printlogo


کد خبر: 168546تاریخ: 1395/9/18 00:00
اخبار

حسین محب‌اهری:
این روزها آمادگی حضور جلوی دوربین را دارم
حسین محب‌اهری ‌گفت: متاسفانه به خاطر اینکه نمی‌دانستم جراحی پیوند مغز و استخوانم 3 ماه به تعویق می‌افتد،‌ هفته گذشته حضورم در سریالی را رد کردم اما باید بگویم الان می‌توانم در آن اثر بازی کنم. به گزارش فارس، «حسین محب‌اهری» بازیگر تلویزیون و سینما گفت: خدا را شکر این روزها خیلی بهترم و مشغول درمان‌های قبل از جراحی پیوند مغز و استخوان هستم. وی در همین زمینه ادامه داد: به دلیل اینکه عفونت ریه داشتم،‌ دکترها جراحی پیوند را انجام ندادند چرا که هر پزشکی قبل از پیوند‌، باید عفونت همه نواحی بدن را بررسی کند و بعد جراحی را آغاز کند. بازیگر سریال «علی‌البدل» افزود: در همین مرحله در حال شیمی‌درمانی نیز هستم. فکر می‌کنم پزشک معالجم 3 دوره شیمی‌درمانی را برایم تجویز کرده که فعلا یک دوره از آن را انجام دادم و باقی مراحل آن حدود 2 ماه به طول می‌انجامد و در کنار آن اگر عفونت ریه برطرف شود،‌ بعد از آزمایش‌های مربوط می‌توانم تحت جراحی پیوند مغز و استخوان قرار بگیرم. محب‌اهری با بیان اینکه در این مدت دوست دارم مشغول به کار باشم، افزود: 2 روز در هفته صبح‌ها شیمی‌درمانی دارم و از 15 دی‌ماه به بعد، بعدازظهرها مشغول بازی در تئاتر «شاهزاده خانم بد ترکیب» می‌شوم که دوره دوم اجرای آن در سالنی در زعفرانیه به نمایش در می‌آید.

مصطفی  جمشیدی:
ماجرای زندگی شکنجه‌گر ساواک را در «تیغ و تاج» روایت کردم
نویسنده رمان «سمندر» گفت: رمان «تیغ و تاج» که درباره روند زندگی جهنمی یک شکنجه‌گر دوران ستمشاهی است تحویل ناشر شد. به گزارش فارس، مصطفی جمشیدی، از واگذاری آخرین رمانش به ناشر خبر داد و گفت: رمان «تیغ و تاج» که درباره روند زندگی جهنمی یک شکنجه‌گر دوران ستمشاهی است تحویل ناشر شد. وی افزود: این رمان در برگیرنده یک اتفاق معنادار برای یک بازجوی مست در کمیته مشترک شهربانی و ساواک است که آخرین انزارهای معنا محور به او ارائه و او از شنیدن این حوادث طفره می‌رود. نویسنده رمان «سمندر» گفت: «تیغ و تاج» همچنین رویکردی واقع‌گرایانه به نوع زندگی ستمگران داشته و از یک و چند رویداد مستند و شبه مستند بهره می‌گیرد. این رمان تسلط به دوران ستم و نحوه نگرش حاکمان را در بیدادگاه‌ها به تصویر می‌کشد. نگاه هستی‌شناسانه در کفر و ایمان شخصیت‌ها از دیگر مولفه‌های این رمان است.

یادی از احمد منزوی در نخستین سالگرد درگذشتش
به مناسبت یکمین سالگرد درگذشت کتابشناس نامدار شادروان استاد احمد منزوی مراسمی در مرکز دائره..‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌‌شود. به گزارش تسنیم، در این گردهمایی همچنین در راستای انتشار مجلد دوازدهم فهرستواره کتاب‌های فارسی با حضور پژوهشگران و استادان، درباره کوشش‌های کتابشناسانه آن شادروان سخنرانی خواهد شد. این مراسم از ساعت 10 تا 11:30 روز یکشنبه 21 آذر ماه 1395، در تالار امیرالمومنین مرکز دائره..‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی- اسلامی) برپا می‌شود. زنده‌یاد احمد منزوی متولد 1304 در شهر سامرا و فهرست‌نویس و محقق در حوزه علوم اسلامی بود. وی پسر دوم حاج شیخ آقابزرگ تهرانی، دانشمند و عالم شیعی و مؤلف کتاب الذریعه الی تصانیف الشیعه بود. استاد منزوی بابت نگارش فهرست نسخه‌های خطی مرکز دائره..‌المعارف بزرگ اسلامی در 2 جلد برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی در سال 1385 شد.

 «افخمی» فیلمی به زبان عربی می‌سازد
تازه‌ترین ساخته بهروز افخمی با موضوع دفاع مقدس به زبان عربی جلوی دوربین می‌رود. به گزارش فارس، بهروز افخمی کارگردان سینمای ایران در حال آماده‌سازی فیلمنامه با موضوع دفاع مقدس است. این فیلم به زبان عربی تولید می‌شود و مراحل پیش‌تولید طولانی را سپری می‌کند. فیلم افخمی داستانی را روایت می‌کند که مربوط به دهه 60 است؛ داستانی که به اوج سال‌های دفاع‌مقدس بازمی‌گردد. موسسه فرهنگی و رسانه‌ای  اوج تهیه این فیلم را برعهده دارد و احتمالا آماده‌سازی فیلمنامه تا بهمن‌ماه به طول خواهد انجامید.


Page Generated in 0/0062 sec