر کاشانی در هیات‌مدیره قرمزها سمتی نداشت به‌عنوان یک پیشکسوت منتقد می‌شد از کنار حرف‌هایش گذشت اما حالا او مقام آگاه است و نباید حرف‌هایش را ناآگاهانه تلقی کرد. این برای بار نخست نیست اما قطعا یکی از تندترین‌هایش به حساب می‌آید. صحبت انتقاد جعفر کاشانی از بازیکنان خودی است. مهدی طارمی بچه جنوب، هرگاه هوای تهران رو به سردی می‌گذارد دچار یک افت محسوس می‌شود. فصل قبل در چنین روزهایی همه منتظر درخشش او در بازی با استقلال اهواز قعرنشین بودند اما موقعیت‌های فراوانی را از دست داد و تنها یک گل به ثمر رساند. امسال در بازی با ماشین‌سازی قعرنشین حتی از زدن همان یک گل هم عاجز ماند. او با آنکه بهترین گلزن پرسپولیس در این فصل است اما نسبت توپ‌هایی که درون دروازه قرار داده با آنهایی که گل نکرده کمی نامتقارن است. او اگر روی فرم بود شاید تا امروز براحتی 12 گل زده بود. اما در هر بازی دست‌کم 3 موقعیت ویژه تک به تک را از دست می‌دهد. موقعیت‌هایی که نمونه مشابهش را در هر بازی دیگر به زور می‌شود یافت. مهدی طارمی به همان راحتی که خودش را در موقعیت گل قرار می‌دهد به همان سادگی هم توپ‌ها را به در و دیوار می‌کوبد. روی هم رفته در
3 بازی با نفت آبادان، پیکان و ماشین‌سازی صاحب 10 موقعیت خاص و ویژه شد که تنها یکی از آنها را به گل مبدل کرد.  همین موقعیت‌سوزی‌ها موجب شد جعفر کاشانی از خوشنام‌ترین پیشکسوتان تاریخ باشگاه پرسپولیس که هم اینک رئیس هیات‌مدیره این تیم هم به حساب می‌آید در مصاحبه‌ای به نوع زندگی شخصی طارمی هجوم ببرد و مدعی شود مشکل اصلی طارمی نداشتن تمرکز است که دلیل آن هم نوع زندگی و بی‌خوابی‌های او است.  اگرچه خود طارمی، دوستانش و حتی پدر او مدعی شدند مهدی زندگی بیرون از زمینش پاک است و مشکل بی‌خوابی ندارد اما کاشانی بارها به این موضوع خاص اشاره کرده است. اگر او ارتباطی با کادر فنی و مدیریتی باشگاه نداشت شاید حرف‌هایش چندان مهم نبود اما رئیس هیات‌مدیره لابد چیزهای خاصی را دیده و شنیده که در یک مصاحبه به زبان آورده است. شاید او بعدا مجبور به اصلاح بعضی از حرف‌هایش شود اما قطعا بدون اطلاع موضوع بی‌خوابی را به زبان نیاورده است.
پیش از این در بازی مهم پرسپولیس و صبا که فصل قبل در قم برگزار شد، شایعاتی درباره سطح هوشیاری طارمی در شب قبلش شنیده می‌شد که برانکو ناگهان ترجیح داد در آن بازی مهم از وجود این مهاجم به عنوان بازیکن ثابت استفاده نکند.
به نظر می‌رسد مستندات کاشانی آنقدر است که او اینچنین به یک موضوع خاص (بی‌خوابی) اشاره کرده است و شاید بهتر باشد کادر مدیریتی و فنی باشگاه برای حفظ این ستاره، موضوع را به صورت درون‌خانوادگی حل کنند. بدون شک موفقیت پرسپولیس در این فصل رابطه مستقیمی به عملکرد بهترین بازیکنش دارد. طارمی با گل‌هایش کلید قهرمانی شاگردان برانکو است و اگر مساله بی‌خوابی واقعیت داشته باشد آن وقت شاید آنها دهمین فصل بدون جام را هم پشت‌سر بگذارند.

 


Page Generated in 0/0059 sec