printlogo


کد خبر: 168515تاریخ: 1395/9/17 00:00
اخبار

عربستان ۱۵ نفر را به اتهام جاسوسی برای ایران به اعدام محکوم کرد
دادگاهی در عربستان‌سعودی ۱۵ نفر را به اتهام جاسوسی برای ایران به اعدام محکوم کرد. به گزارش تسنیم، العربیه مدعی شد دستگاه قضایی عربستان 15 نفر را به اتهام حضور در یک شبکه جاسوسی برای ایران به اعدام محکوم کرد. همچنین دادگاه در این پرونده 15 نفر را نیز به  6 ماه تا 25 سال زندان محکوم و 2 نفر را نیز تبرئه کرد. عربستان سال 2013 مدعی شد در  ماه‌های مارس و مه ‌یک گروه را به اتهام جاسوسی برای  ایران، شناسایی و اعضای آن را بازداشت کرده است. شمار افراد بازداشت‌شده در این گروه 28 تن اعلام شد. بین این افراد 24 نفر از آنها تابعیت سعودی داشتند که یک شخصیت دانشگاهی و یک کارمند بانک بین آنها به چشم می‌خورد. 4 تن از آنها نیز تابعیت لبنانی، ترکی و ایرانی داشتند.


غلتیدن به سمت شرق و غرب چیزی جز خفت ندارد
شهردار تهران گفت: تاریخ نشان داده هر وقت افراد به شرق و غرب غلتیدند جز خفت و خواری چیزی نصیب کشور نشد. به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف طی سخنانی در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، اظهار داشت: در دوران دفاع‌مقدس امور با حرف پیش نرفت و این مردم بودند که در میدان نبرد حضور داشتند و جنگیدند و اتحاد شرق و غرب و تجهیزات غربی و شرقی آنها را نترساند. شهردار تهران با بیان اینکه هیچکس به دنبال گفت‌وگو با دشمن نرفت چون گذشته را دیده بودند، افزود: تاریخ نشان داده هروقت افراد به شرق و غرب غلتیدند جز خفت و خواری چیزی نصیب کشور نشد. وی درباره وضع معیشتی مردم هم گفت: امروز نه چرخ هسته‌ای می چرخد، نه چرخ زندگی و این از بابت خوش‌بینی به آمریکاست. اینکه آب و نان و آلودگی هوا را به برجام گره بزنیم نشان می‌دهد الفبای اداره کشور را بلد نیستیم. قالیباف اظهار داشت: برخی فکر می‌کردند اداره کشور با شعار و گفتاردرمانی یا سخنرانی‌های آتشین قابل حل است و اگر در جمعی به دیگران تهمت بزنند و ناسزا بگویند و کف و سوت و هیجان بیشتری ایجاد کنند به اداره کشور کمک کرده‌اند اما بعد هم که مسؤولیت گرفتند، به‌جای اینکه صادقانه بگویند به دلایلی نتوانستیم، به دلایل واهی زیر بار تعهد خود نرفتند. وی با اشاره به هجمه‌ها علیه شهرداری تصریح کرد: نفر می‌فرستند پیش من و می‌گویند تو بگو به انتخابات نمی‌آیم، همه این فشارها برداشته می‌شود و از تو حمایت می‌کنیم اما به آنها گفتم من یک مجاهد و خدمتگزارم. گفتم ما انقلاب کردیم که این زد و بندها نباشد و فضای باز سیاسی ایجاد شود لذا هرچه قدر تخریب کنید ما محکم‌تر ایستاده‌ایم.

کاخ سفید: تمدید تحریم‌ها نقض برجام نیست، پس اوباما امضا می‌کند
سخنگوی کاخ سفید می‌گوید تمدید تحریم‌های ضدایرانی نقض توافق هسته‌ای محسوب نمی‌شود، بنابراین اوباما آن را امضا خواهد کرد. به گزارش تسنیم، جاش ارنست گفت: ما از زمانی که کنگره در حال بررسی تصویب این قانون بود، تصریح کردیم این قانون نقض توافق برنامه جامع اقدام مشترک که توافقنامه بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است، نیست. ما از همان آغاز به صورت صریح درباره این مساله صحبت کردیم. وی افزود: ما روشن کردیم اگر کنگره مصوبه‌ای را تصویب کند که این توافق را تضعیف کند، این برخلاف برنامه جامع اقدام مشترک خواهد بود و رئیس‌جمهور آن را وتو خواهد کرد. سخنگوی کاخ سفید گفت: در این باره از آنجا که این مصوبه توافق را تضعیف نمی‌کند و برخلاف توافق نیست، رئیس‌جمهور قصد دارد آن را امضا کند.

سؤال از ظریف درباره ضعف دستگاه دیپلماسی در برجام
سوال نماینده شاهین‌شهر در مجلس درباره علت تناقض در موضع‌گیری و ضعف دستگاه دیپلماسی در موضوع برجام دیروز تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به طرح سوال خود از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه گفت: این سوال درباره «علت تناقض در موضع‌گیری و ضعف در دیپلماسی و منفعلانه برخورد کردن با موضوع برجام در مقابل کشورهای 1+5» است. وی بر همین اساس گفت: این سوال در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس تقدیم هیات‌رئیسه ‌شد.


Page Generated in 0/0475 sec