printlogo


کد خبر: 168612تاریخ: 1395/9/20 00:00
اخبار

دولت بدون فرافکنی پاسخگوی مطالبات معیشتی باشد
عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه برخی دولتی‌ها درصدد ایجاد دوقطبی سیاسی هستند، افزود: این فرافکنی و حاشیه‌سازی‌ها، دولت را از پاسخگویی به مطالبات اقتصادی رها نمی‌کند. آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با مهر گفت: مشکل توافق هسته‌ای از آنجا شروع شد که دولت با وعده گشایش اقتصادی از رهگذر تعامل با قدرت‌های مدعی بویژه مذاکره با آمریکا و شتاب در به دست آوردن توافق هسته‌ای، پای میز مذاکره نشست. وی افزود: امروز شاهد رکود شدید اقتصادی در کشور، بیکاری فزاینده، تحریم‌های بیشتر و عربده‌کشی‌ها و گزافه‌گویی‌های آمریکا و سایر قدرت‌های مدعی هستیم. عضو جامعه مدرسین ادامه داد: سرانجام بد فرجام برجام نشان می‌دهد گره زدن گشایش اقتصادی به مذاکره با آمریکا و قدرت‌های مدعی و توافق هسته‌ای امری منطقی نبوده است؛ متاسفانه امید‌های واهی برای گشایش‌های اقتصادی ایجاد شد که این امیدها نتیجه‌ای به دنبال نداشت. آیت‌الله کعبی با بیان اینکه باید تلاش دولت حل مشکلات اقتصادی باشد و رئیس‌جمهور پاسخگوی رکود و بیکاری حاکم بر کشور، عنوان کرد: وقتی از برجام گشایشی ایجاد نشد، دولت باید در جایگاه پاسخگویی به مشکلات اقتصادی مردم قرار می‌گرفت ولی متاسفانه از دولتمردان مواضعی مشاهده می‌شود که گویا در جای مطالبه‌گری قرار دارند نه پاسخگویی.

بیانیه اجلاسیه جامعه مدرسین
تمدید تحریم‌ها پاسخ قاطع و کوبنده ایران‌ را به دنبال دارد
در بیانیه پایانی دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد تاکید شده است: تمدید تحریم‌ها نقض صریح برجام است؛ این اقدام آمریکا پاسخ قاطع و کوبنده ایران‌ را به دنبال دارد. دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد روز جمعه با قرائت بیانیه‌ای از سوی آیت‌الله حسینی‌بوشهری به کار خود پایان داد. در بخشی از این بیانیه با اشاره به نقض برجام از سوی آمریکا، آمده ‌است:  بدعهدی و پیمان‌شکنی‌های مکرر آمریکایی‌ها در مساله برجام که در حقیقت برخاسته از عمق کینه و خباثت استکبار جهانی به ‌سرکردگی آمریکاست من‌جمله تصویب تحریم‌های اخیر در کنگره آمریکا این درس عبرت و پیام را برای مسؤولان کشور دارد که تنها راه برای حفظ عزت و سربلندی ایران اسلامی تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی است و آمریکا باید بداند تصویب تحریم‌ها که نقض صریح برجام است، پاسخ قاطع و کوبنده ایران اسلامی را به دنبال خواهد داشت.  در این بیانیه بر حفظ وحدت، اتحاد و همدلی در صفوف مسلمانان با تکیه بر تعالیم بلند و رهایی‌بخش اسلام، مقابله با تهاجم فرهنگی، سیاسی و تبلیغی استکبار جهانی، محکومیت جنایات سعودی‌ها در یمن و... و رسیدگی به وضع اقشار کم‌درآمد تاکید شده است.

برای انتصاب سفیر ایران در سوریه با روحانی چانه می‌زنند
دبیر گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه، با انتقاد از عدم انتصاب سفیر ایران در سوریه گفت: سوریه جایی نیست که 2 ماه در آن سفیر نباشد و مدام برای انتصاب سفیر با رئیس‌جمهور چک‌وچانه زده شود. حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به تذکر کتبی اخیر خود و جمعی از نمایندگان مجلس به وزیر امور خارجه درباره علل عدم انتصاب سفیر جدید کشورمان در سوریه با وجود گذشت حدود 2 ماه از پایان ماموریت سفیر سابق، اظهار داشت: از حدود 2 ماه پیش ماموریت آقای شیبانی به عنوان سفیر کشورمان در سوریه پس از ۵ سال به پایان رسید و ما منتظر بودیم سفیر جدید منصوب شود اما هنوز خبری از این مساله نشده است. وی ادامه داد: با توجه به وضعیت حساس منطقه و محور مقاومت در کشور سوریه، ادامه این وضعیت را به صلاح ندانستیم و به اتفاق آقای محجوب و با جمعی از همکاران از جمله آقایان کواکبیان، علیرضا رحیمی و آزادیخواه تصمیم به ارائه تذکر کتبی به وزیر امور خارجه گرفتیم. طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: سوریه جایی نیست که کشور ما 2 ماه در آن سفیر نداشته باشد و مدام برای انتصاب سفیر با رئیس‌جمهور چک‌وچانه زده شود؛ این مسائل به گونه‌ای نیست که از قبل قابل پیش بینی نباشد
به گونه‌ای که می‌توانستند پیش از پایان ماموریت آقای شیبانی، فرد جایگزین وی را قطعی کنند تا 2 ماه سفارتخانه بدون سفیر نباشد.


Page Generated in 0/0055 sec