printlogo


کد خبر: 168509تاریخ: 1395/9/17 00:00
اخبار

کتاب «سمت روشن دنیا» رونمایی شد
معماری کلمات در اشعار اسماعیلی
یک منتقد ادبی گفت: برخی مجموعه‌ها را که ورق می‌زنیم در 2 جمله خلاصه می‌شود؛ یا «من را ببر به خونتون» یا «تو بیا به خونمون» اما در مجموعه «سمت روشن دنیا» شاهد تنوع مضامین و مفاهیم هستیم. به گزارش فارس، آیین رونمایی از کتاب «سمت روشن دنیا» اشعار رضا اسماعیلی در خبرگزاری فارس برگزار شد. مصطفی محدثی‌خراسانی با اشاره به حلقه مفقوده شعر در روزگار کنونی، گفت: در جریان شعر امروز بویژه در شعر سپید حلقه مفقوده‌ای داریم که به نظرم این مجموعه در راستای پیدا شدن آن حلقه مفقوده قرار دارد. قید و بندهایی که برخی بر شعر نو نهادند آن مسیر تازه را بست و کار را به جایی رساند که شاعر هم نمی‌دانست چه گفته و همین سبب شد که آن مسیر تازه با مشکلاتی روبه‌رو شود. وی افزود: این مجموعه بشدت مفهوم‌مدار است و شعری در آن نیست که مخاطب در ‌آن سردرگم و معلق بماند. در بخش دیگری از این مراسم، محمود اکرامی گفت: توانایی اسماعیلی در به کار بردن اصطلاحات تکراری مثال‌زدنی است و توانسته از یک اصطلاح کاربردهای متفاوتی را استفاده کند. می‌شد میزان به کار بردن این صنعت را کمتر کرد و گاهی می‌شد به جای به کار بردن مثلاً عبارت دوستت دارم آن را به مخاطب نشان داد و لازم نبود حرف زد. حمیدرضا شکارسری نیز با اشاره به اینکه شاعر سمت روشن دنیا یک شاعر حرفه‌ای است، گفت: در اشعار این کتاب ما شاهد سرودن نیستیم زیرا مشخصه سرودن بداهه‌گویی در شعر سنتی است و معمولاً در بداهه‌گویی فاقد نوآوری هستیم بلکه در این اشعار ما با معماری کلمات روبه‌‌رو هستیم و به عبارتی شاعر آگاهانه نوشته است. همچنین کامران شرفشاهی در این نشست، گفت: این مجموعه شعر خنثی نیست و شاعر دارای یک چشم تماشاست و از کنار اتفاقات بی‌تفاوت نمی‌گذرد، حتی رگه‌هایی از شعر اجتماعی را در این مجموعه می‌بینیم. دلبستگی شاعر به شاعران نامدار فارسی مانند حافظ و سعدی بویژه حافظ در اشعارش دیده می‌شود.  رضا اسماعیلی در پایان این مراسم، با قدردانی از شرکت‌کنندگان در این مراسم، گفت: این مجموعه یک کار معنا و مفهوم‌محور است و اشعار این مجموعه براساس سنت دینی سروده شده است. هر چند شاید سنت دینی امروز مورد توجه قرار نگیرد اما در هر صورت اشعار بر مبنای این سنت سروده شده است.  در پایان این مراسم، از کتاب «سمت روشن دنیا» با حضور منتقدان و شاعران رونمایی شد.

جکی‌چان بادیگارد می‌شود
بازیگر مشهور هنگ‌کنگی با پیوستن به یک فیلم اکشن در نقش یک بادیگارد بازی می‌کند. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جکی چان قرارداد بازی در فیلم جدید جو کارناهان با عنوان «پنج گلوله در برابر یکی» را امضا کرد. از کارناهان ۲ سال پیش برای این پروژه دعوت شده بود و او از آن زمان به بازنویسی فیلمنامه‌ای پرداخت که آلکس لیتواک نوشته بود. این فیلم در یک شهر کوچک مکزیک می‌گذرد که تجارت یک کارتل فروش موادمخدر بر همه امور آن سایه انداخته است. این داستان بر 5 بادیگارد تمرکز دارد که برای حفاظت از یک سیاستمدار مکزیکی که پدرش توسط کارتل کشته شده، قراردادی امضا می‌کنند. ساخت این پروژه از چند سال پیش مورد نظر بود و بروس ویلیس برای ایفای نقش اصلی مورد توجه قرار گرفته بود اما از مدت‌ها پیش حضور او در این پروژه منتفی شد.

مجموعه داستان «چند روز پرهیجان» منتشر شد
کتاب «چند روز پرهیجان» نوشته چند نویسنده اروپایی با ترجمه حسین سیدی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. به گزارش فارس، کتاب «چند روز پرهیجان» دربردارنده 6 داستان از 6 داستان‌نویس نام‌آور معاصر است. در این کتاب خواننده می‌تواند غم‌ها، شادی‌ها، دغدغه‌ها، هراس‌ها، یکرنگی‌ها، امیدها، خودنمایی‌ها، بازیگوشی‌ها، نازکدلی‌ها و در یک جمله دنیای رنگارنگ نوجوانان را لمس کند. عناوین داستان‌های کتاب عبارتند از: 1- چند روز پر هیجان (جک کوب) 2- خانه عروسکی (کاترین مانسفیلد) 3- اتاق انباری (ای‌اچ مونرو ساکی) 4- شیر (والتر مکن) 5- پسرک و مادرش (لایم اُ فلاهرتی) و 6- دوست (دارثی ویپل). چاپ اول کتاب «چند روز پرهیجان» از سوی دفتر نشر معارف عرضه شده است.
 


Page Generated in 0/0146 sec