printlogo


کد خبر: 168566تاریخ: 1395/9/18 00:00
اخبار

جز با زبان قدرت نمی‌توان با آمریکا صحبت کرد
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا تأکید کرد: پرده‌ها کنار رفته و ثابث شده غربی‌ها چیزی جز زبان قدرت نمی‌فهمند یعنی زبان قانون، حقوق بین‌الملل و مراکز جهانی در قبال آنها فایده‌ای ندارد. به گزارش رسا، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، افزود: حدود 70 ـ 60 سال پیش عده‌ای که در باغ سبز تمدن غرب را دیده بودند، می‌گفتند غربی‌ها راه پیامبر را طی می‌کنند و دم از حقوق‌بشر، دفاع از مظلوم، محیط‌زیست و حقوق حیوانات می‌زدند. وی خاطرنشان کرد: حال که مسائل این زمان و دهه‌های اخیر را دیدیم می‌فهمیم همه آن قوانین و مصوبات یک خط قرمز دارد که به منافع نامشروع آنها برخورد نکند، اگر به منافع نامشروع آنها برخورد کرد نه دموکراسی و نه حقوق‌بشر وجود ندارد. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به نقش غرب در جنایات منطقه تصریح کرد: با چنین دنیا و تفکری جز با زبان قدرت نمی‌شود صحبت کرد؛ باید قوی شد. حرف‌های مسخره می‌زنند و می‌گویند تمدید چیزی غیر از تحریم است. مسائل مضحکی می‌گویند؛ نباید به غربی‌ها بویژه به آمریکا اعتماد کرد. واقعا برنامه‌های آنها افتضاح است و قلدری، زور، دروغگویی و عهدشکنی کار آنهاست.

برجام مثل برف در حال آب شدن است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه اینستاگرام خود نوشت: برجام مثل برف بر اثر نقض‌های پی‌درپی آمریکا، در حال آب شدن است. محسن رضایی عدم اقدام شجاعانه در قبال عهدشکنی آمریکایی‌ها را موجب بی‌خاصیت شدن برجام دانست و از دولت خواست دست از احتیاط بردارد. متن این یادداشت که در صفحه شخصی محسن رضایی منتشر شد به شرح زیر است: «ایران در مذاکره هسته‌ای با سیاست «نرمش قهرمانانه» و با شجاعت وارد شد، اگر ایران در برجام امتیازاتی گرفته است، حالا که برجام مثل برف بر اثر نقض‌های پی‌درپی آمریکا، در حال آب شدن است، باید مسؤولان کشور از خود شجاعت نشان دهند و از آب رفتن کامل برجام و بی‌خاصیت شدن آن جلوگیری کنند، احتیاط گاهی عین ترس است. آیا دولت نمی‌خواهد از بی‌خاصیت شدن برجام جلوگیری کند؟ اگر جلوی نقض‌های پی‌درپی آمریکا گرفته نشود، مدتی دیگر از برجام هیچ‌چیزی نمی‌ماند».


برخی را نباید جدی گرفت
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اظهارات و مواضع حاشیه‌ساز صادقی گفت: اینگونه افراد را نباید جدی گرفت، چرا که روش برادر حاتم طایی را برای شهرت‌طلبی در پیش گرفته‌اند. به گزارش تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر که به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان بسیجی سخن می‌گفت، در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره مباحث اخیر مطرح شده توسط محمود صادقی نماینده مجلس و حاشیه‌های پیرامون او، با تاکید بر اینکه «نباید حرف‌ها و رفتارهای صادقی را جدی گرفت و به آن اهمیت داد»، گفت: صادقی در بطن و اصل قضیه به دنبال شهرت است و از نظر تاریخی می‌توان رفتارهای او را به کردار برادر حاتم طایی تشبیه کرد. وی افزود: برادر حاتم طایی کارهای فراوانی کرد تا همچون برادرش مشهور شود و به بیان امروزی پایگاه مناسبی در افکار عمومی آن روز بیابد و ستاره شود، اما آنگاه که به‌رغم دست‌یازی به همه آنچه به عقلش می‌رسید، موفقیتی در این زمینه کسب نکرد، رفت و در آب زمزم بول کرد تا از این طریق مشهور شود یعنی به مقدسات اهانت کند تا ستاره شود. کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رفتار و گفتار این روزهای محمود صادقی از منظر کارکردی و هدفگذاری تشابه زیادی به اقدام آن روز برادر حاتم‌ طایی دارد، گفت: تمام هم‌‌وغم او از هجمه به مقدسات و نهادهای کشور و ادعای تهمت اخیرش علیه شورای نگهبان - که پیش از این هم مطرح  کرده اما هیچگاه مدرکی برای آن ارائه نکرده بود - نشأت گرفته از همان روحیه شهرت‌طلبی است.


Page Generated in 0/0057 sec