printlogo


کد خبر: 168534تاریخ: 1395/9/18 00:00
آوای شهر

رئیس پلیس راهور عنوان کرد
شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری ممنوع
«به گفته رئیس پلیس راهور ناجا موتوسیکلت‌های کاربراتوری شماره‌گذاری نمی‌شود.» به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا به احتمال افزایش رقم جرایم رانندگی واکنش نشان داد و گفت: در مجموع 53 هزار نفر از عوامل دستگاه‌های مسؤول در این طرح حضور دارند. وی تخطی از سرعت مطمئنه، توجه نداشتن به جلو و انحراف به چپ را 3 دلیل عمده تصادفات جرحی و فوتی اعلام کرد و افزود: رانندگی در زمستان و بارندگی با رانندگی در شرایط عادی متفاوت است و لازم است رانندگان موارد لازم در این باره را رعایت کنند. به گفته وی، شهروندان و مسافران می‌توانند از طریق شماره تلفن 88255555 و همچنین مراجعه به مأموران پلیس راهور از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند. سردار مهری در پاسخ به پرسشی  درباره ترافیک روزهای گذشته تهران و ضرورت اجرای طرح زمستانی در شهرها نیز افزود: طرح زمستانی هم در شهرها و هم در جاده‌ها اعمال می‌شود و درباره تهران هم باید در این باره اقداماتی انجام شود. رئیس پلیس راهور ناجا درباره شماره‌گذاری موتوسیکلت‌های کاربراتوری اظهارکرد: فعلا نامه‌ای به ما نرسیده و ما از اول مهرماه این موتوسیکلت‌ها را شماره‌گذاری نمی‌کنیم و اگر نظر دولت عوض شود ما طبق قانون عمل خواهیم کرد.

جمعه تهران برف می‌بارد
«روز جمعه در تهران شاهد بارش برف خواهیم بود». محمد اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این مطلب به میزان گفت: در 24 ساعت گذشته شاهد بارش برف در اردبیل، خلخال، داران، کلاله، کجور سرعین و نیر بودیم. همچنین از برخی ایستگاه‌ها مانند پل زمان خان و مسجد سلیمان نیز برای نخستین‌بار بارش باران اعلام شد.  وی افزود: اردبیل با منفی 14 درجه زیر صفر سرد‌ترین مرکز استان و بندرعباس با دمای 31 درجه گرم‌ترین مرکز استان کشور بودند. این در حالی است که شهر بم کرمان با 34 درجه گرم‌ترین شهر کشور بود، در همین حال ورزقان با دمای منفی
23 درجه زیر صفر سرد‌ترین دمای کشور را داشت. اصغری با بیان اینکه موج جدید بارش‌ها از امروز آغاز می‌شود، تاکید کرد: در سواحل دریای خزر بارش‌ها چشمگیر خواهد بود و دما نیز تا 10 درجه در این مناطق کاهش می‌یابد.  دریای خزر تا 3 روز آینده مواج است و طول موج به بیش از 2 متر می‌رسد. وی درباره وضعیت هوای تهران گفت: در روز جمعه شاهد بارش  برف در مناطق شمالی کشور خواهیم بود که شامل تهران نیز می‌شود، بهتر است شهرداری برای جلوگیری از یخ‌زدگی معابر شمال پایتخت تمهیدات لازم را در نظر بگیرد. اصغری با بیان اینکه از روز شنبه بارش‌ها قطع می‌شود، گفت: از روز یکشنبه در شهرهای بزرگ بویژه تهران شاهد افزایش آلاینده‌ها خواهیم بود. افراد گروه‌های حساس در صورت داشتن شرایط حتما به سفر رفته و تهران را ترک کنند. شهرهای بزرگ نیمه اول هفته آینده آلوده هستند.

آغاز ثبت‌نام طرح ترافیک  96  از امروز
مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهرداری تهران جزئیات ثبت‌نام طرح ترافیک 96 را تشریح کرد. مصطفی قنبرنژاد با اعلام آغاز ثبت‌نام طرح ترافیک 96 از پنجشنبه به ایسنا گفت: متقاضیان می‌توانند از تاریخ 18 تا 30 آذر با مراجعه به سایت اینترنتی  www.tehran.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام طرح سالانه ترافیک اقدام کنند. مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه از شهروندانی که در محدوده مرکزی شهر فعالیت کمتری دارند درخواست می‌شود که برای تردد، از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، گفت: در عین حال مانند سنوات قبل  آمبولانس‌های اورژانس تهران، خودروهای آتش‌نشانی، خودروهای نظامی، اتوبوس‌های شرکت واحد تهران و همچنین تاکسی‌هایی که تمام یا بخشی از مسیر آنها در محدوده طرح ترافیک قرار دارد نیازی به دریافت آرم طرح ترافیک ندارند اما سایر خودروهای عمومی و امدادی نیاز به کسب مجوز دارند و در غیر این صورت ورود آنها به محدوده تخلف به حساب می‌آید. وی در پایان با بیان اینکه مرحله اول صدور طرح ترافیک سال 96 از امروز آغاز می‌شود، گفت: مهلت ثبت‌نام تمدید نخواهد شد.


Page Generated in 0/0131 sec