printlogo


کد خبر: 168510تاریخ: 1395/9/17 00:00
رویدادها

پخش فرمانده 3 از شبکه سوم سیما
سومین سری از مستند مسابقه فرمانده که آخرین روزهای زندگی سردار شهید حاج محمد ناظری را به تصویر می‌کشد از روز دوشنبه 15 آذر هر روز از ساعت 17:30 روی آنتن شبکه سوم سیما رفته است. به گزارش روابط عمومی سازمان هنری- رسانه‌ای اوج، این مستند هر روز جز روزهای جمعه به نمایش درخواهد آمد. در این مستند مسابقه، رقابت میان دو گروه در آیتم‌های دشوار متفاوتی زیر نظر یک فرمانده نظامی به تصویر کشیده می‌شود. در این آیتم‌ها گروه‌ها به صورت واقعی در شرایط دشوار قرار می‌گیرند و مکلف می‌شوند از این مراحل دشوار که شباهت به دوره‌های تکاوری دارد، به سلامت عبور کنند. گفتنی است، مستند مسابقه فرمانده 3 که حامد شکیبانیا کارگردانی آن را برعهده دارد محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است.

کارگردان مستند «هجده»:
یک خانه نماد یک ملت می‌شود
مستند «هجده» به کارگردانی وحید فراهانی از تولیدات خانه مستند انقلاب اسلامی است که در روزهای آینده از رسانه ملی به نمایش گذاشته می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان
هنری- رسانه‌ای اوج، وحید فراهانی مستند «هجده» را روایت زندگی هجده خانوار سوری در یک منزل مسکونی دانست و گفت: در این مستند تلاش داشتیم روایتگر درد و آلام مردم سوریه پس از جنگ تحمیلی به این کشور باشیم و با سوژه قرار دادن یک منزل مسکونی که به دلیل شرایط وخیم سوریه، منزلگاه هجده خانوار سوری شده است، عمق فاجعه این جنگ را به تصویر بکشیم. وی افزود: هر یک از خانواده‌های مقیم در این منزل در اتاق‌های حدوداً 10 متری زندگی می‌کنند و همه فعالیت‌های یک زندگی روتین را در این فضای کوچک و بسته انجام می‌دهند که در مستند بخش‌هایی از آن را روایت کرده‌ایم اما نکته جالب توجه برای ما حین فیلمبرداری، بارز بودن روحیه امید در میان ساکنان این خانه به‌رغم همه کمبود‌ها و کاستی‌ها بود.

انتشار «رازهای قصه‌گویی» با طرح جلد جدید
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب «رازهای قصه‌گویی» با ترجمه فرزانه فخریان را با خرید حق نشر آن به ویترین کتابفروشی‌ها فرستاد. به گزارش فارس، این اثر که زمستان سال گذشته طی مراسمی با حضور نویسنده‌اش «بآتریس مونته‌رو» در هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون رونمایی شد، این بار با طرح جلد نسخه‌ اصلی آن به دست مخاطبان رسیده است. کتاب «رازهای قصه‌گویی» تاکنون 4 بار به اسپانیایی و انگلیسی تجدید چاپ شده است و در 8 فصل و 238 صفحه به روش‌های کاربردی و تجربی این حرفه می‌پردازد.

باب دیلن متن سخنرانی نوبل را نوشت
سخنران مشخص نیست!
باب دیلن، ترانه‌سرا و خواننده آمریکایی که به عنوان برنده جایزه ادبی نوبل ۲۰۱۶ انتخاب شده متن سخنرانی مراسم نوبل را نوشته است. به گزارش مهر به نقل از نیویورک‌تایمز، سایت رسمی نوبل دیروز در توئیتی اعلام کرد دیلن برنده امسال این جایزه متن سخنرانی خود را آماده کرده و این متن ۱۰ دسامبر در استکهلم خوانده خواهد شد. در این توئیت نه اعلام شده چه کسی در این مراسم حاضر خواهد بود و نه اعلام شده چه کسی این متن را می‌خواند. متن این توئیت چنین است: «باب دیلن برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۶، متن سخنرانی را که در مراسم نوبل در تاریخ ۱۰ دسامبر خوانده خواهد شد، تهیه کرده است».  دیلن تاکنون برخلاف برندگان پیشین این جایزه رفتار کرده و پس از اعلام نامش به عنوان برنده امسال تا مدتی هیچ چیزی در این باره اظهار نکرد و واکنشی نشان نداد و تنها خبر اعلام نام خود به عنوان برنده نوبل را در وب‌سایت شخصی‌اش قرار داد. سرانجام او پس از دو هفته سکوت با سارا دانیوس، دبیر آکادمی تماس گرفت و گفت «بسیار قدردان این افتخار هستم. شنیدن این خبر دهان مرا بسته بود». او در گفت‌وگوی جداگانه‌ای با تلگراف گفته بود در صورتی که بتواند در مراسم شرکت می‌کند اما سپس به آکادمی اعلام کرد قادر نیست در مراسم شرکت کند و در فرصت دیگری به استکهلم خواهد رفت. اکنون آنچه روشن شده این است که متن سخنرانی آماده است اگرچه دیلن آن را در مراسم ادا نخواهد کرد.


Page Generated in 0/0065 sec