printlogo


کد خبر: 168527تاریخ: 1395/9/17 00:00
برندسازی محصولات و خدمات روستاهای جزیره قشم

مدیر طرح جایکا (آژانس همکار‌های بین‌المللی ژاپن) در سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه برندسازی محصولات و خدمات روستاهای جزیره قشم براساس طرح مشترک با جایکا خبر داد. سعید بنی‌عامریان گفت: در چهارمین جلسه کمیته فرعی گردشگری با عنوان «یک روستا، یک محصول» در روستای تنبان جزیره قشم بر موضوع برندسازی محصولات و خدمات روستاهای جزیره قشم با هدف ارتقای معیشت جوامع محلی تاکید شد. وی اعلام کرد: فعالیت 6 منطقه گردشگری جزیره قشم با مشارکت جوامع محلی با هدف احیای گردشگری روستایی و طبیعت‌گردی و تکمیل اطلاعات گردشگری روستایی برای تکمیل بروشور گردشگری قشم هم در این نشست بررسی شد. مدیر طرح جایکا در سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه ارتقای سطح معیشت روستاییان از محل درآمدهای صنعت گردشگری مهم‌ترین سیاست این سازمان است، گفت: استفاده از دانش و تجربه جایکا برای تقویت درآمدزایی جوامع محلی قشم از سال گذشته با برگزاری نشست‌های متعدد کارشناسی در دستور کار قرار گرفته است. وی همچنین از صدور مجوز ساخت 52 کاشانه میهمان در 23 روستای جزیره قشم در زمان مدیرعاملی حمیدرضا مومنی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان نیز به عنوان یک اقدام بسیار مهم با هدف ارتقای سطح معیشتی روستاییان از محل درآمد حوزه گردشگری در این جریزه نام برد. بنی‌عامریان گفت: انتقال تجربیات بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری روستایی در کشور ژاپن هم در این نشست توسط  کاظم وفاداری استاد ایرانی دانشگاه APU ژاپن و یکی از کارشناسان آژانس همکاری‌های بین‌المللی (جایکا) برای شرکت‌کنندگان تشریح شد. وی گفت: در این نشست مشترک با تشکیل کارگاهی به صورت گروهی، ظرفیت‌های موجود هر یک از روستاهای شصت‌وهفت‌گانه جزیره قشم با هدف دستیابی به بهترین شیوه استفاده از ظرفیت‌های گردشگری بررسی شد. بنا به این گزارش، چهارمین جلسه کمیته فرعی گردشگری با عنوان «یک روستا، یک محصول» با حضور نمایندگان سازمان  منطقه آزاد قشم، نمایندگان جایکا، دهیاران و مسؤولان شوراها برگزار شد.


Page Generated in 0/0046 sec