printlogo


کد خبر: 168580تاریخ: 1395/9/18 00:00
چهارگوشه

100 قربانی در زلزله اندونزی
دست کم صد نفر در زلزله 4/6 ریشتری در استان آچه در غرب اندونزی کشته شدند. تصاویر منتشرشده حاکی از تخریب ساختمان‌ها، سقوط تیرهای برق و تجمع افراد در خیابان‌ها و مکان‌های روباز است. به گزارش رویترز، در این حادثه 125 خانه مسکونی، 105 فروشگاه و 14 مسجد تخریب شده است. با توجه به تجربه مرگبار زلزله بزرگ 12 سال پیش در همین منطقه، نیروهای امداد و نجات اندونزی عملکرد نسبتا خوبی در حضور بموقع در مناطق آسیب‌دیده و انتقال سریع مجروحان به بیمارستان ایفا کردند. به گفته سوتوپو نوگهروهو، مسؤول مرکز مدیریت بحران اندونزی تعدادی از شهروندان آچه نیز در این حادثه مفقود شده‌اند و تلاش برای جست‌وجوی حادثه‌دیدگان در میان آوارها ادامه دارد. در سال2004  یک زمین لرزه‌ عظیم 2/9 ریشتری همراه با سونامی ناشی از آن هزاران قربانی در غرب اندونزی برجای گذاشته بود.

دیدار مقام چینی با مسؤول روابط بین‌الملل حزب‌الله
عمار الموسوی، مسؤول روابط بین‌الملل حزب‌الله با شی شیاویان، فرستاده ویژه چین در سوریه دیدار کرد. طرفین ضمن رایزنی درباره سوریه، بر حل بحران سوریه و نابودی گروه‌های تروریستی تأکید کردند. در ادامه این دیدار 2 طرف از روند عملیات آشتی که منجر به بازگشت اوضاع طبیعی در بسیاری از مناطق سوریه بود، ابراز خرسندی کردند. الموسوی از موضع چین در حمایت از وحدت سوریه و راه‌حل سیاسی قدردانی کرد.

تظاهرات خشونت‌بار در آتن
تظاهراتی در یونان که به مناسبت هشتمین سالگرد کشته شدن یک نوجوان به دست پلیس برگزار شد، پس از پرتاب کوکتل مولوتف و مواد آتش‌زا به سوی پلیس ضد شورش به خشونت کشیده شد. در این تظاهرات که روز سه‌شنبه برگزار شد یک پلیس زخمی شد و 25 تن بازداشت شدند. این در حالی است که اعمال سیاست‌های ریاضتی از سوی آتن، موجی از نارضایتی را در سراسر یونان به دنبال داشته و این کشور در ماه‌های اخیر بارها صحنه اعتراضات مردمی علیه سیاست‌های ریاضتی بوده است.

غرق شدن کشتی مسافری در آب‌های یمن
یک کشتی مسافری در مسیر استان مکلا به جزیره سقطری در آب‎های یمن غرق شده است. براساس گزارش رسانه‎های یمنی، تعداد مسافران این کشتی حدود 60 تن بوده است، اگرچه برخی گزارش‎ها از حضور حدود 90 نفر در این کشتی خبر می‎دهند. وزیر شیلات دولت مستعفی یمن اعلام کرد این کشتی 5 روز پیش هنگام عزیمت از شهر بندری مکلا در جنوب‎شرق یمن به سمت سقطری (واقع در اقیانوس هند) مفقود شده بود.

قتل دانشجوی امارات توسط پلیس آمریکا
مقام‌های آمریکایی اعلام کردند یک دانشجوی 26 ساله تبعه امارات روز سه‌شنبه بعد از واژگون شدن خودرو و درگیری با ماموران در ایالت اوهایو با شلیک گلوله پلیس کشته شد. سخنگوی دادستان ایالت اوهایو اعلام کرد رویدادهای منجر به کشته شدن سیف ناصر مبارک العامری و دلیل تیراندازی به دقت پیگیری و گزارش آن به دادستان ارائه خواهد شد. وزارت خارجه امارات اعلام کرد پس از دریافت گزارشی کامل در این زمینه بیانیه‌ای صادر خواهد کرد.

سقوط هواپیمای پاکستانی با 50 مسافر
منابع شرکت هواپیمایی پاکستان از سقوط یک فروند هواپیمای مسافری متعلق به شرکت هواپیمایی دولتی (PIA) با حدود 50 مسافر و خدمه خبر دادند. طبق اعلام این منابع، پرواز شماره 661 عصر چهارشنبه در مسیر شهر چترال در شمال این کشور به مقصد اسلام‌آباد در حال پرواز بود که از صفحه رادار محو شد. شاهدان عینی می‌گویند این هواپیما در اطراف شهر ابیت‌آباد در ایالت خیبرپختونخوا سقوط کرده است. در سال 2012 نیز یک هواپیمای مسافری پاکستان که از کراچی عازم اسلام‌آباد بود، سقوط کرد و حدود 130 نفر کشته شدند.
 


Page Generated in 0/0048 sec