printlogo


کد خبر: 168512تاریخ: 1395/9/17 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی در گذشت حجت‌الاسلام استرآبادی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم جلیل‌القدر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدفاضل استرآبادی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
به‌مناسبت هفتمین روز درگذشت عالم جلیل‌القدر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدفاضل استرآبادی رضوان‌الله‌علیه مراتب تسلیت خود را به خاندان گرامی، شاگردان و ارادتمندان آن بزرگوار معروض می‌دارم و علو درجات ایشان را که عالمی عامل و پرورش‌دهنده‌ طلاب و فضلا و پدر گرانقدر شهید بودند از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
16 آذر 95

بیانیه رئیس مجلس خبرگان رهبری:
دستگاه‌های ذی‌ربط در برابر  تمدید تحریم‌ها اقدام متقابل کنند
آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای تمدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کرد و از دولت، مجلس، وزارت امور خارجه و شورایعالی امنیت ملی خواست برای احقاق حقوق ملت ایران بکوشند.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
لَن یّجْعَلَ اللهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً (نساء: 141)
دولت جنایتکار آمریکا بار دیگر با تفرعن و خوی استکباری خود، عناد و دشمنی با ملت ایران را نشان داد و با تمدید تحریم‌های 10 ساله(ISA) و نقض یک سویه برجام که یک توافق چندجانبه است، ثابت کرد طبق فرمایش دوراندیشانه مقام معظم رهبری، دولتمردان و حاکمان آمریکایی به هیچ‌وجه قابل اعتماد نبوده و نیستند و برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد. بی‌شک این اقدام خصمانه، ناقض تعهدات بین‌المللی بوده و وجهه واقعی آمریکا را بیش از پیش در عرصه جهانی نزد طرف‌های دیگر توافق هسته‌ای روشن خواهد کرد. مجلس خبرگان رهبری،‌ ضمن هشدار به دشمنان و گوشزد کردن این موضوع که آحاد مردم و دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران،‌ طبق آموزه‌های دینی و ملی خود، زیر بار زورگویی و قلدرمآبی مستکبران نخواهند رفت و با اعتقاد راسخ به این وعده الهی که «إِنَّ اللهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ اللهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ» (حج: 38)، این بدعهدی و نقض آشکار برجام از سوی آمریکا را محکوم کرده و خواستار پیگیری جدی این موضوع و اتخاذ موضع متقابل و متناسب از سوی دولت، مجلس، وزارت امور خارجه و شورایعالی امنیت ملی در جهت احقاق حقوق ملت ایران است.
احمد جنتی
رئیس مجلس خبرگان رهبری

تولید موشک‌های بالستیک را افزایش داده‌ایم
فرمانده نیروی هوافضای سپاه می‌گوید به‌رغم کمبود اعتبارات، مسؤولان و متخصصان با روش‌های ابتکاری و میانبر موفق به ارزان‌سازی تولید موشک‌های بالستیک شده‌اند و تولید این موشک افزایش پیدا کرده است. سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در جمع فرماندهان، مسؤولان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تنها راه رهایی از ظلم، ستم و توطئه‌های آمریکا را عمل به تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری خواند و گفت: در عرصه‌هایی که این فرامین عملی شده از سد مشکلات و تحریم‌ها عبور کرده‌ایم اما در بخش‌هایی که این تدابیر به‌طور ناقص عملی شده یا کمتر مورد توجه قرار گرفته ‌است، هنوز مشکل داریم؛ چنانکه امروز در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شاهد وجود مشکلاتی هستیم. وی با تأکید بر اینکه امروز در حوزه فعالیت‌های دفاعی و نظامی بویژه عرصه‌های استراتژیک از مشکلات عبور کرده و خودکفا شده‌ایم، گفت: به‌طور مثال در حوزه موشکی علاوه بر ارتقای دقت و کیفیت موشک‌های بالستیک، مسؤولان و متخصصان با روش‌های ابتکاری و میانبر نسبت به ارزان‌سازی تولید موشک‌ها اقدام کرده‌اند و امروز شاهدیم به‌رغم کمبود اعتبارات با افزایش تولید مواجهیم. فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد:  حل مشکلات اقتصادی هزاران بار آسان‌تر از مشکلات حوزه امنیتی و دفاعی است.


Page Generated in 0/0225 sec