printlogo


کد خبر: 168553تاریخ: 1395/9/18 00:00
اخبار

مورینیو، ونگرتر از ونگر!
کریس واکس: «درباره صحنه پنالتی چه نظری داری؟»، «من صحنه را ندیدم». «درباره کارت قرمزی که داور در نیمه اول می‌توانست به مدافع شما بدهد چطور؟»، «من صحنه را ندیدم».
این صحبت‌های آرسن ونگر در سال 2006 نیست، بلکه صحبت‌های ژوزه مورینیو در روز یکشنبه است. لایتن باینس در بازی  اورتون و منچستریونایتد توانست در دقایق پایانی گل تساوی تیمش را بزند و مورینیو که از این نتیجه بسیار عصبانی بود در پاسخ خبرنگاران جملات بالا را گفت. این طرز رفتار نشان می‌دهد مورینیو حتی از ونگر هم بیشتر شبیه به ونگر شده است. سرمربی فرانسوی توپچی‌ها سال‌هاست زیر بار تغییر سیستم 2-4-4‌ اش نمی‌رود و حالا مورینیو هم روی افکار و تاکتیک‌های خودش پافشاری می‌کند. در بازی با اورتون مروان فیلینی زمانی که بازی مساوی بود وارد زمین شد، پنالتی داد و کار یونایتد را خراب کرد. مو در توضیح این تعویض به خبرنگاری که در این باره از او پرسیده، گفته:«فکر می‌کردم بیشتر از این درباره فوتبال می‌دانید چون پاسخ این سوال خیلی واضح است. اورتون دیگر فوتبال زیبا بازی نمی‌کند، آنها حالا مستقیم هستند، سبک بازی‌شان مستقیم است، ویلیامس مستقیم است، همه چیز مستقیم است، وقتی آنها بازی‌شان را مستقیم‌تر می‌کنند، شما هم بازیکنی دارید که 2 متر قدش است، او را وارد زمین می‌کنید تا به تیم‌تان کمک کند». این واکنشی بود که معمولا فان خال در رقابت‌های تیمش مقابل حریفانی که در دوئل‌های هوایی برنده بودند، انجام می‌داد. حالا مورینیو هم در همان تله‌ای افتاده که فصل گذشته سرمربی هلندی افتاده بود. اما در طول بازی این یونایتد بود که زمان و فضا به سودش بود، به اورتون فشار آورده و فضاهایی به دست آورده بود. اما این مارسیال و میخیتاریان بودند که فشار را از روی زلاتان برداشتند، او در بیشتر دقایق نیمه اول مقابل دروازه حریف سردرگم بود و زمانی فشار روی او کمتر شد که یونایتد استفاده از بازیکنان کناری‌اش را بیشتر کرد. پس چرا یونایتد از روشی که بخوبی فشار را از روی این تیم برداشته بود استفاده نکرد؟ مورینیو گفت اگر این اتفاق نمی‌افتاد تیمش با عملکردی خوب بازی را برده بود، اما فراموش نکنیم نتیجه گرفتن به این معنی نیست هر تصمیم که گرفته شده درست است. ونگر سال‌هاست در استفاده از سیستم 2-4-4 پافشاری می‌کند و معتقد است این بهترین سیستم برای تیم تهاجمی است چون بیشتر از هر سیستمی فضاهای زمین را پوشش می‌دهد: «من فکر می‌کنم 2-4-4 منطقی‌ترین سیستم در بیشتر مواقع است». در این سیستم 60 درصد از بازیکنان 60 درصد از زمین را پوشش می‌دهند و هیچ سیستم دیگری هم به اندازه این سیستم زمین بازی را پوشش نمی‌دهد؛ پس حق با ونگر است. حالا مورینیو معتقد است تنها راه کم کردن فشار در مناطقی خاص برایش استفاده از مروان فلینی بوده است. اما واقعا راهش این است یا مورینو عادت کرده در بازی‌ها مالکیت توپ زیادی به حریفان ندهد؟ به نظر مورینیو ترجیح داده برای پیدا کردن روشی جدید برای حل مشکلش به راهکاری قدیمی روی بیاورد. مو از زمانی که سرمربی یونایتد شده بیشتر وقتش را صرف این کرده تا به همه یادآوری کند 18 ماه پیش قهرمان لیگ برتر انگلیس شده است و طعنه‌هایی به ونگر بزند که آخرین موفقیتش مربوط به سال 2004 است. اما فعلا اوضاع این طور بوده که هر بازی می‌گذرد، خود مورینیو بیشتر از قبل شبیه به ونگر می‌شود. او هم مانند سرمربی توپچی‌ها کسی است که از فکر کردن برای پیدا کردن راه‌حل‌های جدید و مدرن برای مشکلات خسته است.


آناستازی: ترجیح می‌دهم به دیگر پیشنهادهایم فکر کنم
آناستازی بعد از اینکه از نشستن روی نیمکت تیم‌ملی والیبال لهستان ناامید شد، گفت: ترجیح می‌دهم به دیگر پیشنهادهای سرمربیگری‌ام فکر کنم و تصور می‌کنم شانسی برای تیم‌ملی لهستان ندارم.آندره آناستازی مربی ایتالیایی که در حال حاضر در تیم گدانسک لهستان سرمربیگری می‌کند به عنوان اصلی‌ترین گزینه جانشینی لوزانو روی نیمکت تیم‌ملی والیبال ایران مطرح است. فدراسیون والیبال ایران او را جدی‌ترین گزینه می‌داند و تمایل دارد از میان او و استویچف یک مربی را انتخاب کند. آناستازی برای حضور در تیم‌ملی والیبال لهستان هم کاندیدا بود اما فدراسیون این کشور او را به مذاکره جدی دعوت نکرد تا رسما از حضور دوباره در تیم‌ملی لهستان بازبماند. آناستازی بعد از اینکه مشخص شد فدراسیون لهستان او را از گزینه‌های سرمربیگری تیم‌ملی این کشور کنار گذاشته در گفت‌وگو با سایت لهستانی WP درباره این موضوع گفت: من می‌خواهم بهترین گزینه برای تیم‌ملی والیبال لهستان انتخاب شود. از نظر من «فردیناندو د گئورگی» بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم‌ملی والیبال لهستان است. او بازیکنان لهستانی را بخوبی می‌شناسد و از لیگ این کشور هم شناخت خوبی دارد.


Page Generated in 0/0144 sec